معروف ترین درختان در جهان

طبیعت به دلیل نقش بسیار مهمی که در ادامه ی حیات ما و دیگر جانداران دارد سزاوار ستایش و تقدیر هستند. در این میان درختان ایفاگر نقش های مهم خود هستند. گذشته از زیبایی ظاهری که دارند راه را برای ادامه ی حیات ما هموار کرده اند. تا کنون درختان با شکوه زیادی بر روی کره ی زمین رشد کرده اند که با گذشت و زمان و طی حوادثی از بین رفته اند، اما هنوز هم تعدادی از درختان خاص وجود دارند که به عنوان معروف ترین درختان در جهان شناخته شده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از معروف ترین درختان در جهان آشنا کنیم.

درخت زندان بائوناب در استرالیا
درخت زندان بائوناب، بزرگترین درخت میان تهی در جهان است که در جنوب دربی و در غرب استرالیا قرار گرفته است. این درخت سالانه هزاران گردشگر را به سوی خود می کشاند تا از نزدیک این گیاه کهن و عجیب را ببینند. این درخت هشت گونه ی مختلف دارد که ۶ گونه ی آن در قاره ی آفریقا است و ۲ گونه ی دیگر آن در استرالیا و عربستان است. بنابراین این گیاه از نظر پراکندگی بسیار خاص است و با گذشت سال ها هنوز هم تنها در برخی از کشور های دنیا دیده می شود. بلندترین نوع درخت بائوناب به ۱۸ متر می رسد و پوست آن به رنگ قهوه ای یا طوسی است. نکته ای که در رابطه با این درختان پنهان مانده است، وجود میوه است. میوه هایی که حدود دو الی سه سانتی متر طول دارند و مزه ای ترش و شیرین دارند. درخت بائوناب دایره ای شکل است و داخل آن کاملا خالی می باشد. محیط این درخت حدودا ۱۴ متر می باشد و داخل آن حدودا ۹ متر مربع مساحت دارد. محققان سن این درخت را ۱۵۰۰ سال تخمین زده اند و دلیل نام گذاری آن هم به سال ها پیش بر می گردد، زمانی که از محوطه ی داخل این درخت برای زندانی کردن افراد استفاده می کردند.

معروف ترین درختان در جهان

درخت بلوط در انگلستان
درخت بلوط بزرگ در قلب جنگل شروود قرار گرفته است. جایی که با شنیدن نامش، به یاد داستان افسانه ای و محبوب رابین هود خواهید افتاد. این جنگل قدمتی طولانی دارد و مساحت آن به ۴.۲۳ کیلومتر مربع می رسد. در این جنگل پر از درختان بلوطی است که قدمت آن ها به ۵۰۰ سال پیش برمیگردد. مشهور ترین درخت این جنگل، بلوط اصلی نام دارد که یکی از قدیمی ترین بلوط های جنگل است و بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. در افسانه ها این درخت جایی است که رابین هود شجاع در آن پنهان شده است و برنامه ها و فعالیت های خود را انجام داده است. به همین منظور در اطراف این درخت مجسمه هایی از شخصیت های داستان رابین هود ساخته شده است و مشهورترین مجسمه، یعنی مجسمه ی رابین هود در کنار درخت گذاشته شده است. هر ساله در این جنگل فستیوال رابین هود برگزار می شود و مردم این منطقه، لباس های شخصیت های داستان رابین هود را به تن می کنند و به جنگل می روند.

معروف ترین درختان در جهان

سدرهای خدا در لبنان
رشته کوهی در لبنان پوشیده از درختان سدر می باشد. این درختان همیشه سرسبز هیچ وقت برگ ریزان ندارند و همیشه معطر هستند. تنه های این درختان بسیار محکم بوده و تاج های سرسبز و شناخته شده ای دارند که نسبتا صاف و مسطح هستند. پوست این درختان خاکستری تیره و چوب آن در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم است. این منطقه ۳۷۵ درخت سدر دارد که تعداد کمی از آن ها قدمتی ۱۰۰ ساله دارند و به ارتفاع ۳۵ متر رسیده اند و قطری بین ۱۲ تا ۱۴ متر دارند. امروزه تعداد زیادی نهال کوچک کاشته شده است، اما به دلیل رشد آهسته ای که دارند، مت ها زمان نیاز است تا کاملا رشد کنند و بالغ شوند. در مورد سدرهای لبنان در متون باستانی گفته شده است که جنگل های سدر لبنان در گذشته قلمروی خدایان بوده است و توسط هومباما محافظت شده است که در نهایت نقش بسزایی در ایجاد نام لبنان و شکوه آن داشته است. امروزه سدر لبنان نمادی از این کشور و غرور آن است به طوری که نماد این درختان در پرچم کشور مشخص شده است.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *