سرفیس پرو ۶ در مقابل آیپد پرو

Surface Pro 6 vs. iPad Pro

چگونه جدیدترین سطح مایکروسافت در برابر اپل اپل پر طرفدار است؟

شما نباید سیب ها را با پرتغال ها مقایسه کنید، اما مایکروسافت اخیرا با محصول جدیدش Surface Pro 6 را نشان می دهد،همه را متعجب خواهد کرد که چگونه آن را به چیزی شبیه iPad Pro تبدیل می کند. همانطور که این محصولات از دیدگاه های مختلف در محاسبات یکسان به نظر می آیند، در قیمت و طراحی خیلی متفاوت نیستند. با استفاده از این راهنمای مقایسه، ما سعی در بررسی از دو محصول iPad Pro و Surface Pro 6 داریم، که به شما کمک می کند تا بدانید که کدام یک از این دو محصول برای شما ارزش بیشتری دارد.

سرفیس پرو

 

طراحی (Design)

Surface Pro 6 و iPad Pro در انتهای طیف طراحی مخالف یکدیگرقرار دارند. اپل(Apple) مواد آلومینیومی را برای محصولات خودانتخاب می کند، اما مایکروسافت با منیزیم کار می کند. این باعث تفاوت در وزن می شود، با iPad در حال حرکت ۱.۵۷ پوندوزن را حمل میکنید، و Surface Pro 6 با وزن کمی ۱.۷۱ پونداست(البته بدون صفحه کلید). علاوه بر وزن، عنصر دیگری نیز برای تمایز بین این دو دستگاه وجود دارد: کیبورد Surface Pro 6 که دارای یک کیک مستطیلی کاملا متحرک با حرکت تا ۱۶۵ درجه است، در حالی که اپل به موارد یا پوشش های صفحه کلید بستگی دارد تا باقی بماند. برای زمانی که می خواهید از دستگاه ها در یک حالت لپ تاپ استفاده کنید، کریستال در Pro 6 تفاوت زیادی را به وجود می آورد. به یاد داشته باشید که صفحه کلید و موارد دیگر در هر دو مورد به صورت جداگانه خرید می شوند.

همانطور که برای صفحه نمایش، هر دو شرکت اپل و مایکروسافت توانسته اند پیکسل های زیادی را برای لذت بردن شما در نظر بگیرند. صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی اپل، با رزولوشن ۲،۷۳۲ × ۲،۰۴۸، تراکم پیکسلی ۲۶۴ و صفحه نمایش کوچکتر ۱۲.۳ اینچ و مایکروسافت، رزولوشن ۲۷۳۶ × ۱۸۲۴ با تراکم پیکسل ۲۶۷ دارد که در این صورت Surface Pro در تراکم پیکسل. برنده خواهد شد ، اما از لحاظ طراحی، این دودستگاه به عنوان بعضی از دستگاه های با کیفیت برتر که می توانید خریداری کنید هستند.

سرفیس پرو

 

کارایی (Performance)

دلایل زیادی برای پایین آمدن کارایی یک سیستم وجود دارد از جمله تفاوت در سیستم عامل ها و چیپ و تراشه های موجود درآن سیستم ها.
سیستم عامل اپل Pro ، IOS 12 است و Surface Pro 6 توسط ویندوز ۱۰ طراحی شده است. تنظیمات مختلف در هر دو دستگاه برای عملکرد بیشتر و یا فضای ذخیره سازی وجود دارد.

Surface Pro 6 با قیمت ۹۰۰ دلار آغاز می شود و دارای نسل چهار هسته ای نسل هشتم Intel Core i5 یا پردازنده Core i7، ۸ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت رم و تا ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی است. ما Surface Pro 6 را با پردازنده Intel Core i5-8250U بررسی کردیم که در حال حاضر مدل پایه ای است که شما می توانید برای ارزان ترین در فروشگاه مایکروسافت پیدا کنید. از سوی دیگر، iPad Pro 12.9اینچی مبتنی بر WiFi با رم ۴ گیگابایت ، ۳۲ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی، تراشه A10X با معماری ۶۴ بیتی و همپوشانی پردازنده M10 جاسازی شده است. قیمت ها ازکمتراز ۸۰۰ دلار شروع می شود و iPad Pro را کمی بیشتر جذاب تر می کند. بدون نیاز به نگرانی در مورد انتخاب پردازنده یا RAM، اپل تنها با یک تراشه این کار را آسان می کند. در ادامه، هنوز iOS 12 بیشتر از یک سیستم عامل تلفن همراه است، در حالی که ویندوز ۱۰ در Surface Pro 6 می تواند نرم افزار ویرایش عکس راکامل را اجرا کند. هر دو سیستم عامل مزایای خود را دارند، با نقاط قوت مختلف بسته به موارداستفاده آنها توسط افراد. در حالی که ویندوز ۱۰ یک پلت فرم چند وظیفه ای عالی است، iOS به عنوان table بسیار عالی می تواند بسیاری از برنامه های بزرگ App Store اجرا کند .

هر دو دستگاه همچنین با گزینه خوبی چون قلم، یا در مورد اپل، یک مداد است. این قلم در قیمت دستگاه ها گنجانده شده است و به عنوان خرید جداگانه محاسبه می شود. مداد اپل و قلم مایکروسافت ، سطوح هر دو کارهای رنگ آمیزی و طراحی و کار خوب در سراسر سیستم عامل خود انجام می دهند. چند تفاوت ظاهری ظریف و تفاوت های دیگری بین این دو وجود دارد، اما اپل سطوح حساس روی قلم خود را مشخص نمی کند تا عمیق تر بچرخد.

سرفیس پرو

 

قابلیت حمل(Portability)

هر دو Surface Pro 6 و iPad Pro تنها دستگاه های قابل حمل هستند، اما اپل در نهایت برنده میشود ۱۲ x 8.66 x 0.27 iPad Pro. اینچ و Surface Pro 6 با ابعادx 7.9 x 0.33 11.5 اینچ است. اپل Proکمی بزرگ تر است، اما با وزن آکه آن دارد برنده می شود. ممکن است در یک دست نگه داشته شود، اما خیلی آسان می شود که در کیسه ای پرتاب کنید و با آن سفر کنید.

عمر باطری iPad Pro نیز چشمگیر است، همانطور که مشاهده کردیم که دربررسی آزمایشهای ما زمان باتری این دستگاه تا ۱۰ ساعت طول می کشد. دستگاه های iOS دارای زمان آماده به کار فوق العاده هستند. همانطور که برای Surface Pro 6، مایکروسافت با ۱۳.۵ ساعت عمر باتری است، و در آزمایشهای ما، ۹ ساعت و نیم در معیار مرورگر ما و کمی بیش از ۱۴ ساعت در یک حلقه ویدئویی است. برای اتصال، iPad تنها یک پورت Lightning Portاختصاصی را ارائه می دهد. این به این معنی است که شما نیاز به خرید رسمی اپل دانگل برای اتصال iPad خود را به مانیتور و حتی چاپگر هستید. Surface Pro 6متفاوت است، که دارای پورت مینی نمایش و USB 3.0 است. اینها پورت هایی هستند که بیشترین سرعت را دارند اما گزینه های بیشتری برای اتصال لوازم جانبی مانند مانیتور یا موش ارائه می دهند. این یک مبارزه کاملا عادلانه در این دسته است، اما در نهایت، iPad Pro دستگاهی است که احتمالا با شما در سفر خواهد بود.

آیپد پرو

 

برای بیشتر مردم،IPAD PRO برنده است

در پایان ، iPad Pro خرید بهترتری نسبت به Surface Pro 6 است. این یک دستگاه ارزانتر است و صفحه نمایش و قابلیت حمل آن تقریبا همانند چیزی است که شما در Surface Pro 6 دریافت می کنید. اگر شما یک کاربر آی فون هستید، اتصال بین دو دستگاه یک جایزه اضافه شده است.

نویسنده: مرضیه هاشم پور

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *