زیباترین شهرهای شناور جهان

حدود ۷۰ درصد از سطح زمین پوشیده از آب است، با این حال زمانی که نام شهرهای شناور به میان می آید تصوری خیالی به ذهنمان می رسد. اما باید گفت چندین شهر در سراسر دنیا وجود دارد که مردمان آن بر روی آب زندگی می کنند. در این شهرها اغلب قایق ها، جای خودرو را گرفته اند و خیابان ها از جنس رودخانه می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با زیباترین شهرهای شناور که امروزه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری می باشند، بیشتر آشنا کنیم.

شهرهای آبی چین
در سواحل رودخانه ی یانگ تسه ی چین شهر های آبی مشهوری قرار دارند که قدمت بسیاری از آن ها به هزار سال پیش برمی گردد. شهرت این شهرها به خاطره معماری بسیار زیبا و تاریخی است که تاکنون زیبایی خود را حفظ کرده اند. شهرهای « ژوژوآنگ »، «ووژون»، «ژینانگ»، «تانگلی»، «ژوجیاجیائو» و«نانکسان» از جمله شهرهای مشهور روی آب در کشور چین می باشند. برای ورود به این شهرها باید از روی پل های سنگی عبور کنید و از مناظر زیبای این شهرها نهایت لذت را ببرید. در ادامه به توضیحات مختصری در رابطه با این ۶ شهر می پردازیم.

زیباترین شهرهای شناور جهان

 

  • ژوژوآنگ: این شهر که در امتداد رودخانه ی زرد ساخته شده است، در بین شهرهای آبی چین قدمت بیشتری دارد.از جاذبه های مشهور این شهر آبی پل ۱۴ ستون معروف به «پل دوبل» می باشد.
  • ووژون: این شهر علاوه بر جاذبه های زیبایی که دارد، نزدیک ۸۱ در صد از بناها و ساختمان های آن به دوره باستان بر می گردد. مردم این شهر هنوز غذای خود را از جلوی پنجره به وسیله ی فروشندگانی که با قایق به این سو و آن سو می روند تهیه می کنند و همچنان در دوره ی عصر باستان به سر می برند.
  • ژینانگ: از دیگر شهرهای آبی چین است که به دلیل داشتن پل های زیبا، گذرگاه های سرپوشیده و طبیعت بکر و بی نظیرش در میان گردشگران محبوبیت دارد.
  • تانگلی: این شهر از زیباترین و رمانتیک ترین شهرهای آبی چین محسوب می شود. شهر تانگلی از هفت جزیره ی کوچک که به وسیله ی ۴۹ پل به یکدیگر متصل شده اند، تشکیل شده است.
  • ژوجیاجیائو: تنها شهر آبی در چین که می تواند مکانی آرام و به دور از هیاهو را برای گردشگران تامین کند، شهر ژوجیاجیائو می باشد.
  • نانکسان: با قدمت ۷۰۰ ساله ای که دارد، نسبت به دیگر شهرهای آبی جوان تر به نظر می رسد. سالانه گردشگران زیادی به تماشای باغ های مشهور این شهر می روند.

ونیز در ایتالیا

زیباترین شهرهای شناور جهان
ونیز شهری است که در شمال ایتالیا و در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته است. این شهر با مساحت ۴۱۴.۵۷ کیلومتر مربع، جمعیتی بالغ بر ۶۳۳ هزار نفر را در خود جای داده است. شهر ونیز از مجموعه ای از جزیره های کوچک تشکیل شده است که به وسیله ی تعداد زیادی کانال از هم جدا شده اند. راه ارتباطی و کلیه ی تردد ها در این شهر به وسیله ی قایق ها انجام می شود. همین موضوع سبب شده است که شهر ونیز به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته شود و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود جذب کند.

کیپ کورال فلوریدا در آمریکا

زیباترین شهرهای شناور جهان
شهر دریایی کیپ کورال از نظر ظاهری با دیگر شهرهای آبی متفاوت می باشد، زیرا ساخت آن با برنامه ریزی کاملی صورت گرفته است. قدمت این شهر به ۱۹۵۰ میلادی بر می گردد که تاکنون محل زندگی ۱۵۰ هزار نفر از مردم آمریکا می باشد. درخت ها ی نخل زیادی در این شهر وجود دارد که به زیبایی این شهر آبی افزوده است.

سن پترزبورک در روسیه

زیباترین شهرهای شناور جهان
شهر سن پترزبورک در حدود ۴۰۰ مایلی شمال غربی مسکو واقع شده است. این شهر دومین شهر بزرگ روسیه می باشد که دارای ۴۲ جزیره و دلتا می باشد. گردشگران می توانند با سوار بر قایق ها به دیدن تمام نقاط شهر بروند.

آمستردام در هلند

زیباترین شهرهای شناور جهان
آمستردام پایتخت کشور هلند است و در غرب این کشور واقع شده ‌است. در مرکز آمستردام رودخانه ی آمستیل می گذرد که بخش های مختلف شهر را به هم متصل می کند. بندر آمستردام از شرق به دریاچه ی ایسل میر و از غرب از طریق یک کانال کشتیرانی به دریای شمال و آب های آزاد راه دارد. کاربرد این کانال های آبی جابجایی بار و محصولات وارداتی از کشتی ها به انبارها و بالعکس بوده است.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *