اجاره آپارتمان مبله در تهران

شهر تهران کانون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور ایران شناخته می شود. به علت امکانات زیادی که در تهران وجود دارد، اغلب مردم در رویا های خود زندگی در این شهر بزرگ را تصور می کنند. اما چنانچه شما در تهران زندگی می کنید و یا قصد دارید این کلان شهر را برای زندگی انتخاب نمایید باید اطلاعات جامعی را از این شهر که پایتخت ایران می باشد داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم شرایط زندگی در تهران، ویژگی های این شهر، شرایط سکونت در مناطق مختلف آن و حتی شرایط اجاره آپارتمان مبله در تهران را برای شما بیان نماییم.

تهران در گذشته روستای بزرگی مابین شهر ری بوده است که در آن دوران به عنوان شهر معروف و بزرگ کوهپایه های البرز شناخته می شد. اما امروزه تهران به پایتخت ایران و یکی از زیباترین و محبوب ترین شهر های ایران تبدیل شده است و از همین جهت اغلب افراد علاقه به سکونت در این شهر را دارند و در پی یافتن انتخاب محل سکونت در خانه و یا اجاره آپارتمان مبله در مناطق مختلف آن هستند. این شهر دارای محله های قدیمی مانند چاله میدان، سنگلج، عود لاجان و ارگ می باشد و بناهای تاریخی و موزه های بسیاری را در خود جای داده است.

تهران سی و دومین شهری ست که به عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است و در اطراف آن شهرستان های زیادی از جمله، شمیرانات، ری، دماوند، فیروزکوه و … قرار گرفته است که هر یک از آن ها دارای جاذبه های طبیعی، فرهنگی و مذهبی بسیاری می باشند.

نماد های تهران

برج آزادی
برج آزادی یکی از معروف ترین نماد های تهران است که از معماری دوران پیش از اسلام به یادگار مانده است. این معماری از تلفیق معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی ایجاد شده است. این برج قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام برج شهیاد معروف بود و ایران تقریبا در سراسر جهان با این نام شناخته می شد. برج آزادی در سال ۱۳۵۳ در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است. این برج شامل بخش های متعددی از جمله سالن سمعی بصری، تالارهای نمایشگاه آثار هنری و سالن سینما می باشد که بسیاری از افراد به محض ورود به شهر تهران به دلیل قدمت تاریخی این برج و این مکان های دیدنی از آن دیدن می کنند.

برج میلاد
برج میلاد در شمال غربی تهران واقع شده است و بلندترین برج ایران و ششمین برج مخابراتی جهان به حساب می آید. این برج به علت ارتفاع بسیار بلند و ظاهر خاص خود از همه ی نقاط شهر تهران قابل مشاهده می باشد و در صورتی که قصد زندگی در این شهر را دارید، می توانید برای انتخاب خانه یا اجاره آپارتمان مبله این ویژگی را در نظر بگیرید که همواره بتوانید نمای زیبای این برج را از پنجره ی منزل خود مشاهده کنید.

وضعیت اشتغال در تهران
طبق آمار بدست آمده وضعیت اشتغال در کشور ما در استان تهران و مرکزی نسبت به سایر شهر ها بهتر است، زیرا که اغلب برنامه ریزی ها و تمرکز کارهای اداری در این استان می باشد. تعداد بیکاران در تهران۳۶۰ هزار می باشد که از این اعداد ۲۳۰ هزار نفر آن را مردان و ۱۱۲هزار نفر آن را زنان تشکیل داده اند. البته ۴۰۰ هزار صنوف تولیدی و خدماتی در تهران بدون مجوز قانونی در حال فعالیت هستند. با این وجود در تهران امکان اشتغال نسبت به سایر شهرها بیشتر است از همین جهت می تواند برای زندگی مناسب باشد.

وضعیت مسکن در تهران
تهران به نسبت شهر های دیگر جز شهر های گران به شمار می آید. چنانچه شما قصد دارید ملکی را خریداری کنید، خانه ای اجاره کنید و یا اقدام به اجاره آپارتمان مبله نمایید، باید ابتدا محل سکونت خود را انتخاب کنید. قیمت مسکن در تهران بر اساس منطقه تعیین می شود به عنوان مثال مناطقی مانند دروس، قلهک، ونک و … جز مناطق شلوغ به شمار می آیند و موقعیت خوبی از نظر دسترسی به مناطق دیگر را دارند. بر اساس آمار به دست آمده مناطق سه، شش، یک، دو و پنج جز توسعه یافته ترین مناطق تهران برای محل سکونت به شمار می آیند و قیمت بیشتری را نسبت به سایر مناطق دارند. بنابراین در خرید و یا اجاره آپارتمان مبله در تهران عوامل زیادی همچون، منطقه، میزان دسترسی به وسایل نقلیه و مراکز خرید و … تاثیرگذار است.
حمل و نقل عمومی در تهران

اتوبوس
شرکت اتوبوس رانی از اداراتی است که زیر نظر شهرداری فعالیت می کند. در حال حاضر حدود ۵۳۰۰ اتوبوس در اختیار شرکت واحد قرار دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته ۲۴% افراد ساکن در تهران برای رفت آمد های روزانه خود از اتوبوس استفاده می کنند، اما با وجود جمعیت بسیاری که این شهر دارد نمی تواند پاسخگوی نیاز همه ی شهروندان باشد و متاسفانه به علت سرعت کم، تاخیر، مسافرکشی بیش از ظرفیت و کمبود تجهیزات شهروندان تمایل زیادی برای رفت و آمد با اتوبوس را ندارند.

ون (مینی بوس)
این وسیله نقلیه عمومی زیر نظارت شرکت واحد اتوبوس رانی می باشد و متعلق به بخش خصوصی است. این ون ها در ۱۱۸ خطوط غیر شهری حرکت می کنند و حومه را به مرکز پایتخت متصل می کنند. براساس آمار تنها ۱۱% از شهروندان از ون ها برای رفت و آمد استفاده می کنند.

مترو
با توجه به رشد جمعیت در تهران در سال ۲۰۰۰ اولین خط مترو راه اندازی شد. اولین خط راه اندازی شده به طول ۲۸/۱ کیلومتر شمال تهران را به جنوب متصل کرده است و دومین خط نیز اتصال دهنده غرب تهران به شرق تهران می باشد. به جرات می توان گفت مترو تنها وسیله نقلیه عمومی بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و از آن بسیار استقبال نمودند، زیرا افراد به راحتی و در کمترین زمان و کمترین هزینه ممکن می توانند در نقاط مختلف تهران جا به جا شوند و دیگر نیاز نیست مشکلات ترافیک و شلوغی خیابان های این شهر را تحمل کنند. اهمیت مترو به حدی زیاد شده است که اغلب افراد برای انتخاب محل سکونت خود منطقه ای را انتخاب می کنند که به مترو نزدیک باشد و یکی از اولویت آن ها برای اجاره آپارتمان مبله و یا خرید ملک، دسترسی راحت به این وسیله نقلیه عمومی می باشد.

تاکسی
امروزه حدود ۳۰ هزار تاکسی در شهر تهران در حرکت است که با گذشت زمان و تقاضای زیاد روش کار تاکسی ها نیز تغییر کرده است به این صورت که به جای منتظر بودن در ایستگاه تاکسی برای سوار کردن مسافر، در کل شهر حرکت می کنند تا مسافرانی که در مسیر به دنبال تاکسی هستند را سوار کنند. اما به دلیل شلوغی خیابان ها تنها ۱۰% شهروندان از تاکسی استفاده می کنند.

امنیت در تهران
امنیت در تهران به نسبت سایر پایتخت های جهان از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است، دستگیری بیش از ۸۰ درصد سارقان خودرو و جرائم خشن، برخورد با باند های سرقت و … گواه بر این سخن دارد. با این اوصاف کسانی که سکونت در تهران را انتخاب می کنند تا حدودی از جهت امنیت در آرامش هستند.

هزینه ها در تهران
در لیست گران ترین پایتخت های جهان تهران آخرین رتبه را دارد. استان تهران از نظر تولید ناخالصی های داخلی رتبه پنجاه و ششم را به خود اختصاص داده است. براساس گزارشات صورت گرفته به طور متوسط هزینه زندگی در استان تهران برای هر نفر دو میلیون می باشد که براین اساس می توان گفت تا حدودی درآمد خانواده ها با هزینه ها هم خوانی دارد. با این وجود اغلب افرادی که در تهران زندگی می کنند و یا قصد دارند آن را برای سکونت انتخاب کنند به خصوص اگر تنها برای مدتی بخواهند ساکن این شهر باشند، برای صرفه اقتصادی سعی می کنند اقدام به اجاره آپارتمان مبله نمایند تا نیاز به خرید وسایل به صورت مجزا نباشد و هزینه کم تری را برای آن ها در برداشته باشد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *