رپورتاژ چیست

رپورتاژ چیست ؟ آیا می دانید علت استفاده از رپورتاژ چیست ؟ این مقاله با عنوان رپورتاژ چیست شما را با یکی از فعالیت های نوین در اینترنت آشنا خواهد کرد. بیایید روش های قدیمی بازاریابی و جذب مشتری را کنار بگذاریم و برای رونق کسب و کار خود از روش های مدرن و امروزی استفاده نماییم و خود را با عصر تکنولوژی همگام سازیم. پس اگر قصد استفاده از چنین روشی را دارید با ما تا انتهای مقاله رپورتاژ چیست همراه باشید. بسیاری از مشتریان ما تماس می گیرند و می پرسند رپورتاژ چیست ؟ و چه فایده ای برای وب سایت من دارد؟ درواقع رپورتاژ یکی از مدرن ترین روش های آنلاین بازاریابی و برندسازی است و قطعا بر روی وب سایت های فروشگاهی، شرکتی و هر نوع وب سایت دیگر آثار جالب توجهی دارد. رپورتاژ یا به عبارتی رپورتاژ آگهی فارسی شده عبارت Advertisement Reporting به معنای گزارش تبلیغاتی می باشد. مسلما این را هم نمی دانید که نحوه استفاده از رپورتاژ چیست ؟ آگهی رپورتاژ به صورت یک متن خبری برای کاربران نوشته می شود، نویسنده در این متن سعی می کند با دادن اطلاعاتی در مورد محصول و برندی خاص به طور غیر مستقیم ذهن خواننده را به آن مشغول نماید. به عنوان مثال رپورتاژی در مورد چای ساز در نظر بگیرید که در وب سایتی به ارائه مطلبی در مورد مزایا و معایب استفاده از چای ساز پرداخته و در انتها برند و نام شرکت شما را به عنوان بهترین تولید کننده چای ساز باکیفیت درج کرده است. به این علت است که رپورتاژ آگهی یکی از خلاقانه ترین روش ها جهت هدایت و جذب مشتری و همچنین معرفی برند شناخته شده است.

بسیاری از افرادی که به دنبال پاسخ رپورتاژ چیست هستند قطعا درباره اهمیت رپورتاژ برای سئو وب سایت خود شنیده اند. بله درست شنیده اید یکی از بهترین روش ها جهت گرفتن لینک و کمک به سئو سایت، رپورتاژ آگهی می باشد. یک وب سایت خبری و پربازدید با دادن لینک فالو در کلمه کلیدی هدف شما موجب هدایت خوانندگان خبر به وب سایت شما می شود و این نیز خود باعث می شود که سایت شما برای گوگل با ارزش تلقی شود. از آنجایی که تاثیر این روش بر روی خواننده ها زیاد است به یک روش اصولی برای دریافت بک لینک تبدیل شده و دارای تاثیر بسیار بر روی رتبه سایت نیز می باشد.

از جمله سایت های خبری معتبر و مشهور می توان به سایت خبرگزاری فارس، ایسنا، ورزش ۳، خبر آنلاین، YJC، شهر خبر و… اشاره نمود. این وب سایت ها که جزو معتبرترین ها در ایران هستند از قیمت های مختلفی برای دریافت رپورتاژ آگهی برخوردار هستند، اما این را نیز فراموش نکنید که با دریافت لینک از چنین وب سایت هایی سایت شما نیز به سرعت رشد چشمگیری خواهد داشت و بازدید بسیار بالایی را بدست می آورید. از این جهت به این گونه سایت ها، سایت های قدرتمند گفته می شود که دارای لینک خروجی کم، ترافیک بازدید بالا و بک لینک ورودی زیاد می باشند و مدام در حال بروزرسانی هستند.

مزایای رپورتاژ چیست ؟
این گونه تبلیغات که رپورتاژ نام گرفته است هم برای آگهی دهنده، هم برای خواننده و هم برای منتشرکننده آگهی مزایای بسیاری به همراه دارد. کاربران دیدن و خواندن چنین مطالبی که در قالب رپورتاژ ارائه می شود را دوست دارند. از نظر مشتریان بالقوه آگهی رپورتاژ نوعی اخبار قابل استفاده محسوب می شود که برای خرید چیزی که به آن نیاز دارند اطلاعات مفیدی را جهت تصمیم گیری آگاهانه در اختیارشان قرار می دهد. زیرا ماهیت رپورتاژ به گونه ایست که اطلاعات مورد نیاز را به شکلی خاص تر و جذب کننده تر نسبت به تبلیغات معمول به کاربران ارائه می دهند. از سویی دیگر رپورتاژ آگهی نوعی ابزار قدرتمند برای آگهی دهندگان محسوب می شود زیرا به کسب و کار آن ها چهره متفاوتی می بخشد و علاوه بر آن موجب شخصیت دادن به نوع کسب و کار شده و آن ها را نسبت به دیگر رقبا متمایز می کند.

اصول اخلاقی رپورتاژ چیست ؟
خوانندگان رپورتاژ باید بتوانند تفاوتی چشمگیر بین مقالات تبلیغاتی و دیگر مقالات خبری شما احساس نمایند، این موضوع اهمیت بسیاری دارد بنابراین باید از آن اطمینان حاصل نمایید. این تفاوت علاوه بر حفظ اعتبار انتشاردهنده آگهی به جهت رعایت موارد قانونی نیز دارای اهمیت می باشد. برای حفظ تمایز متن تبلیغاتی از دیگر متن ها کافی است عبارتی مانند “محتوای تبلیغاتی” را در بالای متن خود با فونتی کوچک درج نمایید، این کار از ارزش و تاثیر آگهی رپورتاژ کسر نخواهد کرد.

نحوه تهیه رپورتاژ از اهمیت بسیاری برخوردار است و می بایست توسط یک تیم متخصص و مشاور بازاریابی و سئو انجام شود. بهتر است رپورتاژ در وب سایت های خبری و خبرگزاری های پربازدید و معتبر انتشار داده شود. همچنین نوع مخاطبانی که سایت انتشاردهنده آگهی دارد باید در نظر گرفته شود تا محتوا متناسب با آن تهیه گردد، در این حالت رپورتاژ تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهد داشت. رپورتاژ اگهی محدود به زمان خاصی نمی باشد و برای همیشه در سایت خبری باقی می ماند و به همین علت است که تاثیر بیشتری بر سئو وب سایت ها دارد و جزو بهترین روش های سئو شناخته شده است. درواقع می توان گفت که رپورتاژهای اینترنتی از نظر ساختاری بسیار شبیه به نوع چاپی هستند، در این نوع بازاریابی شرکت ها باید جهت معرفی برند، محصولات، خدمات و کسب و کار خود یک متن در قالب گزارش یا مطلب آموزشی تهیه نموده سپس آن را به وب سایت های خبری مشهور و معتبر یا خبرگزاری ها که البته می بایست مرتبط با حوزه کاری آگهی دهنده باشد، ارائه دهند تا وب سایت مورد نظر نیز با دریافت هزینه تبلیغات، رپورتاژ آگهی را منتشر نماید. با امکاناتی که امروزه اینترنت در اختیار افراد قرار داده است می توان محتوای رپورتاژ را با استفاده از ویدیو، عکس، متن و.. جهت تاثیر بیشتر و انتقال بهتر پیام به بیننده تهیه نمود. اما با این وجود رپورتاژهایی با محتوای متنی نیز تاثیر خود را بر کسب و کار شما خواهد داشت. امیدواریم که مقاله رپورتاژ چیست مطالب مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشد و به خوبی مفهوم آگهی رپورتاژ و اینکه اصلا رپورتاژ چیست را درک کرده باشید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *