ایرانگردی با سفر به جزیره زیبای کیش

کیش، یکی از جزایر زیبای ایران است که با شکلی بیضوی در آبهای خلیج فارس واقع شده است. این جزیره، ۹۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و در زمان گذشته با عنوان قیس نامیده می شد. جزیره کیش، از لحاظ گردشگری یکی از مراکز مهم و سرشار از جاذبه های گردشگری است. زیبایی این جزیره به حدی است که به آن مروارید خلیج فارس نیز می گویند. این جزیره از لحاظ مکانی نیز جایگاه بسیار مناسبی دارد. ارتباط جزیره کیش با امارات در جنوب و به بحرین و عربستان از غرب، موجب شده تا سالانه بیش از یک میلیون و هفتصد هزار گردشگر خارجی و داخلی از آن بازدید کنند. اگر قصد سفر و ایرانگردی دارید، ما به شما جزیره زیبای کیش را پیشنهاد می کنیم. این مقاله به معرفی انواع جاذبه های طبیعی و مدرن جزیره زیبای کیش اختصاص داده شده است.

تفریحات آبی: جزیره کیش، بهشت افراد علاقه مند به ورزش های آبی است. تفریحات متنوعی همچون غواصی، موج سواری، جت اسکی، آب چتر سواری در این منطقه به علاقه مندان ارائه می شود. به این موارد می توان قایق سواری را نیز اضافه کرد. البته قایق هایی با کف شیشه ای که لذت آن را برای مسافران دو چندان می کند.

جزیره زیبای کیش

دوچرخه سواری: یکی از مناسب ترین و بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در کشور، در جزیره کیش واقع شده است. این مسیر ۷۵ کیلومتری در کنار ساحل قرار دارد و چشم اندازی زیبا و جذاب برای عکاسان نیز هست. در این مسیر، انواع دوچرخه های تک نفره و دو نفره، سه چرخه و اسکوتر در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. آنها می توانند با خیالی آسوده و به دور از خطر، دوچرخه سواری کنند و لذت ببرند.

جزیره زیبای کیش

ساحل زیبای مرجانی: معروف ترین و مهم ترین جاذبه طبیعی جزیره کیش، ساحل مرجانی آن است. این ساحل نیلگون با آبی بسیار زلال در بخش شرقی جزیره قرار گرفته است. درختان نخل، پرواز پرندگان دریایی و غروب زیبا نیز به زیبایی های این ساحل افزوده است. در بخش هایی از سواحل، پارک ساحلی و اسکله تفریحی تأسیس شده و خدماتی مثل کافه، رستوران، سینما چهار بعدی و ورزش های مفرح آبی را در اختیار گردشگران قرار می دهند. یکی از جاذبه های سواحل جزیره کیش در بخش غربی و جنوبی، تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی است. حفر چاله و تخم گذاری این موجودات را می توانید در حد فاصل ماه های اسفند تا مرداد مشاهده کنید. البته لذت ماهیگیری را به این همه زیبایی اضافه کنید.

جزیره زیبای کیش

کشتی یونانی: یکی از معروف ترین بخش های دیدنی جزیره کیش، کشتی به گل نشسته است. به گل نشستن این کشتی به سال ۱۳۴۵ برمی گردد. در آن زمان، کشتی فردی یونانی به نام خولا اف، در سواحل این جزیره دچار نقص شد و تلاش های زیادی برای نجات آن صورت گرفت که بی ثمر بود. لذت تماشای این کشتی در زمان غروب آفتاب را نمی توان توصیف کرد.

جزیره زیبای کیش

شهر باستانی حریره: بقایای شهری باستانی از دوران قیاصره در جزیره کیش وجود دارد که بر اساس نام ملکه شهر، حریره نام داشته است. بخش بزرگی از این شهر ۱۲ هکتاری، که قدمتی ۸۰۰ ساله دارد ویران شده است. اما بخش های کاوش شده، مرمت گردیده و گردشگران می توانند از آن دیدن کنند. مهم ترین بناهای مربوط به این شهر شامل خانه اعیانی، آب انبار، حمام، مسجد جامع حریره و قنات می باشد.

جزیره زیبای کیش

خانه اعیانی: یکی از بناهای شهر حریره و نمونه ای بسیار زیبا از معماری قدیمی ایرانی است. این خانه مشابه معماری های به کار گرفته شده در شهرهایی چون یزد، کاشان و اصفهان ساخته شده است. قدمت این خانه به دوران ایلخانیان برمی گردد. در ساخت این خانه کاشی های ستاره شکل نظر بینندگان را بیش از هر چیز به خود جلب می کند. نمونه این کاشی ها که وارداتی هستند، در ساختار تخت سلیمان و سلطانیه نیز به چشم می خورد. همین موضوع، قرار گرفتن جزیره کیش در مسیر ورود کالا در آن زمان را نشان می دهد.

شهر زیر زمینی کاریز: کاریز یا قنات، شاهکار معماری قدیمی ایرانی است. فرصت مشاهده ساختار یک قنات قدیمی ایرانی در جزیره کیش برای شما فراهم شده است. این تونل، قدمتی ۲۵۰۰ ساله دارد و شبیه یک شهر زیرزمینی است. این کاریز زیبا، دارای ۱۵ کیلومتر طول است. سقف ۸ متری آن نیز سرشار از سنگواره، صدف و مرجان است که سن برخی از آنها گاهی به ۵۶۰ میلیون سال نیز می رسد.

جزیره زیبای کیش

آب انبار دو قلو: برای افراد علاقه مند به معماری رایج به کارگرفته شده در شهر یزد، در جزیره کیش هم معماری این چنینی وجود دارد. آب انبار شهر کیش که دو گنبد دارد، به اصطلاح دو قلو نام دارد. علاوه بر این، ۵ بادگیر نیز در اطراف آن قرار گرفته است. بادگیرها موجب تهویه و ورود و خروج منظم هوا در آب انبار می شود. از این رو آب آن خنک شده و حتی به دمای انجماد می رسد.

جزیره زیبای کیش

روستای باغو: اگر تصمیم دارید با نحوه زندگی و آداب و رسوم ساکنان اولیه جزیره کیش آشنا شوید، بهتر است سری هم به روستای زیبا، سنتی و بسیار قدیمی باغو بزنید. طبیعت این روستا بسیار بکر، آرام و صمیمی است و زندگی مدرن جایی در آن ندارد. دلیل نام گذاری این روستا نیز نام پیرزنی است که در زمان تصرف کیش به دست پرتغالی ها در آن زندگی می کرده است.

جزیره زیبای کیش

خانه بومیان: یکی از خانه های بزرگ که در قدیمی ترین محله کیش واقع شده است، بازسازی شده و به عنوان موزه پذیرای گردشگران است. در بازسازی این خانه هزار و دویست متری سعی شده از مصالح بومی همین منطقه استفاده شود. هدف از احداث خانه بومیان، شناساندن نوع زندگی، آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه به بازدیدکنندگان است. صنایع دستی منطقه نیز در این موزه به مردم معرفی می شود. لازم به ذکر است که قدمت این خانه به بیش از ۲۰۰ سال پیش برمی گردد.

جزیره زیبای کیش

پارک دلفین ها: نمی توان درباره جاذبه های توریستی جزیره کیش را معرفی کرد و از پارک دلفین ها حرف نزد. این مجموعه ۱۷۰ هکتاری در بخش های مختلفی تأسیس شده است. در یکی از این بخش ها، دولفین ها، نهنگ ها و شیرهای دریایی نمایش اجرا کرده و لحظاتی مفرح را برای گردشگران فراهم می کنند. در سایر بخش ها نیز امکان بازدید از پارک گل ها، پرندگان و پروانه ها برای بازدیدکنندگان مهیا است. به عنوان مثال، پارک آهوان در این مجموعه بسیار جالب بوده و توجهات زیادی را به خود جلب کرده.

جزیره زیبای کیش

دره پرتغالی ها: اگر برای سفر خود جزیره کیش را انتخاب کرده اید، دیدن منطقه ای با عنوان دره پرتغالی ها را از دست ندهید. در این منطقه کهنسال ترین درخت جزیره قرار گرفته که شاخه های در هم تنیده دارد. نام این درخت لور یا انجیر معابد است و قدمت آن به ۶۰۰ سال پیش برمی گردد.

جزیره زیبای کیش

جزیره هندورابی: یکی از نزدیک ترین جزایر به کیش، جزیره هندورابی است که در فاصله ۲۵ کیلومتری آن قرار دارد. جزیره ای کوچک، کم جمعیت، آرام، با ساحلی شنی و بسیار زیبا. جذابیت های ایرانگردی و سفر به کیش را با دیدن این جزیره تکمیل کنید. یکی از بخش های جالب این جزیره، آثار به جا مانده از پرتغالی هاست که دیدن آن خالی از لطف نیست. زیرا این جزیره در قرن ۱۵ میلادی تحت تصرف نیروهای این کشور قرار داشته است.

جزیره زیبای کیش

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *