بهترین ماسک های صورت که پوستی زیبا را برای شما به ارمغان می آورند.

پوست صورت، یکی از بخش هایی است که در زیبا به نظر رسیدن افراد، تأثیر فوق العاده ای دارد. در صورت صاف و لطیف بودن پوست، سن را خیلی کمتر از آن چیزی که هست نشان می دهد؛ نکته ای که برای خانم ها بسیار با اهمیت است. حقیقتی که در رابطه با پوست وجود دارد این است که پوست صورت همواره در معرض عوامل محیطی آسیب رسان همچون سرمای هوا، نور خورشید یا گرد و غبار و آلودگی قرار دارد. به همین دلیل باید تحت مراقبت های روزانه قرار گرفته و از آن محافظت شود. این کار به روش های مختلفی صورت می گیرد. از کرم ضد آفتاب گرفته تا ماسک صورت و بسیاری موارد دیگر.

ما در این مقاله تصمیم داریم بهترین ماسک های صورت را به شما معرفی کنیم. ماسک های صورت برای اهداف مختلف از بین بردن جوش، روشن شدن پوست، رفع کبودی زیر چشم، بستن منافذ باز پوست و … کاربرد دارند. هزینه پایین، در دسترس بودن و تأثیرگذاری بالا، موجب شده تا ماسک های صورت جزء محبوب ترین محصولات مراقبت پوست قرار گیرند. اگر زیبایی و لطافت پوست برای شما اهمیت دارد و می خواهید پوستی شاداب و سالم داشته باشید، با ما همراه باشید.

بهترین ماسک های صورت

قبل از معرفی هر نوع ماسک، بهتر است به ذکر نکاتی در این رابطه پرداخته شود:

  • قبل از استفاده از هر نوع ماسک، باید پوست خود را از هر گونه مواد آرایشی کاملا پاک کنید. هر ماسک برای اثر گذاری و انتقال ترکیبات فعال خود به منافذ باز پوست نیاز دارد. بعد از حمام، بهترین زمان برای استفاده از ماسک است.
  • پوست خود را به درستی بشناسید. فقط در این صورت می توانید بهترین و مناسب ترین ماسک را انتخاب کنید. قبل از استفاده حتما در بخشی از پوست، ماسک مورد نظر را امتحان کرده و پس از اطمینان نسبت به حساسیت نداشتن، آن را روی کل پوست خود بمالید.
  • دور چشم، پوستی بسیار حساس دارد. فقط از ماسک های دورچشم برای این منطقه استفاده کنید. برخی ماسک ها می توانند به پوست دور چشم آسیب بزنند. قبل از ماسک گذاری، دور چشم خود را با وازلین یا یک کرم مناسب، نرم کنید. این کار مانع خشکی دور چشم شده و مانع بیشتر شدن چروک های آن می شود.
  • زمانی را برای این کار انتخاب کنید که نیاز به صحبت کردن نداشته باشید. آرامش صورت و بدن در این کار اهمیت بالایی دارد. حتی چشم ها نیز بهتر است بسته باشند. کوچک ترین حرکت، مخصوصأ زمان خشک شدن ماسک، باعث بیشتر شدن چروک پوست می شود.
  • در صورت حساسیت به هر ماسکی، آن را متوقف کرده و اگر بهبودی حاصل نشد، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

از بین برندن جوش صورت
برای از بین بردن جوش های صورت خود، فقط به سفیده تخم مرغ نیاز دارید. سفیده تخم مرغ حاوی مقدار بالایی آمینواسید و پروتئین است و می تواند در ترمیم پوست نیز موثر باشد. آن را تا زمان کف کردن به هم زده و با یک فرچه روی پوست خود بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را شسته و خشک کنید. با انجام چند باره این کار، علاوه بر رفع جوش ها، پوستی روشن تر خواهید داشت.

بهترین ماسک های صورت

ترکیب سدر و ماست کم چرب نیز راهی مناسب برای از بین بردن جوش های صورت است. از خواص قرار دادن این خمیر بر روی پوست می توان به از بین بردن جوش و جای آن اشاره کرد. البته این ماسک به شکل یک لایه بردار عمل کرده و علاوه بر آن خاصیت ضد التهاب نیز دارد. در این ترکیب می توان از چند قطره آبلیمو به جای ماست استفاده کرد. استفاده از آبلیمو ممکن است موجب التهاب و قرمزی موقت پوست شما شود که پس از مدتی رفع خواهد شد.
برای درمان جوش ها و جای آنها، ماسک پودر جوانه گندم و عسل را از دست ندهید. همچنین قرار دادن خمیر درست شده از پودر جوانه گندم و آب، تاثیر فوق العاده ای بر پوست شما خواهد داشت.

روشن و شفاف کردن پوست
برای روشن کردن پوست خود مقداری آب خیار را با سفیده تخم مرغ و کمی شیر مخروط کرده و به پوست خود بمالید. این ماسک، علاوه بر روشن کردن پوست، منافذ آن را نیز کوچک تر می کند.

برای روشن و شفاف کردن پوست خود نیز می توانید از ماساژ مخروط پودر جو دوسر و آب استفاده کنید. البته می توان به جای آب از ماست کم چرب و عسل هم استفاده کرد.

بهترین ماسک های صورت

لایه برداری
برای رفع لایه سطحی پوست خود به صورت ملایم، به کمی زردچوبه، عسل، چند قطره آبلیمو و روغن زیتون نیاز دارید. این مواد را با هم مخروط کرده تا به شکل خمیر درآید. خمیر را به آرامی روی پوست خود گذاشته و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. پس از شستشو، روشنی و لطافت پوست خود را احساس خواهید کرد. اصلا نگران زردی پوست خود نباشید. رنگ این ماسک بعد از چند بار شستن از بین خواهد رفت. از خواص دیگر ماسک زردچوبه می توان به درمان آکنه، کنترل میزان چربی، کند کردن روند پیری، روشن کردن و التیام پوست اشاره کرد.

ماسک هایی مثل روغن زیتون و شکر قهوه ای نیز کاری مشابه را انجام می دهند. فقط کافی است این دو ماده را مخروط کرده و به آرامی روی پوست خود قرار دهید. سپس سه دقیقه آن را مالیده و بشویید.

ماسک کیوی نیز برای لایه برداری خصوصا در پوست های چرب، کاربرد دارد. برای درست کردن آن، کیوی را له کرده و با کمی شکر مخروط کنید. می توانید مقداری روغن زیتون برای جلوگیری از خشکی پوست به آن اضافه کنید. سپس ترکیب حاصل را به پوست خود مالیده و بعد از چند دقیقه بشویید.

بهترین ماسک های صورت

بستن منافذ باز پوست
مخلوط تخم کتان آسیاب شده و آب، تأثیر زیادی در بستن منافذ باز پوست دارد. علاوه بر این، استفاده از این ماسک باعث بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست شده و چروک های آن را به مرور کاهش می دهد.

با استفاده از مخروط گلیسیرین و گلاب می توانید بسیاری از منافذ باز پوست خود را ببندید. گلیسیرین با تنظیم میزان چربی پوست و گلاب با ضد عفونی کردن سطح آن، لطافت را به پوست شما هدیه خواهد کرد.

بهترین ماسک های صورت

آبرسانی به پوست
خیار، بهترین ماسک برای آبرسانی بیشتر به پوست است. برای نتیجه گیری بهتر، باید خیار را له کرد و روی پوست مالید. پس از چند دقیقه ماساژ، آن را به حال خود گذاشته و بعد از نیم ساعت بشویید. با تکرار این کار، پوست شما پرتر از قبل خواهد بود و مرطوب شدن پوست را احساس خواهید کرد.

استفاده از یخ های قالبی برای آبرسانی بیشتر و سفت کردن پوست توصیه می شود. بهتر است یخ را در یک پارچه نرم قرار داده و از قرار دادن مستقیم آن روی پوست، خودداری کنید. اگر در قالب یخ های خود، چای سبز یا گلاب استفاده شود، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

رفع تیرگی و پف دور چشم
ماسک چای سبز، برای از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم بسیار موثر است. برای سهولت کار می توانید از کیسه های این نوع چای استفاده کنید. آن ها را بعد از قرار دادن درون آب جوش، درون فریزر بگذارید. سپس روی چشم ها قرار داده و پس از مدتی بردارید. برای رفع این موارد، همچنین می توانید از خیار یا سیب زمینی حلقه ای استفاده کنید. حلقه ها را روی چشم قرار داده و اجازه دهید مدتی بماند.

بهترین ماسک های صورت

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *