سواحل بکر و زیبای تایلند

در جنوب شرقی آسیا کشوری به نام تایلند، با بیش از ۱۲۰۰ جزیره ی کوچک و بزرگ قرار گرفته است. این جزایر به دلیل داشتن سواحل بکر و زیبا، امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری دنیا محسوب می شوند. از زیباترین سواحل تایلند میتوان به سواحل پاتونگ، کاتا، کارون، لائم سینگ و ساحل مای خائو نیز اشاره کرد. این سواحل با چشم انداز زیبا و طبیعت بی نظیری که دارند توانسته اند گردشگران زیادی را سالانه به سوی خود جذب کنند.

ساحل پاتونگ

ساحل پاتونگ
ساحل پاتونگ یکی از زیباترین سواحل دیدنی در جزیره ی پوکت می باشد. این ساحل زیبا با وسعت ۱۵۰ کیلومتر، مجموعه ای از هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید را در خود جای داده است. گردشگران می توانند به تفریحاتی از جمله شنا، قایق سواری، غواصی، اسکی روی آب و… بپردازند. شب های این ساحل افسانه ای به دلیل اجرای موسیقی زنده و رقص های شبانه بسیار پر شور و زنده است. پس از این تفریحات لذت بخش، بد نیست سری به رستوران های بی نظیر این ساحل بزنید و ازطعم غذاهای تایلندی لذت ببرید.

ساحل کارون

ساحل کارون
ساحل کارون یکی از طولانی ترین سواحل در غرب جزیره ی پوکت می باشد که در امتداد تپه ای در شمال ساحل کاتا قرار گرفته است. قسمتی از ساحل کارون به رستوران ها و قسمت دیگر آن به مراکز خرید و تفریحی اختصاص داده شده است. در اطراف ساحل، معبد دیدنی به نام چالونگ قرار گرفته است که این ساحل را به یکی از سواحل بکر و زیبای تایلند تبدیل کرده است. مسیر ساحلی این منطقه با درختان زیبا و بلند نخل و صنوبر پوشیده شده است و زیبایی این ساحل را دو چندان کرده است. گردشگرانی که به دنبال رسیدن به آرامش هستند می توانند در مسیر زیبای ساحل بر روی شن های نرم و تمیز قدم بزنند و از نوشیدنی های استوایی لذت ببرند. از امکانات این ساحل میتوان به شنا، غواصی، جت اسکی و … نیز اشاره کرد.

ساحل کاتا

ساحل کاتا
ساحل کاتا یکی از شگفت انگیز ترین سواحل در جنوب غربی پوکت می باشد. این ساحل بی نظیر با پوشش درخت های غول پیکر و داشتن آبی زلال و شفاف، شن های سفید و طلایی چهره ای زیبا به خود بخشیده است. ساحل کاتا با وسعت ۱۵۰ کیلومتر دارای دو منطقه می باشد. در انتهای شمالی این ساحل، منطقه ی اصلی و مرکزی قرار دارد که همجوار با ساحل کارون می باشد و در جنوب آن منطقه ای در خصوص اقامتگاه ها در نظر گرفته شده است. گردشگران می توانند در قسمت شمالی این ساحل به انواع تفریحات آبی از جمله شنا، قایق سواری، اسکی روی آب و … بپردازند و یا به تماشای والیبال ساحلی و فوتبال ساحلی بنشینند. از دیگر مکان های تفریحی شمالی ساحل کاتا که مختص به غواصان می باشد، ساحل مرجانی است.

ساحل لائم سینگ

ساحل لائم سینگ
ساحل لائم سینگ در جزایر غربی پوکت واقع شده است که به عنوان یکی از سواحل بی نظیر پوکت شناخته شده است. وسعت این ساحل کوچک در کل ۳۰۰ متر می باشد که درختان نخل تنومند و زیبا این ساحل را احاطه و به زیبایی آن افزوده اند. ساحل لائم سینگ به دلیل چشم انداز زیبا و طبیعت بکر و دست نخورده اش گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. در این ساحل زیبا انواع گونه های ماهی و مرجان قابل مشاهده است. از تفریحات ساحل لائم سینگ میتوان به جت اسکی، شنا و حتی غواصی نیز اشاره کرد. از دیگر امکانات این منطقه فروشگاه هایی است که انواع کالاهای سنتی و محلی را به فروش می رسانند. همچنین در این ساحل رستوران های زیادی وجود دارد که انواع غذاهای داخلی و بین المللی را ارائه می دهند.

ساحل مای خائو

ساحل مای خائو
ساحل مای خائو طولانی ترین ساحل در شمال غربی پوکت می باشد. این ساحل به فرودگاه بین المللی پوکت نزدیک است و با ۳۰ دقیقه رانندگی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. در این ساحل زیبا مسیری حدود ۱۱ کیلومتر از شن های طلایی در راستای دریا کشیده شده است که زیبایی آن را به رخ می کشد. ساحل مای خائو برای گردشگرانی که تمایل دارند ساعت ها در ساحل قدم بزنند و آرامش داشته باشند، می تواند انتخاب مناسبی باشد. لازم به ذکر است که در این ساحل تفریحات آبی و جت اسکی وجود ندارد و پیشنهاد می شود در ماه های می تا نوامبر از شنا در آب های آن پرهیز شود.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *