خواص وازلین برای مو

خواص وازلین برای مو چیست؟ امروزه اغلب خانم ها برای مراقبت از موهای خود ترجیح می دهند از مواد طبیعی استفاده کنند، یکی از این مواد وازلین است. خانم هایی که به خواص وازلین برای مو پی برده اند استفاده از مواد شیمیایی و گران قیمت را کنار گذاشته و با این ماده شگفت انگیز به موهای خود زیبایی و درخشندگی خاصی می دهند. امروزه مراقبت کننده ها، سرم ها و ماسک های گوناگونی در بازار با نام های گوناگون عرضه می شوند که ادعا می کنند برای موهای شما مفید هستند، اما اگر از افراد مصرف کننده این گونه محصولات سوال کنید، متوجه خواهید شد که این محصولات ممکن است تنها برای مدت کوتاهی تاثیر خوب و مثبتی داشته باشد و به مرور زمان نه تنها نتیجه ای ندارد بلکه ممکن است باعث آسیب به ریشه و ریزش موهای شما گردد. بنابراین چاره کار چیست؟ چگونه می توان از موهای خود مراقبت کرد؟ چگونه می توان به محصولات گوناگونی که در بازار برای مراقبت از موها عرضه شده اند اعتماد کرد؟ پیشنهاد می کنم همه این مواد شیمایی را که دشمن موهای شما هستند کنار بگذارید و از روش های طبیعی برای زیبایی موهایتان استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید، اغلب مادربزرگ ها موهای پر و زیبایی داشته اند، اما اگر امروزه به موهای اکثر خانم ها نگاه کنید متوجه می شوید اغلب دچار ریزش موی شدید هستند و موهای سست و کم پشتی دارند. دلیل این امر رایج شدن مواد شیمیایی در بین برخی افراد می باشد، در گذشته خانم ها از مواد طبیعی مانند وازلین، روغن زیتون، روغن بادام و… برای مراقبت از پوست و موی خود استفاده می کردند به همین دلیل همواره موهای سالم و زیبایی داشتند. حال در این مقاله می خواهم خواص وازلین برای مو را برای شما عزیزان بیان کنم، قطعا بعد از پی بردن به خواص شگفت انگیز وازلین برای مو از این ماده فوق العاده غافل نخواهید شد.

خواص شگفت انگیز وازلین برای مو
اغلب مشکلاتی مانند شکستن مو، موخوره ، وزی و …که برای موی سر خانم ها رخ می دهد به خاطر خشکی مو است. موی خشک مستعد شکستگی و آسیب است به همین دلیل موی سر نیز مانند پوست باید همواره به صورت مرطوب باشد. یکی از اصلی ترین خواص وازلین برای مو همین است، وازلین موی سر را هیدراته و تغذیه می کند و تا مدت زمان طولانی آن را مرطوب نگه می دارد. وازلین یک آبرسان قوی است و مانع از موخوره شدن مو می شود و رشد آن را سریع تر می کند، به گونه ای که خیلی از خانم ها که از مزایای وازلین برای مو مطلع هستند از آن برای سرعت بخشیدن به رشد موهایشان استفاده می کنند. دقت داشته باشید وازلین را باید تنها به ساقه ی مو آغشته کرد و سعی کنید به کف سر تماس نداشته باشد، زیرا ممکن است بعضی از افراد به آن آلرژی داشته باشند.

وازلین برای موخوره
یکی از بزرگ ترین مشکل خانم ها موخوره است، موخوره مو را به شدت خشک کرده و جلوی رشد آن را می گیرد. موخوره اغلب در اثر استفاده از اتو، سشوار، رنگ و …ایجاد می شود. اگر بخواهیم به خواص وازلین برای موخوره اشاره کنیم باید گفت، وازلین موخوره ها را از بین می برد و تار های آسیب دیده را ترمیم می کند، همچنین مانع از موخوره شدن مجدد مو می گردد. دقت داشته باشید برای از بین بردن موخوره ساقه موهای خود را شب به وازلین آغشته کنید و صبح فردا آن را بشویید. اما اگر برای مرطوب نگه داشتن و جلوگیری از موخوره می خواهید از وازلین استفاده کنید، مقدار کمی از آن را به موهای خود بزنید، اما زیاده روی نکنید و اجازه ندهید موهایتان بیش از حد چرب شود، برای این منظور می توانید وازلین را با آب مخلوط کرده و سپس به ساقه های مو آغشته کنید.

وازلین برای رشد مو
اگر به دنبال راهی برای داشتن موهای بلند هستید از وازلین استفاده کنید و به کمک آن رشد موهایتان را سریع تر کنید، از دیگر خواص وازلین برای مو به تسریع در سرعت رشد می توان اشاره نمود. برای این منظور مقدار کمی از وازلین را به انگشتان خود بزنید و کف سر ماساژ دهید. اما اگر موهای چربی دارید و یا نمی خواهید کف سرتان چرب شود، بعد از ماساژ نیم ساعت آن را روی سرخود نگه دارید سپس با شامپو شستشو دهید.

وازلین برای محافظت از مو
همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از خواص استفاده از وازلین برای مو سر محافظت است، برای این کار هفته ای یک بار قبل از خواب موهای خود را به مقدار کمی وازلین آغشته کنید و آن را با کلاه و یا حوله بپوشانید تا به خوبی در موهایتان نفوذ کند، سپس صبح روز بعد آن را با شامپو به خوبی شستشو دهید، اگر می خواهید چربی آن کاملا از موهایتان پاک شود، به شامپو خود یک قاشق جوش شیرین اضافه نمایید.

وازلین برای درمان شوره سر
شوره سر نیز در اثر خشکی پوست سر ایجاد می شود، شامپوهای ضد شوره که این روز ها در بازار عرضه می شود درمان کوتاه مدت و موقتی به شمار می آیند، زیرا پوست سر بعد از مدتی به ماده ترکیبی عادت کرده و مجددا به حالت قبل باز می گردد. پیشنهاد می کنم وازلین را حتما امتحان کنید، پوست سر خود را با مقدار کمی وازلین ماساژ دهید و اجازه دهید یک ربع بر روی سرتان بماند، سپس آن را با شامپو به خوبی شستشو دهید، برای کسب نتیجه بهتر چندین بار این کار را تکرار کنید.

وازلین به عنوان نرم کننده مو
اکثر نرم کننده های شیمیایی علاوه براین که موها را نرم می کنند موجب ریزش آن نیز می شوند. از همین جهت بهتر است از نرم کننده های طبیعی استفاده کنید، یکی دیگر از خواص وازلین برای مو ویژگی نرم کنندگی فوق العاده ی آن برای موها می باشد، پس از حمام مقدار کمی از وازلین را به ساقه موهای خود آغشته کنید.

نویسنده: فائزه احمدوند

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *