معروف ترین پل های جهان

مهندسین و معماران دیدی متفاوت نسبت به معماری و ساخت محیط اطراف خود دارند و سعی می کنند ایده های خود را در سازه های مختلف به وجود بیاورند. ساخت پل یکی از شگفتی های مهندسین و معماران است که شهرها و حتی کشورها را به یکدیگر متصل می کند وعلاوه بر داشتن کارایی، بر زیبایی شهرها می افزایند. پل های بسیار جالبی در نقاط مختلف جهان وجود دارد که هر کدام زیبایی و معماری خاص خود را دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا تعدادی از معروف ترین پل های جهان را به شما معرفی کنیم.

پل گره ی خوش شانسی در چین

معروف ترین پل های جهان
این پل عابر پیاده شبیه روبان موج داری است که از روی رودخانه ی دراگون کینگ در شهر چانگت عبور می کند. پل گره ی خوش شانسی ۱۸۵ متر طول و ۲۴ متر عرض دارد که توسط معماران next و از هنر سنتی چین الهام گرفته شده است. در این پل سه مسیر برای پیاده روی در نظر گرفته شده است که دو پارک را به یکدیگر متصل می کند. بازدید کنندگان می توانند بر روی پل به تماشای منظره ی خیره کننده که تلفیقی از رودخانه، دریاچه و کوه های اطراف شهر است بپردازند.

پل لنکاوی در برزیل
پل لنکاوی یکی از معروف ترین پل های کابلی در جهان است که در غرب مالزی و در نزیدکی تله کابین جزیره ی لنکاوی قرار دارد. این پل ۱۲۵ متری و با ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا، در میان انبوهی از درختان و مناظر سرسبز قرار گرفته است و لذت گام برداشتن در آسمان، در حالی که دریا و جنگل زیر پای شما هستند را برایتان به ارمغان می آورد. این پل تحمل بیش از ۲۵۰ نفر به صورت هم زمان را ندارد، بنابراین در انتهای دو طرف آن سکوهایی به شکل مثلث طراحی شده است که پس از گذر از روی پل، برای استراحت و تماشای مناظر زیبا به آن جا بروید. به دلیل اینکه پل در ارتفاع بالایی قرار دارد، تنها از طریق تله کابین می توان به آن دسترسی داشت. سالانه چندین هزار نفر برای بازدید از این پل زیبا به این منطقه سفر می کنند که موجب درآمد زایی این جزیره و گسترش مکان های توریستی در آن شده است.

پل میلائو در فرانسه

معروف ترین پل های جهان
میلائو شهر کوچکی در جنوب فرانسه است که در میان دره و در بین دو رودخانه ی تارن و دوری قرار گرفته است. در بالای این شهر کوچک پلی به طول ۵۰.۲ کیلومتر ساخته شده است که ارتفاع آن تا سطح زمین به ۲۷۰ متر می رسد. برای ساخت این پل ۳۶۰۰ تن فولاد به کار گرفته شده است که به طور متوسط روزانه ۲۸۰۰۰ خودرو از روی پل تردد می کنند. هدف از ساخت پل، ایجاد یک راه ارتباطی میان شمال اروپا و جنوب آن، به ویژه کشورهای فرانسه و اسپانیا بوده است. این پل توسط معمار انگلیسی و مهندس فرانسوی طراحی شده است که ارتفاع یکی از پایه های آن ۳۴۳ متر، یعنی کمی بلندتر از ارتفاع برج ایفل می رسد. این پل تاکنون توانسته است ۳ رکورد جهانی که شامل بلندترین پایه ها، بلا ترین پل و بلندترین پل برج جهان را از آن خود کند.

پل هلیکس در سنگاپور

معروف ترین پل های جهان
شاید اولین چیزی که به محض ورود به سنگاپور گردشگران را شگفت زده می کند، وجود سازه های مدرن و لوکس متعدد آن می باشد که پل هلیکس یکی از این سازه ها در این کشور می باشد. این پل در خلیج مارینا قرار گرفته است که برای استفاده ی عابران پیاده و اتصال مارینای مرکزی به مارینای جنوبی به یکدیگر ساخته شده است. این پل زیبای ۲۸۰ متری به شکل یک مجرای مارپیچ است که هر دو انتهای آن در جهت مخالف یکدیگر در حال چرخش به نظر می رسد. ارتفاع این پیچش فولادی به ۸.۸ متر می رسد. این پل توسط معماران استرالیایی و مهندسین سنگاپوری ساخته شده است که حدود سه سال طول کشید و نهایت با هزینه ی ۶۸ میلیون دلار به اتمام رسید. امکان بازدید از این پل به صورت شبانه روز امکان پذیر است و گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از آن به تماشای جاذبه های نزدیک از جمله برج مارینا، باغ های خلیج بروند که چشم انداز زیبایی را در شهر برای بازدیدکنندگان رونمایی می کند.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *