وکیل کاهش سن شناسنامه

وکیل کاهش سن شناسنامه به متقاضیانی که ادعا دارند شناسنامه آن ها اصل است ولی به علت اشتباه مامور ثبت، سن حقیقی آن ها به درستی در شناسنامه درج نشده است، کمک می کند تا برای کاهش سن شناسنامه خود اقدام نمایند. این روز ها به علت شرایط گوناگون کار، ازدواج و … یکی از بیشترین درخواست هایی که صورت می گیرد، کاهش سن شناسنامه است، اما این امر به آسانی امکان پذیر نیست و برای آن قوانین و شرایط خاصی در نظر گرفته شده است. از همین رو بسیاری از وکلا در این شاخه با تسلط و آگاهی از این قوانین به عنوان وکیل کاهش سن شناسنامه فعالیت می کنند و متقاضیان را براساس شرایط موجود برای رسیدن به اهدافشان راهنمایی می نمایند. ما در این مقاله قصد داریم برای شما توضیح دهیم که با توجه به چه شرایطی می توانید به کمک وکیل کاهش سن شناسنامه برای تغییر سن خود اقدام نمایید.

شرایط کاهش سن شناسنامه
مطابق با قانون، تغییر هر یک از مطالبی که در شناسنامه ثبت شده است غیر ممکن است مگر آن که در رابطه با آن حکم محکمه پسندی وجود داشته باشد که در چنین شرایطی تغییر آن قابل قبول می باشد. بهترین وکیل کاهش سن در شناسنامه دلایل و ادله ی موکل خود را به خوبی می سنجد و براساس آن برای تغییر سن شناسنامه دادخواست تنظیم می نماید. توجه داشته باشید هر فردی در طول عمر خود تنها یک بار می تواند برای تغییر سن شناسنامه اقدام نماید، از همین جهت برای آن که متقاضیان فرصت خود را به راحتی از دست ندهند بهتر است این امر را به کمک وکیل کاهش سن شناسنامه انجام دهند و یا پیش از هر گونه اقدامی از مشاوره وکیل برای کاهش سن شناسنامه بهره مند شوند. در نظر داشته باشید تفاوت میان سن حقیقی و سن ثبت شده در شناسنامه باید از ۵ سال بیشتر باشد، اختلاف سن می بایست مورد تایید کمیسیون در ماده قرار بگیرد، در این کمیسیون یکی از اعضا پزشک منتخب می باشد که با توجه به علم پزشکی خود می تواند سن واقعی متقاضی را تشخیص دهد. وکیل کاهش سن شناسنامه به متقاضی کمک می کند تا جهت اصلاح سن شناسنامه خود به دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن اداره ثبت احوال که شناسنامه وی صادر شده است مراجعه نماید. زمان تشکیل جلسه جهت رسیدگی از طرف دبیرخانه کمیسیون تشخیص سن به اطلاع فرد متقاضی می رسد و وی می بایست در تاریخ مقرر به همراه وکیل کاهش سن شناسنامه خود در کمیسیون حضور پیدا نماید. چنانچه متقاضی در زمان تعیین شده مراجعه نکند اگر پرونده آماده اظهارنظر باشد کمیسیون تصمیم لازم را بدون حضور متقاضی می گیرد، اما اگر پرونده آماده نباشد درخواست وی رد می شود و خواهان باید درخواست خود را مجددا به کمیسیون اعلام نماید. در صورت لزوم کمیسیون صاحب شناسنامه را برای تشخیص سن و معاینات لازم به پزشک معتمد معرفی می کند، رای صادره از جانب کمیسیون تشخیص سن غیر قابل اعتراض می باشد، به عبارتی چنانچه کمیسیون با کاهش سن شناسنامه متقاضی موافقت نکند وی نمیتواند مجددا درخواست تغییر سن دهد، از همین رو برای جلوگیری از عدم موفقیت در رابطه با تغییر سن حتما از حضور یک وکیل کاهش سن شناسنامه بهره ببرید.

مدارک مورد نیاز برای کاهش سن شناسنامه

  • اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • ۳ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید
  • اسناد و عدله محکمه پسند

نکات قابل توجه در رابطه با تغییر سن شناسنامه
براساس قانون حفظ اعتبار، تغییر تاریخ تولد اسناد سجلی ممنوع است و استثنائا در صورت وجود ادله محکمه پسند تغییر سن بیش از ۵ سال قابل قبول می باشد که در کمیسیون صلاحیت به صورت کاملا تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد، در نتیجه تغییر سن شناسنامه کمتر از ۵ سال امکان پذیر نخواهد بود.
همان طور که در قانون نیز مشخص شده است، هدف در مقنن حفظ اعتبار تمامی اسناد سجلی می باشد که بر مبنای ثبات سیاسی و روابط اجتماعی می باشد، از همین جهت مقنن انگیزه های شخصی افراد را مهم ندانسته و مصلحت اجتماعی را بر آن مقدم می داند.

در عمل بسیاری از افراد که انگیزه آن ها کاهش سن شناسنامه برای ازدواج است، به کمک وکیل کاهش سن شناسنامه به قصد ابطال شناسنامه طرح دعوا می کنند و ادعا دارند که پیش از تولد خود برادر و یا خواهری داشته اند که فوت شده و والدین شناسنامه او را برای وی در نظر گرفته اند و دیگر برای دریافت شناسنامه جدید اقدام نکرده اند، حال اگر این دعوا برای دادگاه قابل قبول باشد، قانون فوق در نظر گرفته نمی شود.

برخی از دادگاه ها معتقد اند از آن جایی که هدف خدمت به مردم می باشد و دادگاه مرجعی برای تظلمات است، با وجود آن که می دانند شهود متقاضی برخلاف واقعیت گواهی شده است، بدون در نظر گرفتن سوگند نامه از گواهان بررسی های لازم را انجام داده و براساس آن حکم باطل نمودن شناسنامه را صادر می نمایند که این برخلاف قانون می باشد.

سوالات متداول در رابطه با کاهش سن شناسنامه
آیا می توان ۱۰ سال سن را کاهش داد و در راستای آن مدارک تحصیلی را نیز اصلاح نمود؟ کاهش سن بدون دلایل محکمه پسند به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

آیا اقامت برای زندگی در خارج از کشور و بهره بردن از امتیازات آن دلیل قابل قبولی برای کاهش سن شناسنامه می باشد؟ در رابطه با اقامت در کشور دیگر کاهش سن کاملا منتفی می باشد.

آیا می توان سن را به اندازه یک سال کاهش داد؟ امکان کاهش سن کمتر از ۵ سال وجود ندارد.

آیا امکان حذف توضیحات شناسنامه وجود دارد؟ توضیحات شناسنامه به هیچ عنوان حذف نخواهد شد و چنین امری غیر قانونی می باشد.

کاهش سن به علت ازدواج با پسری کوچک تر از خود امکان پذیر است؟ ازدواج و مشکلات اختلاف سن میان دختر و پسر دلایل غیرقابل قبول برای کاهش سن به شمار می آید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *