روش انتخاب بهترین وکیل تهران

گاهی وقت‌ها ناخواسته وارد مشکلاتی می‌شویم که نیاز به مشاوره حقوقی دارد، گاهی هم کسب‌و‌کاری رو شروع کردیم که نیاز به مشاوره حقوقی و راهنمایی داریم. از همه این‌ها که بگذریم گاهی به دلایل جدی‌تری به یک وکیل نیاز داریم. صرف نظر از اینکه دلیل نیاز ما به یک وکیل چیست و از کجا سرچشمه گرفته‌است، آشنایی با یک وکیل خوب و کارآزموده چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. تهران به عنوان پایتخت و شلوغ‌ترین شهر کشور مسلما وکیل‌های کارآزموده و خوب زیادی داره. ولی ما چقدر با آنها آشنا هستیم؟ آیا برای مواقع نیاز کسی را می‌شناسیم که مارا راهنمایی کند؟ انتخاب وکیل مناسب، از آن انتخاب‌هایی است که گاهی فقط یکبار می‌توان آن را امتحان کرد و انتخاب نادرست در آن عواقب بدی به دنبال دارد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌هایی که برای انتخاب بهترین وکیل تهران نیاز دارید، پرداخته‌ایم.

توانایی درک درست از مسئله

صرف نظر از دلیل شما برای مراجع به وکیل اعم از طلاق، مسائل حقوقی، قضایی و… بسیار مهم‌است در نظر داشته‌ باشید وکیلی که انتخاب می‌کنید باید درک درستی از موقعیت مسئله شما داشته باشد. در این میان کار وکیل خوب کمتر از یک کارگاه نیست. مهارت‌های شنیداری و ارتباطی در بهترین وکیل تهران در درک صحیح از یک پرونده حرف اول را خواهد زد. اگر وکیل شما درک درستی از مسئله پیش آمده برای شما نداشته باشد و از سوی دیگر با توجه به کلان‌شهر بودن تهران آشنایی کافی نیز با جو شهر نداشته باشد، می‌توانید مطمئن باشید که در پرونده خود شکست خورده‌اید.

مسافت را فراموش نکنید

تهران شهر بزرگی است. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر، وکیل شما، دفتر وکالتی آن سوی شهر نسبت به محل زندگی شما داشته‌باشد؟ توضیح این مسئله بسیار ساده است، نه تنها برای ملاقات با وکیل باید وقت و پول بیشتری صرف کنید، بلکه احتمالا دفعات ملاقات شما با وکیل‌تان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. درست است که شهرت و موفقیت یک وکیل حرف اول را خواهد زد. اما فراموش نکنید همیشه باید بهترین وکیل تهران که نزدیک به شما است، پیدا کنید. از سوی دیگر هرگز فکر نکنید اگر در شهرستان هستید، بهترین وکیل تهران موفقیت بیشتری در پرونده شما خواهد داشت. همیشه مسافت را مد نظر داشته‌باشید.

تجربه و تخصص

هرگز جزییات تابلوی ورودی دفتر وکالت بهترین وکیل تهران را نادیده نگیرید. عناوین و تخصصی که وکیل شما در آن به تحصیل و تخصص پرداخته مسلما مهم‌ترین عامل در موفقیت شما است. شما نمی‌توانید از یک وکیل موفق در حوضه خانواده انتظار داشته‌باشید در زمینه مشکلات مالی و چک شما را به درستی راهنمایی کند. پس قبل از هرچیز مطمئن شوید بهترین وکیل تهران با تخصص درست را انتخاب کرده‌اید. فراموش نکنید وکیل شما حتما باید عضو انجمن وکلای تهران باشد. اگرچه همیشه سابقه کار زیاد در این حرفه و در تهران نشانه موفقیت وکیل نیست با این حال تجربه مبحث غیر قابل انکاری است. از سوابق کاری وکیل خود در تهران مطلع شوید، مطمئن شوید بهترین وکیل تهران را انتخاب کرده‌اید که حداقل یک یا دو پرونده مشابه شما را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد.

قدرت خود را به عنوان یک موکل دست کم نگیرید!

ممکن است صدها دفتر وکالت در سطح تهران وجود داشته‌باشد، اما فراموش نکنید، این شما هستید که به بهترین وکیل تهران اعتبار خواهید بخشید. بنابراین وکیل شما هر میزان که کارکشته، موفق و سطح بالا باشد وظیفه دارد، جزییات پرونده‌تان را به درستی برای شما شرح دهد به طوری که برای فهم و درک آن نیازی به دانش وکالت نباشد. فراموش نکنید این شما هستید که دست آخر در مورد پرونده‌تان تصمیم خواهید گرفت، پس نیاز دارید جزییات پرونده خود را بدانید.

توانایی استدلال، تجزیه و تحلیل و هوش

خب تا بدین‌جا فهمیدید که معیار مناسب کلی برای انتخاب بهترین وکیل تهران چیست. اما خود وکیل و شخصیت او باید به چه صورتی باشد؟ بهترین وکیل تهران باید توانایی استدلال منطقی و درک درست از موقعیت پرونده شما را داشته‌باشد. او باید به وسیله همین منطق نکات منفی و مثبت پرونده را شناسایی کرده و برای مشکلات احتمالی در دادگاه آماده شود. ممکن است گاهی بیش از یک قانون و یا راه‌حل برای پرونده شما وجود داشته باشد. این وکیل کارکشته شما است که باید با توجه به تجربه قبلی، توانایی تجزیه و تحلیل و همچنین درک شرایط تهران بتواند مشکل شما را حل کند. فراموش نکنید هوش دستاوردی است که به هیچ عنوان قابل جایگزینی با هیچ گزینه دیگری نیست.

تجربه دیگران را دست کم نگیرید!

هرگز بدون تحقیق سراغ وکیل خاصی نروید. با کمی جستجو در اینترنت و پرس‌وجو از افرادی که مشکلاتی مشابه شما داشته‌اند، خواهید توانست از تجارت آنان در زمینه انتخاب درست استفاده کنید. فراموش نکنید شما میخواهید بیشترین میزان موفقیت در پرونده خود را داشته‌باشید. فراموش نکنید موسساتی هم هستند که به شما مشاوره رایگان در زمینه انتخاب بهترین وکیل تهران خواهند داد.

همیشه لزوما برای حل یک پرونده به وکیل مراجعه نخواهید کرد

بله درست است! شما می‌توانید به دنبال علاج قبل از واقعه باشید. فراموش نکنید می‌توانید قبل از هرگونه اقدام حقوقی و معاملات با بهترین وکیل تهران مشورت کنید. مطمئن شوید وکیلی که پیش او خواهید رفت، امین و امانت‌دار باشد. فراموش نکنید نیاز دارید تا تمام مدارک و اسناد را در اختیار او قرار دهید. بدین ترتیب در وقت، پول و اعتبار خود صرفه جویی خواهید کرد.

هوشیار باشید

برای انتخاب بهترین وکیل تهران حتما باید به شرایط وی در دریافت حق‌الزحمه هم دقت کنید. فراموش نکنید وکیل شما هیچ اطمینان صد در صدی به شما در قبال موفقیت در پرونده نخواهد داد. بنابراین بهتر از حق‌الزحمه وکیلتان را در سه مرحله پرداخت کنید و حتما با او قرارداد ببندید. فراموش نکنید مرحله اول پرداخت هزینه در صورت شکست در پرونده نیز قابل برپشت نیست.
دربالا لیستی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین وکیل تهران را برای‌تان بازگو کردید. فراموش نکنید همیشه خود را در جریان امور پرونده‌تان قرار دهید. مواجه با چنین مشکلاتی برای هرکسی امری منطقی است. بنابراین مهم‌ترین نکته این است که با انتخاب فردی حرفه‌ای در کنار خود احساس امنیت بیشتری کنید. لیستی از معیارهای خود برای انتخاب بهترین وکیل تهران تهیه کرده( مانند نزدیکی به محل کار، خانه، نوع مدرک و…) و براساس آن وکیل خود را نتخاب کنید. فراموش نکنید از مشاوره رایگان قبل از قبول پرونده بهره مند شوید.

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

1 دیدگاه در “روش انتخاب بهترین وکیل تهران

سلام
مطلب بسیار عالی بود ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *