عکاسی تبلیغاتی چیست ؟

آیا می دانید عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ می خواهید بدانید کاربرد عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ این مقاله برای افرادی نوشته شده است که قصد یاد گیری و وارد شدن به حوزه عکاسی تبلیغاتی را دارند تهیه شده است، پس امیدواریم که با مطالعه آن اطلاعات مفیدی بدست آورید و از آن ها در زمینه عکاسی تبلیغاتی استفاده نمایید. اما معنای عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ همانطور که مشخص است این نوع از عکاسی در جهت اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد و به عکس هایی که از محصولات یا خدمات یک برند گرفته می شود عکس های تبلیغاتی نام دارند. این عکس های تبلیغاتی در بروشورها، بیلبوردها، بنرهای شهری، مجله ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. هدف از عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ درواقع هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی معرفی یک محصول برای افزایش فروش آن است، روش ها و مدل های مختلفی برای استفاده از عکس ها در تبلیغات وجود دارد. عکس های تبلیغاتی تاثیر بسیاری در آنچه که یک مشتری از محصول می بیند دارند و اگر عکاسی تبلیغاتی به روش صحیح انجام شده باشد تا حد زیادی می تواند مشتری را ترغیب به خرید نماید. عکاسی تبلیغاتی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد به عنوان مثال می توان از خود محصول یا از خط تولید و نحوه ساخت آن گرفته شود می توان عکاسی تبلیغاتی را روی نوع طراحی محصول و یا بر نحوه استفاده از آن متمرکز نمود.

تعریف بهتر و دقیق تری که از عکاسی تبلیغاتی می توان داشت این است که در عکاسی تبلیغاتی یک تصویر زیبا خلق می شود به طوری که با دیدن عکس بتوان ابعاد، رنگ، نوع و جنس محصول را به خوبی تشخیص داد و آن چیزی که در عکس مشاهده می شود با واقعیت محصول تفاوتی نداشته باشد. موضوع مورد توجه دیگر در عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ موضوع مهم دیگری که وجود دارد کیفیت و زیبایی تصویر است طوری که گیرایی آن هر بیننده ای را به خود جذب نماید، در چنین حالتی می توان این طور گفت که یک عکاس حرفه ای این عکس را خلق کرده است، زیرا علاوه بر اینکه محصول را کاملا مطابق با ظاهر و ویژگی های واقعی آن به بیننده نشان می دهد همزمان به اندازه ای جذابیت و زیبایی دارد که ببینده را مجذوب خود کند. این نوع عملکرد توسط تجربه و کار فراوان و رعایت اصول و تکنیک های عکاسی تبلیغانی صورت می گیرد.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی چیست ؟
به عنوان مثال یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکات در امر عکاسی تبلیغاتی مساله نورپردازی می باشد، برای اینکه بتوانبد عکاسی تبلیغاتی را به شکلی زیبا و مطلوب انجام دهید علاوه بر تجربه به ابزار حرفه ای هم نیاز دارید تا نور مناسب را تنظیم نمایید و همچنین نیاز به لنزهای مختلف جهت عکاسی تبلیغاتی از محصولات مختلف دارید. توجه به رنگ ها و طرح ها نیز از دیگر موارد مهم در عکاسی تبلیغاتی است زیرا اولین چیزی که با مشاهده عکس به چشم می خورد رنگ ها هستند. عکس های تبلیغاتی معمولا در فضاهای بسته گرفته می شوند تا تمام تمرکز بر روی محصول باشد از این رو فضایی که قرار است عکاسی تبلیغاتی در آن انجام شود مهم بوده و باید هماهنگی لازم را با نوع محصول و موضوع تبلیغ داشته باشد. توصیه می شود از یک محصول در زوایای مختلف چندین عکس گرفته شود و هربار عکس ها بررسی شوند تا بهترین زاویه و مناسب ترین جهت تابش نور به آن را پیدا کنید. علاوه بر نکاتی که گفته شد یک عکاس تبلیغاتی به بک دستیار نیز احتیاج دارد، شاید این موضوع در مشاغل دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد اما در عکاسی تبلیغاتی حتما لازم است زیرا برخی کارها را به تنهایی نمی توانید انجام دهید.

استفاده از tethering نیز یکی دیگر از نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی است و به عکاس در بهتر دیدن عکس ها خیلی کمک می کند. Tethering یعنی اینکه می توانید دوربین خود را به لپ تاپ متصل کرده تا هر عکسی که گرفته می شود همان لحظه در لپ تاپ قابل مشاهده باشد. با این کار می توانید بهتر عکس ها را مشاهده کرده و نیازی به کارت حافظه نخواهید داشت. صفحه مانیتور دوربین نسبت به لپتاپ خیلی کوچک تر است و جزئیات به خوبی دیده نمی شوند و برای بهتر دیدن برخی از قسمت ها باید روی عکس زوم کنید که این کار بعد از هربار عکس گرفتن عکاس را اذیت خواهد کرد.

نکته اخلاقی و حرفه ای در عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ نه تنها اطلاعات، تجربه و تجهیزات در عکاسی تبلیغاتی مهم هستند بلکه برخورداری از اخلاق حرفه ای نیز لازمه این حوزه از عکاسی می باشد. این نکته به اندازه ای مهم است که می تواند موفقیت یا شکست شما در شغل عکاسی را تعیین نماید. افرادی که تنها بخواهند حرف خود را به کرسی بنشانند و هیچ نظر و مشورتی از جانب دیگران را قبول نمی کنند در این کار موفق نخواهند بود. کار با چنین افرادی سخت بوده و پروژه عکاسی را خراب خواهد کرد. بهتر است نظر دیگران را هم بپذیرید و چیزهای مختلف و پیشنهادات جدید را هم امتحان کنید، هیچ ضرری ندارد شاید حتی افرادی که سررشته ای در عکاسی تبلیغاتی ندارند هم ایده های جالبی داشته باشند.

انواع عکاسی تبلیغاتی چیست ؟
درواقع عکاسی تبلیغاتی خود زیر مجموعه ای از حرفه عکاسی است اما خود نیز از انواع و زیرشاخه های دیگری برخوردار است که در ادامه با چند نمونه از آن ها آشنا خواهیم شد.

  • عکاسی تبلیغاتی با زمینه سفید: پس زمینه سفید یک فضای بی نهایت و بی انتها به شما می دهد و برای زمانی مناسب است که هیچ طرح و چیدمانی در عکس وجود ندارد و تنها محصول در مرکز توجه قرار دارد. در این روش از عکاسی تبلیغاتی نورپردازی تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو: گاهی سوژه عکاسی به تنهایی تاثیر و جذابیتی خاصی ندارد و بهتر است با اجزای دیگری ترکیب شود، در این حالت از طراحی و چیدمان برای نمایش بهتر محصول استفاده می گردد و موضوع دکوراتیو بر روی عکس تاثیر بیشتری دارد.
  • عکاسی تبلیغاتی فوتومونتاژ: در این روش از عکاسی تبلیغاتی عکس دارای چند بخش است که به صورت مجزا در مکان های مختلف گرفته شده و بوسیله نرم افزارهای ویرایشگر در کنار هم در یک تصویر قرار می گیرند. این روش نیازمند آشنایی و مهارت کار با نرم افزارهای مرتبط می باشد.
  • عکاسی تبلیغاتی ماکرو: این نوع از عکاسی تبلیغاتی برای عکسبرداری از محصولات و اشیا قیمتی مانند جواهرات کاربرد دارد و در آن نشان دادن جزئیات محصول اهمیت زیادی دارد. برای عکاسی تبلیغاتی ماکرو لازم است از لنزهای پیشرفته و حرفه ای استفاده نمایید تا نتیجه بهتری بدست آورید.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *