آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو سایت جهت اطلاع از مشکلات و ایرادات موجود و همچنین مشاهده موقعیت سایت توسط سئوکار انجام می شود. ابزارهایی برای آنالیز سئو سایت وجود دارند که در این امر به سئوکارها کمک می کنند. مدیران سایت ها و کارشناسان سئو برای بدست آوردن دید بهتری از وب سایت جهت بهینه سازی، به ابزارهای آنالیز سئو سایت نیاز دارند تا در کمترین زمان اطلاعات مناسبی را در رابطه با بخش های مختلف سایت در اختیار داشته باشند. ابزارهای آنالیز سئو سایت با توجه به الگوریتم های گوگل و تاثیر آن بر رتبه و امتیاز وب سایت شما گزارش هایی را ارائه می دهند که بر طبق آن می توانید اصلاحات لازم را انجام دهید. همچنین ابزارهای آنالیز سئو سایت لیستی از استانداردهای سئو که می بایست در هر سایتی مورد توجه قرار گیرد نمایش داده می شود. البته باید توجه داشته باشید که تمامی ابزارها و سایت های بسیاری که در زمینه آنالیز سئو سایت در فضای اینترنت وجود دارند معتبر و قابل اطمینان نیستند. به همین جهت در این مطلب می خواهیم به معرفی معتبرترین ابزارهای آنالیز سئو سایت بپردازیم.

SEO SiteCheckup
یکی از ابزارهای آنالیز سئو سایت است که فاکتورهای مورد نیاز زیادی درباره این موضوع دارد. این ابزار اطلاعاتی درباره شبکه های اجتماعی، سرعت، واکنشگرا بودن نسبت به موبایل، امنیت و… در اختیار کاربر قرار می دهد. SEO SiteCheckup یکی از بهترین ابزارها جهت بررسی دقیق و کامل سایت و برطرف نمودن ایرادات آن می باشد.

Meta Tag Analyzer
این ابزار به بررسی دقیق و موشکافانه تگ هایی که باید در کدهای سایت به کار ببرید می پردازد و آن ها را به طور کامل تحلیل می کند. زیرا این تگ ها برای گوگل بسیار مهم و مورد توجه هستند به این جهت که متا تگ ها اولین بخش از سایت هستند که موتور گوگل آن ها را مورد بررسی قرار می دهد، بنابراین باید به صورت کاملا صحیح نوشته شوند.

The Web Checker
وب چکر نیز از دیگر ابزارهای آنالیز سئو سایت به شمار می رود که به سئوکارها کمک می کند تا سایت مورد نظر را طبق مواردی از جمله عملکرد، امنیت، سئو، ریسپانسیو بودن و کارایی تحلیل و بهینه سازی نماید. شاید خروجی تمام ابزارهای معرفی شده یکسان باشد اما توصیه می شود برای دریافت نتیجه بهتر و سئو دقیق تر سایت از تمام ابزارها استفاده نمایید.

Bing SEO Analyzer
از جمله فعالیت هایی که توسط این ابزار آنالیز سئو سایت صورت می گیرد آنالیز و بررسی بک لینک ها و کلمات کلیدی و همچنین جستجوی آن ها می باشد. همچنین این ابزار آنالیز سئو سایت رایگان یک ویژگی منحصر بفرد دارد و آن نیز پیشنهادهایی است که جهت بهبود سایت ارائه می دهد.

 SEO Analyzer
ابزار دیگری که توسط آن می توان به آنالیز سئو سایت پرداخت ابزار سئو آنالیزر می باشد که به تحلیل مواردی همچون شبکه های اجتماعی، سرعت سایت، سئو و… می پردازد و همچنین از تمام سایت یک اسکرین شات در اختیار شما قرار می دهد. علاوه بر آن این ابزار آنالیز سئو سایت پیشنهادهای مناسبی در جهت بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه مناسب به شما ارائه می دهد.

Woorank
تمام سئوکارها و افرادی که تابحال خود به سئو سایتشان می پرداختند این ابزار آنالیز سئو سایت را می شناسند. زیرا بهترین ابزار جهت تحلیل و بررسی تمام بخش های وب سایت به صورت دقیق و کامل می باشد که اطلاعات تخصصی درباره ریسپانسیو بودن سایت و همینطور نام دامنه های مشابه و پیشنهادهای بسیار خوبی جهت بهینه شدن سایت را می تواند ارائه دهد.

Lipperhey
این ابزار نیز کارایی های ابزار woorank را دارد و ظاهر این ابزار نیز مشابه به ابزار آنالیز سئو سایت وورنک می باشد و تنها تفاوت بسیار کمی با این ابزار آنالیز سئو سایت دارد. سایت های دیگری نیز وجود دارند که شبیه به ابزار وورنک می باشند اما ابزارهای آنالیز سئو سایت که در این مقاله معرفی شده اند نسبت به دیگر ابزارها معتبر تر هستند.

مزایای آنالیز سئو سایت

  • آنالیز سئو سایت موجب بدست آوردن اطلاعات سایت رقبا می شود تا بتوانید عوامل تاثیر گذار در موفقیت آن ها را بیابید.
  • از طریق آنالیز سئو سایت می توانید به بررسی مشتریان خود و نیازهای آن ها بپردازید.
  • مزیت دیگر آنالیز سئو سایت تقویت کانال های ارتباطی با مشتریان می باشد.
  • آنالیز سئو سایت به پیدا کردن نقاط ضعف سایت و بهبود آن ها کمک می کند.
  • توسط آنالیز سئو سایت می توان تهدیدات رقبا را نیز بررسی نمود.
  • از موارد دیگری که توسط آنالیز سئو سایت می توان بررسی نمود کیفیت سایت می باشد.
  • همچنین از این طریق می توان از وضعیت بازدید کنندگان و مخاطبان هدف اطلاع پیدا کرد.
  • می توانید از امنیت سایت و به کارگیری راهکارهای امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران نیز اطلاع یابید.

جنبه های مختلف آنالیز سئو سایت
تحلیل و آنالیز سئو سایت را از زوایای مختلفی می توان مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال برای یک برنامه نویس در طراحی و سئو سایت مواردی همچون مقیاس پذیری، سرعت لود صفحات، امنیت داده ها، طراحی پایگاه داده، تکنولوژی بکار رفته در سایت و… از اهمیت بسیاری جهت تحلیل و بررسی برخوردار است، اما برای یک گرافیست عواملی از جمله نوع فونت، ترکیب رنگ ها، فاصله بین باکس های اطلاعاتی، چیدمان محتوا و… باید مورد بررسی قرار گیرند و همچنین یک بازاریاب نیز به نکاتی مانند فراخوان برای عمل، صفحات فرود، عضویت خبرنامه و… اهمیت می دهد. بنابراین باید از روش های متنوعی جهت آنالیز سئو سایت استفاده نمایید تا وب سایت را از تمام جهات مورد تحلیل و بررسی قرار داده و نواقص موجود در هر بخش را بیابید.

آنالیز سئو سایت یک فعالیت کاملا حرفه ای می باشد به همین جهت نیز باید به دست سئوکاری دارای تجربه کافی و حرفه ای در این زمینه سپرده شود و یا با فرد متخصص سئو مشورت کنید و نظرات و توصیه های آن ها را رعایت نمایید. این را نیز مورد توجه قرار دهید که یک وب سایت باید از جنبه ها و دیدگاه های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد و نکاتی که در آنالیز سئو سایت اهمیت بسیاری دارند مواردی چون گرافیک، سرعت و امنیت، سهولت کارکرد، سئو و بهینه سازی سایت و تجربه کاربری هستند. تحلیل رفتارهای کاربران در سایت و شناسایی و مشخص نمودن نیازهای آن ها نیز یکی از راهکار های بسیار مهم در آنالیز سئو سایت است. با استفاده از ابزارهای معرفی شده و تحلیل سایت خود و رقبا از طریق آن ها می توانید کیفیت و رتبه سایت خود را بهبود ببخشید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *