زیباترین معابد در جهان

معابد بودایی در سراسر جهان پر از زیبایی های هستند که معماری و هنر آن هر کدام نشان از فرهنگ عبادت کنندگان آن می باشد. این معبدها در کشورهای جنوب شرقی آسیا و هندوستان فراوان یافت می شوند و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این کشورها محسوب می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با زیباترین معابد در جهان آشنا کنیم.

معبد لوتوس در هند

زیباترین معابد در جهان
یکی از معروف ترین و زیباترین معابد در هند، معبد لوتوس یا معبد نیلوفر آبی می باشد که در شهر دهلی قرار گرفته است. این معبد یکی از جذابیت های برجسته این شهر است که به روی همه ی عموم، به دور از دین و هر گونه معیار دیگری باز است. این معبد در مساحت ۲۶ هکتار بنا شده است که اطراف آن را حوضچه ها و باغچه های زیبایی فرا گرفته است. معبد لوتوس از ۲۷ گلبرگ از جنس سنگ مرمر ساخته شده است که به صورت خوشه ای اطراف آن را برگرفته است. این معبد به دلیل معماری خاصی که دارد تاکنون توانسته است جایزه های متعددی در زمینه ی طراحی معماری کسب کند که در سال ۱۹۸۶ به صورت عبادتگاه عمومی افتتاح شد و در اواخر سال ۲۰۰۱ بیش از ۷۰ میلیون بازدید کننده داشته است. از دیگر زیبایی های این بنا، وجود ۹ استخر در اطراف این معبد نیلوفری شکل است.

معبد راناکپور در هند

زیباترین معابد در جهان
این معبد باشکوه در ۹۵ کیلومتری شهر آدایپور در روستای راناکپور واقع شده است. بنای این معبد از سنگ مرمر به رنگ روشن ساخته شده است که دارای بیش از ۱۴۰۰ ستون می باشد که ستون ها موجب استحکام این بنا شده اند و همگی در مساحتی به اندازه ی ۴۸۰۰۰ فوت مربع قرار گرفته اند. بر روی هر کدام از این ستون ها حکاکی های متفاوتی طراحی شده است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.

معبد بودایی زمرد در تایلند

زیباترین معابد در جهان
این معبد یکی از مهم ترین معابد بودایی در تایلند می باشد که در شهر بانکوک قرار گرفته است. در این معبد قدیمی ترین و معروف ترین مجسمه ی بودا نگه داری می شود که نام آن مجسمه ی پشم سبز است و جنس لباسش از طلا می باشد. هر ساله در مراسم تغییر فصل، تعویض لباس این مجسمه توسط پادشاه انجام می شود.

معبد بهشت در چین

زیباترین معابد در جهان
این معبد در جنوب شرقی پکن، پایتخت چین واقع شده است که در وسعتی با ۲۶۷ هکتار قرار گرفته است. معبد بهشت شامل مجموعه ای از چندین ساختمان فرهنگی و تاریخی است که ارتباط بین پروردگار و انسان را نشان می دهد. در گذشته امپراطوران چین برای برداشت محصول خوب و اهدای قربانی در آن حضور پیدا می کردند. هدف از ساخت این معبد نمایش باورهای چین در مورد آسمان و ارتباطش با زمین بود. در حال حاضر این مجموعه شامل سالن دعا، طاق امپراطوری، قربانگاه، مدور قصر روزه، اداره ی موسیقی الهی و … می باشد که تاکنون همه ی آن ها به خوبی حفظ شده اند. این معبد در سال ۱۹۸۸ به عنوان اثری تاریخی و فرهنگی در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسید. یکی از ویژگی های شگفت انگیز آن انعکاس صدا می باشد، به طوری که اگر دو نفر در دو طرف دیواری بایستند به راحتی می توانند صدای یکدیگر را بشنوند، به گونه ای که دیواری در بین آن ها نیست. پدیده ی دیگری که در معبد بهشت وجود دارد سه سنگ انعکاس است. اگر برروی سنگ اول بایستید صدای شما یک بار بازتاب می شود و اگر بر روی سنگ دوم و سوم بایستید، دو و سه بار صدای شما انعکاس می شود.

معبد طلایی در ژاپن

زیباترین معابد در جهان
این معبد در شمال شهر کیوتو در ژاپن واقع شده است که تمام نمای دو طبقه ی بالایی آن با ورقه های طلا پوشیده شده است. هر طبقه ی این معبد یک سبک معماری متفاوت را به نمایش گذاشته است که طبقه ی اول آن به سبک معماری « شیندن » است که برای ساخت کاخ های دوران هیان مورد استفاده قرار می گرفت، با ستون های چوبی و دیوارهای سفید گچی ساخته شده است. طبقه ی دوم به سبک معماری بوکه که برای اقامتگاه های سامورایی ها به کار میرفت طراحی شده است. در داخل این معبد چندین تندیس بودایی نگهداری می شود و همچنین تندیس هایی در بیرون از معبد وجود دارد که به اعتقاد مردم پرتاپ سکه به سمتشان باعث خوش یمنی می شود. زمان بازدید از این معبد زیبا از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد ازظهر می باشد.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *