عادت های غلطی که مانع آب شدن چربی های دور شکم می شوند کدامند؟

این روزها و با تغییر سبک زندگی مردم، حتی اگر چاق نباشید، قطعا افراد چاق زیادی در اطراف خود دیده و با مشکلات آنها آشنایید. مهم ترین بخشی که انسان های دارای اضافه وزن را خیلی اذیت می کند، چربی های دور شکم است. مشکلات ایجاد شده به قدری است که تلاش های زیادی از سوی افراد برای آب شدن چربی ها صورت میگیرد و در برخی موارد کار به جراحی ختم می شود. اما با وجود تلاش های صورت گرفته، این افراد متوجه می شوند که تغییرات محسوسی در ظاهر خود نداشته و کارها بی فایده بوده است. بهتر است اینطور بگوییم که شاید شما مسیری را برای کاهش وزن خود دنبال می کنید، اما با انجام یک سری عادت های غلط در زندگی مانع رسیدن به هدفتان می شوید. این مقاله به معرفی عادت های غلط در زندگی که مانع کاهش وزن و چربی های دور شکم می شود، می پردازد. لاغر شدن بدون رعایت این موارد غیر ممکن خواهد بود.

استفاده از نوشیدنی های گازدار: نوشیدنی های حاوی گاز به تجمع چربی ها در اطراف شکم کمک کرده و مانع کاهش وزن می شود. اگر رژیم خاصی برای کاهش وزن خود دارید، این نوشیدنی ها را کنار بگذارید. آمارها نیز تفاوت چشمگیر دور کمر در صورت استفاده از نوشیدنی های گازدار را نشان می دهد.

استفاده از غذای نامناسب: نمی توان برای لاغری از برنامه و رژیم های حاوی غذاهای چرب استفاده کرد. وعده های غذایی نباید در هر بار بیش از نیم گرم چربی داشته باشند. البته این به معنی حذف کامل چربی ها نیست. چربی مضری که باید از وعده ها حذف شود، چربی های اشباع و ترانس بالاست. در عوض بهتر است از چربی های غیر اشباع در وعده های غذایی گنجانده شود و اصولا برای سلامتی نیاز است.

مواد مختلفی در ساختار خود حاوی این نوع چربی هستند. از جمله ماهی، روغن زیتون، دانه ها، آجیل، سویا، آووکادو، روغن نارگیل و بسیاری موارد دیگر. به عقیده محققان، استفاده از این مواد علاوه بر سلامتی جسمی، میزان اشتها را کنترل و از اضافه وزن جلوگیری می کند. کنترل رژیم غذایی فقط محدود به چربی ها نیست. میزان نمک در خوراکی ها نیز نیاز به بررسی دارد. وجود سدیم بالا در غذا موجب حبس مایعات در بدن و در نهایت اضافه وزن می شود. غذاهای فراوری شده میزان سدیم بالایی دارند و باید با محدودیت مورد استفاده قرار گیرند. در صورت استفاده از غذایی با میزان پروتئین مناسب، هورمون گرلین در بدن فعال می شود. فعال بودن این هورمون موجب سیری به هنگام فرد شده و از اضافه وزن جلوگیری می کند.

دم نوش هایی هستند که می توانند برای کاهش وزن به شما کمک کنند. دم نوش های زیادی در این رابطه وجود دارد و باید شما با مشورت متخصصان طب سنتی، دم نوش مناسب با خود را پیدا کنید. به عنوان مثال دم نوش چای سبز، می تواند در لاغری افراد موثر باشد. اما باید توجه داشت سرخود هیچ دم نوشی را استفاده نکنید و قبل از استفاده حتما درباره آن و فواید و مضراتش مطالعه داشته باشید.

استفاده از نوشیدنی های الکلی: مشروبات الکلی مقدار زیادی قند دارند و با نوشیدن مقداری از آنها و بی آنکه خود متوجه باشید، مقدار زیادی کالری را وارد بدن خود می کنید. اگر استفاده شما از الکل ادامه دار باشد، روز به روز دور کمر شما بیشتر شده و دچار اضافه وزن خواهید شد. گاهی کالری این نوشیدنی ها بقدری بالاست که می توان آن را با یک ساندویچ بزدگ همبرگر مقایسه کرد.

نداشتن تحرک: ورزش و فعالیت بدنی کافی بدای حفظ سلامتی همه افراد توصیه می شود. اما افراد چاق این موضوع را باید جدی تر دنبال کنند. فعالیت های بدنی می تواند شامل ورزش های هوازی و قدرتی باشد. ساده ترین ورزش های هوازی که قلبی عروقی نیز نامیده می شوند، شامل پیاده روی، دو و دوچرخه سواری است. این حرکات معمولاً برای یک ربع تا یک ساعت انجام می شوند. ورزش های قدرتی به اندازه ورزش های هوازی اهمیت دارند و باید به صورت مرتب انجام شوند. این نوع حرکات، سوخت و ساز بدن را افزایش داده و با از بین بردن چربی ها، عضلات را بیشتر می کند.

بی خوابی یا کم خوابی: داشتن خواب کافی و منظم بودن ساعات استراحت، اهمیت زیادی در تعادل وزنی دارد. بی توجهی به زمان خواب یا کم خوابی، تولید هورمون هایی از بدن را دچار اختلال می کند. یکی از این هورمون ها، مسئول کنترل احساس سیری و گرسنگی است. در نتیجه تمایل فرد برای خوردن مواد پرکالری بیشتر می شود. این موضوع در کنار کاهش سوخت و ساز بدن، اضافه وزن را در پی خواهد داشت.

استرس: داشتن استرس و اضطراب به صورت دائمی، آسیب های زیادی به بدن وارد خواهد کرد. یکی از این صدمات، ترشح بیشتر هورمون های آدرنال و کورتیزول در بدن است. از اولین علائم افزایش این دو هورمون در بدن می توان به پرخوری و افزایش وزن اشاره کرد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *