اهمیت مراقبت از خود

شما در کار غرق شده اید چندین پروژه باهم در دست دارید و تقویمتان سراسر پرشده از کارهای عقب افتاده یا کارهای پیش رو. برای درست کردن تمام این مسائل شما ناهار نمی خورید، ورزش روزانه اتان را انجام نمی دهید وبه طور کامل زندگی اجتماعی خود را فراموش می کنید، هنگامی که ما پریشان و یا در استرس هستیم “مراقبت از خود” اولین کاری است که ما فراموشش می کنیم و این فقط باعث می شود همه چیز بدتر شود.
اکثر ما هرچه بزرگتر شده ایم بیشتر باور کردیم که با قربانی کردن خودمان پاداش بیشتری می گیریم، بعنوان مثال یکبار من در دبیرستان درمورد تدریس بحث کردم و مجبور شدم تمام شب بیدار بمانم و موضوع تدریسم را آماده کنم، من فکر می کردم هرچه بیشتر خودم را خسته کنم نتیجه ی بهتری از کارم خواهم گرفت اما روز بعد من خیلی خسته بودم و به سختی می توانستم جملات منسجمی در ذهنم بچینم با این حال تدریس کردم و کارم را به پایان رساندم.
نکته این است که سخت است، سخت کار کردن را مفید دانست چرا که توانایی های شما با خستگی پوشیده می شود و مهارت های شما به اندازه تیز نیست و از همه مهمتر شما تمرکز کافی ندارید.
ممکن است فکر کنید سخت کار کردن در بعضی موارد درست است، اما سخت در اشتباهید! اینطور کار کردن کارآمد نخواهد بود.

مراقبت از خود نه تنها مهم است، بلکه ضروریست

آسان است که مراقبت از خودمان را نادیده بگیریم، زیرا زمانی که ما مشغول و غرق هستیم احساس مفید بودن داریم، اما واقعا بدون گذاشتن وقت برای خوردن ناهار، ورزش و تعطیلات با دوستان فقط احساس خستگی می کنید.

مراقبت از خود در واقع به شما کمک می کند تا به چند دلیل به سرعت پیشرفت کنید:

  1. مراقبت از خود مانع از “فرسودگی بیش از حد” می شود: همه ی ما گاهی این را تجربه کرده ایم .شما خودتان را به نقطه ای می رسانید که دیگر نمی توانید آن کار را بپذیرید، بنابراین فقط از دست می دهید، مراقبت از خود به شما کمک می کند تا از این حس پس زدن جلوگیری کنید.
  2. مراقبت از خود اثرات منفی استرس را کاهش می دهد: مقدار کمی استرس می تواند به بهتر دنبال کردن هدف منجر شود، اما بعد از مدتی ذهن و تمرکز شما را از بین می برد مراقبت از خودتان به معنی نگه داشتن استرس بیش از حد است بنابراین شما می توانید با ظرفیت کامل عمل کنید.
  3. مراقبت از خود به شما کمک می کند که تمرکز کنید: زمانی که من در یک مشکل ریاضی پیچیده در مدرسه گیر افتادم، معلم من پیشنهاد کرد پیاده روی کنم، اساسا فاصله گرفتن از محیط فکری راه مناسبی برای مراقبت از خود است و مطالعات نشان می دهد که آنها برای کمک به شما بهتر عمل می کنند.
مراقبت از خود

گاهی اوقات من مراقبت از خود را به عنوان پاداش به خود می دهم

وقتی من خیلی گرسنه هستم به سختی می توانم فکر کنم، اما خودم را مجبور میکنم قبل از کار کردن غذا بخورم، آنچه که من واقعا انجام می دهم این است که کار خود را با اجازه دادن به خودم در فرایندها سخت تر کنم.

درواقع مراقبت از خود پاداش نیست. این بخشی از وظایف ما در مقابل خودمان است. گاهی اوقات ما خوردن ناهار، رفتن به سفر یا حمام کردن را به ندرت “به خاطر خودمان” انجام می دهیم، بیشتر جنبه ی عادت یا رفع تکلیف دارد، برای همین است که فراموش می کنیم دقیقا منظور از مراقبت از خودمان چیست.

وقت خود را صرف غذا و ورزش کنید، حتی اگر مشغول کارهستید:

تمرکز در ورزش را وقتی که شما بیش از حد درگیر هستید نادیده بگیرید! زیرا تمرین نیاز به زمان، انرژی و اغلب تغییر لباس و یا به گرفتن دوش دارد و این ممکن است برای وقت محدود شما دلهره آور باشد.

می توانید با نصب اپلیکیشن Sworkit دقایقی از روز را در خانه تمرین کنید، می توانید یک باشگاه نزدیک به محل کارتان پیدا کنید یا حتی می توانید بخشی از رفت و آمد به محل کارتان را پیاده روی کنید. مهم نیست چقدر مشغول شوید یا چقدر غیر منتظره باشید

گاهی اوقات شما فقط باید بلند شوید و یک کارِ دیگر انجام دهید، مثل ورزش!

هر کس بخواهد می تواند به خوبی غذا بخورد و غذای خوبی برای خود پیدا کند، اما زمانی که دریک پروژه هستید، سخت است که غذا بخورید یا برای آن برنامه ریزی کنید. خوردن انواع سالاد به شما در فرایند بهتر انجام کارهای فکری کمک می کند. بنابراین محض تغییر حال و هوا برای درست کردن یک سالاد دست بکار شوید .

جنبه فیزیکی به وضوح اهمیت دارد، اما زمانی که بسیاری از مردم درباره مراقبت از خود صحبت می کنند، درباره سلامت روانی صحبت می کنند: برخورد با استرس، اضطراب، غم و اندوه، افسردگی و این احتمالا به این دلیل است که ما تمایل به آن را نادیده می گیریم. همانطور که روانشناس گای وینچ می گوید: “ما با قلم مو و ناحیه ای روبرو می شویم اما فعالیت های روزانه ما برای حفظ سلامت روان ما است”.

چند سال پیش، من به طور مداوم کار می کردم ۵۰-۶۰ ساعت در هفته، و قابل پیش بینی بود که من تحریک پذیر و مضطرب بودم و کیفیت کارم بسیار کم شده بود.

طبق تحقیقات John Pencavel از دانشگاه استنفورد او متوجه شد که پس از حدود ۵۰ ساعت کار بهره وری کارکنان و خروجی آنها کمتر می شود.

حالا تصمیم با شماست. کیفیت را فدای کمیت خواهید کرد؟

مترجم: ملیحه دولابی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *