زیباترین جاده های جهان

در سراسر جهان کیلومتر ها جاده گسترده شده اند که نقاط مختلف جهان را به یکدیگر وصل کرده اند. اما این تنها در تعریف جاده ها نمی گنجد، چرا که در سراسر جهان جاده های زیبایی وجود دارد که عبور از آن ها بسیار لذت بخش تر از رسیدن به مقصد است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از زیباترین جاده ها در نقاط محتلف آشنا کنیم.

جاده ی اقیانوس اطلس در نروژ

زیباترین جاده های جهان
جاده ی اطلس به طول ۸۲۷۴ متر و عرض ۶.۵ متر است که مجموعه ای از جزایر نروژ را به یکدیگر متصل کرده است. در مسیر این جاده ۸ پل بزرگ و ۴ مکان وتعدادی رستوران برای استراحت گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین در این مسیر امکانات تفریحی از جمله ماهیگیری و غواصی را در خود جای داده است. جاده ی اقیانوس اطلس یکی از ۱۸ مسیر گردشگری در نروژ می باشد که با مسیر مارپیچی که دارد، به تنهایی خودش یک جاذبه ی گردشگری پر هیجان محسوب می شود. تماشای غروب نارنجی رنگ در مسیر، یکی از زیباترین چشم اندازهای این جاده می باشد.

جاده ی ساحلی آمالفی در ایتالیا

زیباترین جاده های جهان
جاده ی آمالفی در کنار سواحل زیبای منطقه ی Sorrento peninsula قرار گرفته است. در تمام این مسیر سواحل شنی، آب های زلال و شفاف و شهرهای ساحلی به چشمتان خواهد خورد. اگر این جاده را به سمت جنوب بروید، شاهد تونل صخره ای خواهید بود که عبور از آن و تماشای چشم انداز زیبایش شما را شگفت زده خواهد کرد. این جاده ی زیبا به عنوان یک میراث جهانی شناخته شده است.

جاده ی میلفورد در نیوزلند

زیباترین جاده های جهان
این جاده یکی از بی نظیرترین و زیباترین جاده ها می باشد که در جهان شهرت دارد. جاده ی میلفورد در فاصله ی ۱۴۴ مایلی پارک نیوزلند در قلب کوه های آلپ قرار گرفته است. در این جاده شاهد کوه های پوشیده از برف و جنگل های بارانی همیشه سرسبز خواهید بود. جاده ی میلفورد یکی از مکان های است که «ارباب حلقه ها» در آن فیلم برداری شده است.

جاده ی skyline drive در امریکا

این جاده ی ۱۷۵ کیلومتری در انتهای دره ی شانتون قرار گرفته است. در عبور از جاده شاهد وجود انبوه درختان سرسبز خواهید بود که در کناره ی جاده قد برافراشته اند و زیبایی این مسیر را دو چندان کرده اند. اگر خوش شانس باشید می توانید در طول مسیر شاهد خرگوش ها و گوزن های دم سفید کوهی باشد. پس از گذر از این جاده ی کوهستانی، در انتهای آن شاهد کوه های آبی ریجی خواهید بود.

جاده ی ۶۶ در امریکای شمالی

زیباترین جاده های جهان
این جاده نام های مستعار زیادی دارد و این به دلیل وصل کردن منطقه ی شیکاگو و اوکلهام می باشد. «اصلی ترین جاده ی امریکا» نام دیگر آن است و در رمان ها، این جاده را با نام «مادر جاده ها» می خوانند. جاده ی ۶۶ بین شیکاگو و لس آنجلس قرار گرفته است که ۵۲۱۵ کیلومتر طول دارد. در این مسیر شاهد رودخانه ی زیبای shore خواهید بود.

جاده ی دنالی در آلاسکا

جاده ی دنالی در اکثر مواقع پوشیده از برف و آب وهوای آن سرد است. با گذر از این جاده وارد حیات وحش و طبیعت وحشی آلاسکا خواهید شد و شاهد حیوانات وحشی از جمله خرس های سیاه و قهوه ای خواهید بود.

جاده ی ruta در آرژانتین

زیباترین جاده های جهان
جاده ی ruta یکی از طولانی ترین جاده ها در جهان می باشد. طول این جاده به ۳۰۰۰ مایل می رسد که با عبور از این مسیر، شاهد ۲۰ پارک ملی و ۱۸ رودخانه خواهید بود. این جاده به عنوان یکی از خنک ترین جاده های جهان شناخته شده است.

جاده هانا در هاوایی

زیباترین جاده های جهان
جاده ی هانا یکی از زیباترین جاده ها در کشور امریکا می باشد. مسیر پر پیچ و خم این جاده به طول ۸۵ کیلومتر می رسد که در طول این مسیر شاهد جنگل های سرسبز و زیبا خواهید بود.

جاده ی یونگاس در بولیوی

زیباترین جاده های جهان
این جاده معروف به جاده ی مرگ است و به عنوان خطرناک ترین جاده شناخته شده است. طول این جاده ۶۹ کیلومتر می باشد. با گذر از این جاده شاهد تلفیقی از زیبایی و ترس خواهید بود و تجربه ای جدید را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *