بک لینک

بک لینک چیست؟ چگونه می توان بک لینک ساخت؟ این ها سوالاتی هستند که افراد در هنگام سئو وب سایت خود با آن ها مواجه می شوند. اگر شما نیز به سئو وب سایت خود اهمیت می دهید و قصد افزایش رتبه سایت را دارید می بایست از بک لینک ها استفاده نمایید و یا بک لینک های وب سایت خود را بررسی نموده تا نقاط ضعف و قدرت سایت خود را بیابید. اهمیت استفاده از بک لینک ها به این جهت است که به سایت شما جهت دریافت رتبه بهتر از موتور جستجوی گوگل کمک می کند. اما اگر این بک لینک ها بد تعریف شده باشند یا از سایت هایی با رتبه پایین گرفته شده باشند می توانند باعث کاهش رتبه وب سایت شما نیز شوند و یا حتی ممکن است گوگل سایت شما را پنالتی کند. اما منظور از بک لینک دقیقا چیست؟ بک لینک درواقع به لینکی گفته می شود که از سایتی دیگر به وب سایت شما داده شود. تاثیر بک لینک ها در افزایش رتبه سایت بسیار زیاد است به همین علت است که در روند سئو سایت به آن توجه زیادی می شود. موتور جستجوی گوگل برای نمایش وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو از فاکتورهای مختلفی استفاده می کند. میزان تاثیر بک لینک ها بر روی بالا رفتن رتبه سایت به شکل دقیق مشخص نیست اما اهمیت بسیار زیاد آن اثبات شده است. نکته بسیار مهمی که در مورد بک لینک ها وجود دارد این است که باید به صورت طبیعی و با کیفیت ساخته شوند. مهم تر از تعداد بک لینک ها کیفیت آن هاست، هرچه بک لینک ها از کیفیت بهتری برخوردار باشند در بالا بردن رتبه سایت نیز موثرتر هستند.

بک لینک خوب و بک لینک بد
بک لینک خوب درواقع بک لینکی است که از وب سایتی قابل اعتماد، معتبر و با رتبه بالا وارد وب سایت شما شود. مطمئنا دریافت بک لینک از منابع معتبر سخت تر نیز می باشد اما از ارزش بالاتری نیز برخوردار است. دریافت بک لینک از سایت هایی که به سادگی چندین بک لینک به وب سایت های مختلفی می دهند از ارزش بسیار کمی برخوردار بوده و مزیتی در رقابت شما با دیگر سایت ها ندارد. برای داشتن بک لینک خوب باید به نکات زیر توجه نمایید:

  • بک لینک خوب می بایست از وب سایتی مرتبط با فعالیت کاری شما داده شود
  • بک لینک هایی که درون محتوا بکار برده می شوند بهتر هستند
  • بک لینک هایی که از مقالات با کیفیت و طولانی گرفته شده اند ارزش بیشتری نیز دارند
  • برای تاثیر گذاری بر سئو باید از لینک های dofollow استفاده شود
  • بک لینک ارزشمند آن است که ویراستار سایت آن را به محتوا افزوده باشد
  • باید از وب سایتی بک لینک بگیرید که از دامین اتوریتی خوبی برخوردار بوده و همچنین در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشد.

اما در صورتی که برای دریافت بک لینک به قوانین و دستورالعمل های گوگل توجه نکنید بک لینک های بد بوجود می آیند که هیچ فایده ای برای وب سایت شما نداشته و حتی ممکن است گوگل سایت را پنالتی کند. از این رو چند مورد از نشانه های بک لینک بد را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • بک لینک بد لینکی است که از وب سایتی بی ربط به موضوع سایت شما دریافت شده باشد
  • بک لینکی که از محتوایی ضعیف و بسیار کوتاه به سایت شما داده شود
  • لینک هایی که از طرف وب سایت جریمه شدن از طریق گوگل به سایت شما داده شوند
  • بک لینک های فوتر و یا بک لینک هایی به تعداد زیاد قطعا موجب پنالتی شدن شما می شوند
  • تبادل لینک نیز باعث می شود گوگل شما را جریمه نماید
  • دریافت بک لینک از وب سایت هایی با اتوریتی پایین
  • دریافت بک لینک از شبکه های وبلاگی
  • بک لینک های ویجت، بد هستند و باید به صورت nofollow قرار گیرند
  • بک لینک های پولی نیز جزو بک لینک های بد بوده و باید به صورت nofollw استفاده شوند
  • قرار دادن بک لینک از دایرکتوری های محتوا
  • بک لینک هایی که در CSS مخفی باشند یا از سایتی که هک شده است دریافت شده باشند
  • بک لینکی که بیش از حد توسط انکرتکست بهینه شده باشد نیز موجب پنالتی می شود
  • بک لینک هایی که به طور خودکار ساخته شوند نیز بک لینک بد محسوب می شوند

چرا چنین بک لینک هایی بد هستند؟
از نظر برخی از سئوکاران تمام بک لینک ها با ارزش هستند، اما در حقیقت اینگونه نیست. شاید تا چند سال قبل سیاست های گوگل طوری بود که به تمام بک لینک ها امتیاز می داد اما الگوریتم های گوگل هر ساله در حال تغییر هستند و امروز آن سیاست ها دیگر کاربردی ندارند به همین علت است که یک سئوکار ماهر و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو می بایست اطلاعات خود را به روز نگاه دارند. الگوریتم های گوگل معادلات جدیدی برای دریافت بک لینک بکار گرفته اند که با توجه به آن وب سایت هایی که از لینک های اسپم استفاده می کنند را جریمه خواهد کرد. علت حساسیت گوگل بر بک لینک ها این است که دریافت بک لینک از وب سایت های معتبر جزو موثرترین فاکتورها در رتبه بندی وب سایت ها توسط موتور جستجوی گوگل قرار گرفته است.

چطور می توان کیفیت بک لینک ها را ارزیابی کرد؟
با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که تمام لینک ها ارزشمند نیستند و علت بد بودن آن ها را نیز فهمیدیم. حالا برای اصلاح بک لینک های وب سایت خود جهت دریافت رتبه های بهتر از گوگل می بایست کیفیت لینک های ورودی و خروجی وب سایت خود را ارزیابی نماییم. به هیچ عنوان نمی توان از تاثیر موتورهای جستجو در توسعه کسب و کارهای آنلاین غافل شد. تمامی وب سایت ها در تمام کشورهای دنیا برای بهتر دیده شدن در موتورهای جستجو در حال تلاش و بهینه سازی هستند. زیرا به این اصل واقف شده اند که فروش بیشتر آن ها در گرو بهتر دیده شدن وب سایت در موتورهای جستجو است. شناسایی بک لینک های بی اعتبار آسان بوده و به راحتی از راه هایی مانند فاقد مخاطب بودن، نامرتبط بودن با موضوع سایت و… می توان متوجه آن شد. شما با بررسی سایت خود و روبرو شدن با این گونه بک لینک ها باید بدون وقفه اقدام به حذف و یا جایگزین کردن آن ها با بک لینک هایی با کیفیت و جدید نمایید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *