در رابطه با زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا چقدر آگاهی دارید؟

مقاله پیش روی شما به بررسی زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا و نکات مهم در اخذ ویزای این کشور اختصاص دارد. اگر شما نیز جزء متقاضیان سفر به کشور ایتالیا هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی کوتاه کشور ایتالیا
ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی استدکه در جنوب این قاره واقع شده است. قرار گرفتن مواردی همچون آب و هوای متنوع، مناظر طبیعی بسیار زیبا، آثار باستانی و تاریخی شگفت انگیز در کنار هم، این کشور را به یکی از بزرگ ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل کرده است. جالب است بدانید که طبق گزارش یونسکو، کشور ایتالیا، نیمی از میراث فرهنگی جهان را در خود جای داده است.

علاوه بر موارد ذکر شده غذاهای ایتالیایی نیز شهرت جهانی داشته و در جذب توریست به این کشور بی تاثیر نیستند. سالانه میلیون ها سفر گردشگری به ایتالیا صورت می گیرد و به همین دلیل توریسم سهم بزرگی در اقتصاد این کشور دارد.
ایتالیا یک قدرت صنعتی و کشوری توسعه یافته در حوزه یورو به شمار می آید. به همین دلیل ورود مسافران به این کشور در بسیاری از موارد با هدف تجارت و سرمایه گذاری انجام می شود. در این بین می توان به دانشجویان و افرادی نیز اشاره کرد که با هدف تحصیل در دانشگاه های معتبر و مشهور این کشور اقدام به دریافت ویزای ایتالیا می کنند.

شرایط سفر به کشور ایتالیا
لازمه سفر به کشور ایتالیا همانند سایر کشورهای اروپایی، دریافت ویزای مخصوص است. بر اساس هدف سفر، ویزای ایتالیا انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ویزای گردشگری یا توریستی
  • ویزای تحقیقاتی و تحصیلی
  • ویزای تجارت و سرمایه گذاری
  • ویزای پزشکی و …

نحوه دریافت ویزای سفارت ایتالیا
مهم ترین کار در دریافت ویزا، دریافت وقت سفارت ایتالیا است. متقاضیان برای دریافت وقت دو راه پیش روی خود دارند. در روش اول، افراد می توانند به وب سایت کار گذاری سفارت ایتالیا مراجعه و مراحل کار را به صورت آنلاین انجام دهند. پس از ثبت نام و واریز وجه، رسید پرداخت و لیست مدارک مورد نیاز به ایمبل درج شده توسط شما ارسال می شود. علاوه بر روش اول، می توانید به سیستم نوبت دهی آنلاین سفارت ایتالیا مراجعه نموده و کار را از این طریق پیش ببرید. در هر دو روش، نوبت دهی به شکل آنلاین انجام شده و لازم است متقاضی مدارک لازم را در موعد مقرر به دفتر کنسولی سفارت خانه ارائه دهد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا
از جمله مدارکی که برای دریافت ویزای ایتالیا لازم دارید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گذرنامه ای که از تاریخ سفر، حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکس پرسنلی
  • نسخه اصل و ترجمه شده کارت شناسایی
  • نسخه اصل و ترجمه شده مدارک تحصیلی
  • نسخه اصل و ترجمه شده مدارک شغلی
  • نسخه اصل و ترجمه شده سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک مالی شامل کارت اعتباری بین المللی، پرینت گردش حساب، سند املاک فرد و …
  • بیمه مسافرتی
  • بلیط رزرو هواپیما
  • بلیط رزرو هتل

پس از تعیین وقت سفارت خانه و تحویل مدارک در نوعد مقرر، مصاحبه انجام و پروسه بررسی مدارک از سوی افسران کنسولگری آغاز می شود. لازم به ذکر است که مدارک شناسایی و مورد نیاز برای درخواست ویزای ایتالیا، باید به صورت حضوری به سفارت خانه تحویل داده شده و از ارسال آنها با ایمیل خودداری شود.

زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا

زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا یکی از موضوعات بسیار مهم برای متقاضیان سفر به این کشور است. در رابطه با این موضوع قانون و زمان مشخصی از سوی سفارت خانه ایتالیا تعیین نشده است. به عبارتی متاسفانه تاریخ دقیقی برای باز شدن پرتال و امکان ثبت درخواست در آن وجود ندارد. بلکه زمان های خالی در بازه زمانی دو الی سه هفته ای در اختیار افراد قرار می گیرد.
این موضوع مشکلات زیادی برای متقاضیان ایجاد کرده است. دلیل این موضوع را می توان به تعداد زیاد متقاضیان دریافت وقت و اختصاص زمان کم به ثبت درخواست نسبت داد. به نحوی که هر فرد باید در کمتر از سی ثانیه درخواست خود را ثبت کرده و در غیر اینصورت به روز دیگر موکول می شود.
اگر در رابطه با درخواست برای وقت سفارت ایتالیا دچار مشکل شده اید، می توانید از خدمات موسسه های معتبر فعال در این زمینه استفاده کنید. این موسسات، با برخورداری از مشاوران و مسئولان مجرب و آگاه، این کار را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهند داد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *