با جدیدترین اختراعات صنعت سفرهای هوایی بیشتر آشنا شوید

یکی از راه های رهایی از خستگی ها و مشغله های زندگی، سفر کردن است که به راه های مختلفی صورت می گیرد و مسافران گزینه های مختلفی پیش رو دارند. از جمله قطار، کشتی، اتومبیل و هواپیما. در این بین سفر با هواپیما عنوان بهترین و سریع ترین سفر را به خود اختصاص داده است.

این گزینه مزایای زیادی دارد که شامل:

  • صرفه جویی در زمان که برای مقاصد طولانی مدت بیشتر اهمیت می یابد.
  • امنیت بسیار بیشتر از سایر موارد ذکر شده
  • خدمات و امکانات رفاهی بسیار عالی
  • نداشتن مشکل ترافیک و سریع رسیدن به مقصد

اما در کنار این مزایا، سفرهای هوایی معایبی نیز دارند که موجب سردرگمی مسافران شده است. از جمله

  • هزینه بالا
  •  اتلاف وقت برای حضور قبل از پرواز به مدت دو ساعت قبل
  • تاخیرهای پروازی به دلیل شرایط نامساعد جوی یا نقص فنی
  • گم کردن چمدان ها و سردرگمی برای پیدا کردن آنها

شرکت های هواپیمایی در کشورهای مختلف با اگاهی از این کاستی ها، تمام تلاش خود را جهت رفع آنها به کار بسته اند. هدف آنها یک سفر آسوده، امن و بدون نگرانی برای مسافران است. از این رو ایرلاین های بزرگ سراسر جهان پروژه ای را آغاز کرده اند تا با اختراعات جدید تمامی کاستی ها را جبران نمایند. هدف اصلی این پروژه بهتر شدن وضعیت سفر هوایی است. این کار موجب پر رونق شدن صنعت گردشگری که چهارمین صنعت بزرگ دنیاست نیز می شود. در نتیجه دلار یا ارزهای مختلف به کشورها وارد و وضعیت اقتصادی آنها بهبود می یابد. این مقاله به معرفی اختراعات و نوآوری های صنعت سفر هوایی اختصاص دارد.

اسکن: چک شدن پاسپورت ها توسط مأمورین فرودگاه کاری وقتگیر است و خوشایند برخی مسافران نیست. شرکت های هواپیمایی برای رفع این مشکل دستگاه هایی طراحی کرده اند که به صورت هوشمند اطلاعات پاسپورت مسافران را چک و اجازه عبور برای آنها صادر خواهد کرد. این دستگاه ها بر مبنای اسکن چهره فعالیت می کند و در تمامی گیت های پروازی قرار می گیرند.

رزرو کن خودکار: یکی از مشکلات اساسی سفرهای هوایی، تأخیر در پرواز به دلایل مختلف است که موجب سردرگمی مسافران می شود و البته بخش اصلی نارضایتی مسافران به همین موضوع ارتباط دارد. برای رفع این مشکل نیز راهکاری اندیشیده شده که در آینده به کارگیری خواهد شد. متخصصان ابتدا کشور آلمان را برای آزمایش این سیستم انتخاب کرده اند و در صورت موفقیت در سایر کشورها نیز استفاده خواهد شد. اساس کار این سیستم به شکلی است که خودکار رزرو مسافران را برای پرواز هایی که تأخیر داشته اند تغییر داده و مکان و زمان جدید را به آنها اطلاع رسانی خواهد کرد.

موقعیت یاب بار: گم شدن چمدان ها و سردرگمی مسافران برای یافتن بارها موجب شده تا ایرلاین ها موقعیت یاب چمدان ها را به مسافران ارائه کنند. به این ترتیب مسافران در هر لحظه از ابتدای تحویل از موقعیت بار خود اطلاع داشته و پس از اتمام سفر و بدون اتلاف وقت به آن دسترسی خواهد داشت. این کار با استفاده از اپلیکیشن ها و نصب بر روی گوشی امکان پذیر خواهد بود. این طرح به زودی ابتدا در انگلستان و در صورت موفقیت در سایر کشورها اجرا خواهد شد.

شبیه ساز هواپیما: متخصصان در تلاشند که هر هواپیما یک شبیه ساز مجازی داشته باشد. این شبیه ساز اطلاعات مفیدی قبل از پرواز درباره شرایط موجود، ساعت رسیدن، اطلاعات جوی و … در اختیار مسافران قرار خواهد داد.

بلیط های ساعتی: برای رفع مشکل هزینه بالای سفرهای هوایی نیز ایرلاین ها راهکاری جالب پیشنهاد داده اند و آن استفاده از کارت پرواز ساعتی است. این کارت ها همان بلیط های ساعتی هستند که قیمت پرواز را برای مسافران تا حد زیادی کاهش می دهند. از مزایای دیگر این کارت ها می توان به داغ شدن بازار رقابت بین ایرلاین ها اشاره کرد.

ماشین پرنده: یکی از اختراعات جالب در صنعت سفر هوایی یافتن جایگزینی برای خود هواپیماست. جایگزینی که مشکل دور بودن فرودگاه یا شلوغی آن را نخواهد داشت. این اختراع ماشین پرنده است که تا سال ۲۰۲۴ عملی خواهد شد. پیش بینی می شود در صورت ورود این ماشین به بازار، مهم ترین رقیب انواع وسایل نقلیه از جمله هواپیما خواهد شد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *