اتوماسیون پارکینگ چیست؟

اتوماسیون پارکینگ چیست ؟ در واقع اتوماسیون پارکینگ های مکانیزه برای کنترل کردن ورود و خروج افراد براساس ویژگی های بخصوصی مانند تمام اتوماتیک بودن، ایمنی و هوشمند بودن طراحی شده است. دلایل استفاده از اتوماسیون پارکینگ چیست ؟ همواره پارکینگ مجموعه های بزرگ به یک سامانه جامع کنترلی نیازمند است، تا امروز نیز دستگاه ها و روش های زیادی مورد استفاده قرار گرفته اند که برخی از آن ها مفید واقع نشده اند. برخی از این سامانه ها از طریق کارت و برخی دیگر از طریق تگ هایی که بر روی شیشه ماشین چسبانده می شود و … ورود و خروج پارکینگ را مدیریت می کنند. به نظر شما اتوماسیون پارکینگ چیست و چگونه کار می کند؟ این سامانه هوشمند دارای سیستم شناسایی و نرم افزار می باشد و سیستم شناسایی آن از طریق فرکانس های رادیویی عمل می کند. در نوع هوشمند این نوع سامانه یک تگ دارای شناسه مخصوص به شیشه خودرو نصب شده و در هنگام تردد در محل ورودی پارکینگ آنتن ها تگ خودرو را شناسایی خواهند کرد و نیازی به نیروی انسانی جهت کنترل و مدیریت ورود خروج نمی باشد. در روش های کارتی نیز به هر یک از افراد جهت اجازه ورود به پارکینک کارت های هوشمندی تعلق می گیرد که فرد در هنگام ورود و خروج آن را در مقابل گیت قرار می دهد تا شناسایی شود.

قابلیت های اتوماسیون پارکینگ چیست ؟

  • هر دو نوع سامانه ذکر شده دارای امکان گزارش گیری از ورود خروج خودروها می باشند
  • جلوگیری از تلاش خودروهای غیرمجاز برای ورود به پارکینگ
  • جلوگیری از تردد خودروهایی که داخل لیست غیرمجازها هستند
  • ثبت ساعت ورود و خروج خودروها به پارکینگ
  • ثبت زمان توقف خودروها در پارکینگ
  • قابلیت ایجاد لیست برای افراد مجاز یا غیر مجاز
  • قابلیت زمانبندی ورود و خروج براساس زمان مشخص شده
  • امکان مشخص کردن تعرفه پارکینگ
  • قابلیت کارکرد به صورت دائمی و اعتباری
  • قابلیت نصب بر روی انواع سیستم عامل ها
  • امکان کنترل راهبند توسط اپراتور
  • امکان اتصال به آنتن های برد بلند و دستگاه های کنترل دسترسی

اهمیت استفاده از اتوماسیون پارکینگ چیست ؟
با افزایش جمعیت و تعداد اتومبیل ها در سطح شهر مدیریت و کنترل پارکینگ ها به یکی از مهمترین مسائل در امر مدیریت شهری تبدیل شده است. علاوه بر مدیریت پارکینگ استفاده از فضای شهری به صورت بهینه و حداکثری و همچنین کسب درآمد و رفع نگرانی ها بابت محل پارک نامناسب نیز به اهمیت استفاده از اتوماسیون پارکینگ هوشمند افزوده است. از این رو انواع سیستم های اتوماسیون پارکینگ طراحی و ایجاد شده اند. سیستم هایی بسیار کارآمد که در عین حال از نحوه استفاده آسانی برخوردار بوده و بدون شک نیاز بسیاری از پارکینگ ها را برطرف خواهد نمود. می توان گفت مسائلی مانند ارائه دسترسی سریعتر، ایمن تر و راحت تر به محل پارک، جلوگیری از هدر رفتن سوخت و حفاظت از محیط زیست موجب بیشتر شدن اهمیت استفاده از اتوماسیون پارکینگ می باشند.

فواید و مزایای استفاده از اتوماسیون پارکینگ چیست ؟
استفاده از سیستم اتوماسیون پارکینگ هم برای رانندگان و هم برای مدیران و مالکین پارکینگ ها دارای فواید بسیاری است. این موضوع در وهله اول یک محل پارک آماده و بی دردسر را برای رانندگان فراهم می کند، رانندگان دیگر لازم نیست برای یافتن جای پارک مدت زمان زیادی را در کوچه و خیابان ها سرگردان باشند و در نهایت نیز جای پارک مناسبی پیدا نکنند، بدین ترتیب در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می گردد. علاوه بر تمام این مزایا برای رانندگان استفاده از اتوماسیون پارکینگ هوشمند موجب کسب درآمد بیشتر و کاهش هزینه های اضافی خواهد شد، این سیستم به گردش سریع مکان های پارک و اطلاع از مکان های خالی نیز کمک می کند و بدین ترتیب مدیریت پارکینگ بسیار ساده و پربازده خواهد شد. از طرفی دیگر با مدیریت بهتر نارضایتی مشتریان نیز کاهش یافته و شما با آسودگی و آرامش خاطر می توانید به این شغل بپردازید.

این مطلب در رابطه با کنترل و مدیریت پارکینگ ها با استفاده از اتوماسیون پارکینگ هوشمند و سیستم های کارتی یا تگ خوان نوشته شده است تا با این نوع سیستم آشنایی پیدا کنید. امروزه با حجم بسیار زیادی که اتومبیل ها دارند تقریبا تمامی پارکینگ ها از این اتوماسیون استقبال زیادی کرده و از آن استفاده می کنند. می دانید مزایای استفاده از اتوماسیون پارکینگ چیست ؟ قطعا این موضوع دارای مزایای بسیاری است، همه ما با این مشکل مواجه شده ایم که در هنگام خرید یا مراجعه به مکان خاصی در آن محدوده جای مناسبی برای پارک خودروی خود پیدا نمی کنیم و زمان زیادی را در جهت یافتن آن از دست می دهیم، گاهی ممکن است کار اداری و مهمی داشته باشیم و اصلا فرصت کافی برای گشتن نداشته باشیم. اگر پارکینگی در آن محدوده باشد یا ساختمان مورد نظر شما دارای پارکینگ باشد در صورت عدم استفاده از اتوماسیون پارکینگ باز هم مشکلاتی وجود دارد زیرا افراد زیاد دیگری هم مانند شما قصد پارک نمودن خودروی خود در این پارکینگ را دارند و اگر تمام افراد با هم و بدون هماهنگی وارد پارکینگ شوند هرج و مرج رخ داده و هیچ کس نمی توان در آرامش مکان مناسبی را برای اتومبیل خود بیابد.

سیستم هوشمند اتوماسیون پارکینگ به ورود و خروج خودروها نظم می بخشد، مکان های خالی را نشان می دهد، تعداد مکان های خالی را اعلام می نماید و گزارش کاملی از تاریخ و ساعت ورود و خروج خودروها و همچنین مدت زمان توقف آن ها در پارکینگ را ارائه می دهد. علاوه بر تمام این ها نیازی به کنترل و مدیریت توسط افراد نمی باشد، نیازی نیست تعداد زیادی مامور کنترل و جابجایی خودروها یا نشان دادن مکان های خالی باشند. تمام این کارها از طریق سیستم اتوماسیون پارکینگ به راحتی و کاملا دقیق انجام می شود. مزیت دیگر این سیستم ارائه گزارش کامل از تمام تراکنش ها و پرداخت های انجام شده برای ورود و خروج می باشد. این گزارش ها به همراه تاریخ، ساعت دقیق و فیلترهای مورد نیاز دیگر که قابل تعریف شدن هستند گرفته می شود. در صورتی که مدیریت یک پارکینگ را برعهده دارید و قصد دارید پارکینگ خود را به صورت مکانیزه و تمام اتوماتیک کنترل نمایید توصیه می کنیم از سیستم هوشمند اتوماسیون پارکینگ استفاده کنید. امیدواریم که با درج مقاله اتوماسیون پارکینگ چیست توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را در جهت درک بهتر این موضوع به شما ارائه داده باشیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *