اخذ ویزای آلمان بدون ضمانت

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که برای درخواست ویزا و مهاجرت، طرفداران بسیار زیادی دارد؛ به نحوی که سالانه میلیون ها درخواست ویزا برای این کشور ثبت می شود. سفر به کشور آلمان با مدت زمان های مختلف (کوتاه مدت یا بلند مدت) صورت می گیرد. عوامل مختلفی بر زمان مدت زمان اقامت در این کشور تاثیرگذار است که مهم ترین آن، هدف سفر است. سفر به کشور آلمان می تواند با هدف ادامه تحصیل، بازدید از اماکن دیدنی و گردشگری، تجارت و … انجام شود.

لازمه ورود به آلمان، اخذ ویزای مربوط به این کشور است که بر اساس هدف سفر، انواع مختلفی دارد. از جمله انواع ویزای آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای گردشگری
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای تجارت و سرمایه گذاری
  • ویزای شغلی
  • ویزای ازدواج

در رابطه با اخذ ویزای آلمان نکات مهمی وجود دارد که در این مقاله ارائه شده است. علاوه بر این میزان صحت موضوع اخذ ویزای آلمان بدون ضمانت نیز در پایان مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. با ما همراه باشید.

معرفی کوتاه کشور آلمان
بی شک آلمان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته و صنعتی در قاره اروپاست. وضعیت رشد و توسعه این کشور به حدی است که آن را با عنوان موتور اقتصادی حوزه یورو می شناسند. دلیل این موضوع قرارگیری بسیاری از صنایع معتبر و برندهای شناخته شده جهانی در این کشور است. این برندها حوزه های مختلفی را شامل می شوند که از معروف ترین آنها می توان به پورشه و مرسدس بنز (در زمینه خودرو) و آدیداس و پوما (در زمینه پوشاک) و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. بنابراین بخش بزرگی از سفرهای صورت گرفته به این کشور، با هدف تجاری، سرمایه گذاری و ارتقای موقعیت شغلی صورت می گیرد.
علاوه بر وضعیت بسیار مطلوب صنعت، مراکز علمی و دانشگاهی این کشور نیز سطح بالایی در عرصه بین المللی دارند. به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی درخواست از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور ثبت می شود و رقابت ها در این حوزه بسیار شدید است. در کنار این موارد نمی توان از زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی آلمان چشم پوشید که هر ساله هزاران گردشگر را روانه این کشور می کند. بنابر دلایل عنوان شده، این کشور برای سفر بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد.

چگونه می توان ویزای آلمان گرفت؟
اولین گام در دریافت ویزای آلمان، گرفتن وقت سفارت است. در رابطه با گرفتن وقت نکات بسیار مهمی وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

انتخاب بهترین زمان در گرفتن وقت سفارت
برای گرفتن وقت، بهترین و مناسب ترین زمان را انتخاب کنید. بر اساس هدف سفر، زمان وقت سفارت متفاوت است. به عنوان مثال اگر هدف فرد گرفتن ویزای تحصیلی باشد، بهترین زمان مراجعه فصل پاییز است. در صورتیکه برای ویزای گردشگری فصل بهار بهترین زمان خواهد بود. اهمیت این موضوع به این دلیل است که زمان کافی برای بررسی مدارک شما از سوی ماموران کنسول گری وجود داشته باشد.

پرداخت تمام و کمال هزینه های مربوطه
برای رسیدگی بهتر به درخواست شما لازم است تمامی هزینه های اخذ وقت سفارت به صورت کامل تسویه شود. بخشی از هزینه های مربوط به این کار برای صدور ویزا و بخش دیگری از آن برای انگشت نگاری اخذ می شود. لازم به ذکر است که پس از واریز وجوه درخواستی، رسید آن را دریافت و ضمیمه مدارک کنید. این هزینه قابل بازگشت نیست و حتی در صورت عدم صدور ویزا برای شخص، عودت داده نمی شود.

دقت و نظم در تکمیل مدارک
ارایه برخی مدارک برای اخذ وقت سفارت آلمان ضروری است. نظم، دقت و کامل بودن مدارک برای ماموران کنسولگری اهمیت فوق العاده ای دارد و باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد. رعایت این موارد تاثیر بسزایی در سرعت بررسی مدارک و پاسخگویی به درخواست شما خواهد داشت. مهم ترین مدارک ارائه شده به کنسول گری جهت اخذ وقت سفارت عبارتند از:

  • نسخه اصل و ترجمه شده مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • گذرنامه (باید از زمان سفر به مدت هفت ماه اعتبار داشته باشد)
  • مدارک مربوط به رزرو پرواز و هتل
  • عکس رنگی
  • بیمه مسافرتی
  • رزومه تحصیلی
  • رزومه شغلی گواهی اشتغال به تحصیل
  • دعوتنامه
  • فرم اپلیکیشن

روش گرفتن وقت سفارت
اخذ وقت سفارت آلمان به دو روش حضوری و آنلاین انجام می شود. افرادی که امکان مراجعه حضوری دارند، می توانند با در دست داشتن مدارک در کنسولگری این کشور حاضر و درخواست خود را ثبت کنند. در غیر اینصورت می توان از طریق سایت درخواست ویزا را ثبت نمود.
بعد از مراجعه به کنسولگری آلمان، پرداخت هزینه ها و پرداخت هزینه های مربوطه، فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. پس از این مراحل برای متقاضی وقت سفارت آلمان ثبت می شود. در ادامه از شما دعوت به مصاحبه شده و سپس نتیجه نهایی ابلاغ می شود.

اخذ ویزای آلمان بدون ضمانت چگونه امکان پذیر است؟
در رابطه با اخذ ویزای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سختگیری های زیادی وجود دارد. سختگیری های صورت گرفته به دلیل اطمینان یافتن این کشورها از عدم سکونت دائم مسافران (پس از گذشت زمان قانونی ویزای صادر شده برای آنها) است. آلمان نیز یکی از کشورهای عضو این اتحادیه است که از این لحاظ، سختگیری های زیادی دارد. به همین دلیل در زمان بررسی درخواست ویزای متقاضیان موضوع ضمانت و وثیقه اهمیت زیادی پیدا می کند. ضمانت مورد نظر می تواند موجودی بانکی، وضعیت املاک و … متقاضیان باشد. بنابراین دریافت ضمانت برای اطمینان از بازگشت مسافران، بخش مهم و جدا نشدنی از مراحل دریافت ویزای کشور آلمان است و نمی توان از آن ممانعت کرد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *