چگونه در یک مدت زمان کوتاه، صورت خود را چاق تر کنیم؟

لاغری صورت یکی از ویژگی هایی است که بسیاری از افراد از آن برخوردارند. اما در این بین، برخی از لاغری صورت خود راضی و عده ای ناراضی اند. افراد ناراضی، برای پر کردن صورت خود و چاق به نظر رسیدن انواع و اقسام کارها را انجام می دهند. از روش های طبیعی گرفته تا روش های درمانی. گاهی اوقات مسئله به قدری مهم شده که فرد روش های جراحی را برای چاق شدن صورت انتخاب می کند. این گونه روش ها ریسک بالایی داشته و ممکن است عوارض مختلفی داشته باشد. در عوض روش های طبیعی بسیار مقرون به صرفه تر بوده و متنوع ترند. علاوه بر این میزان ریسک آنها کمتر و ایمن هستند. اگر به دنبال راهکارهای طبیعی و مناسب برای چاق شدن صورت و برجسته تر شدن گونه های خود هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد میکنم. بهترین و موثرترین راهکارهای چاقی صورت در ادامه این مطلب معرفی شده اند.

قبل از معرفی راهکارها، بهتر است این نکته عنوان شود که اگر به دنبال پوستی صاف، محکم، جوان و چاق هستید به یک زندگی سالم نیاز دارید. لازم است بسیاری از عادت های غلط در زندگی خود مثل سیگار کشیدن و یا نوشیدن الکل را کنار بگذارید. انجام راهکارها بدون ترک این رفتارهای غلط تأثیر چندانی بر پوست شما نخواهد داشت.

داشتن یک رژیم غذایی مناسب: اولین گام برای چاق شدن صورت، رژیم غذایی مناسب است. بهترین رژیم برای این افراد، استفاده از غذاهای سرشار از کربوهیدرات است.خوراکی های مناسب این رژیم می تواند برنج، پاستا، نان و … باشد. با مصرف این مواد، مقدار زیادی انرژی وارد بدن شما شده اما دچار اضافه وزن نمی شوید. البته خوراک خود را فقط به این مواد محدود نکرده و سبزیجات تازه، میوه ها و فیبرهای رژیمی را در وعده های خود بگنجانید. نتایج مثبت و اولیه این رژیم را پس از مدت کوتاهی احساس خواهید کرد.

مراقبت از پوست: علاوه بر استفاده از مواد غذایی مناسب، وظیفه مهمی دیگری با عنوان مراقبت از پوست بر عهده دارید. اصل اول مرطوب نگه داشتن پوست است. هرگز پوست خود را خشک رها نکرده و با استفاده از یک مرطوب کننده مناسب آن را نرم و شاداب کنید. ماساژ دادن پوست صورت به خصوص در ناحیه گونه با استفاده از یک مرطوب کننده، در حجیم شدن آنها بی تأثیر نیست. همان اندازه که خشکی پوست برای سلامت آن مضر است، وجود مواد شیمیایی بر سطح آن نیز می تواند آسیب زا باشد. مواد آرایشی حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و طولانی مدت نباید روی پوست قرار گیرند. به همین دلیل توصیه می شود زمان خواب پوست خود را از هر گونه مواد آرایشی پاک کنید تا فرصت تنفس و ترمیم داشته باشد.

ماساژ پوست: ماساژ تأثیر فوق العاده ای در رفع خستگی ماهیچه های صورت داشته و شادابی بیشتر پوست را به ارمغان می آورد. ماساژ اگر با روغن ها و مواد مناسب صورت گیرد باعث افزایش حجم ماهیچه ها خصوصاً در ناحیه گونه می شود. مواد و روغن های مختلفی برای چاق کردن صورت وجود دارد که در ادامه به موثرترین آنها اشاره شده است.

  •  آلوئه ورا: یکی از بهترین مواد برای ماساژ صورت و برجسته شدن گونه هاست. با ماساژ دایره ای ژل آلوئه ورا به مدت نیم ساعت و تکرار هر روزه آن، این روش موثر خواهد بود. این ماده به راحتی و با قیمتی مناسب در دسترس شماست.
  • گلاب و تری گلیسیرین: اگر به دنبال گونه هایی برجسته و پوستی صاف و محکم هستید، می توانید روزانه این ترکیب را به مدت نیم ساعت روی پوست خود مالش دهید.
  • روغن زیتون: ماساژ روغن زیتون بر روی پوست، علاوه بر حجیم کردن عضلات صورت، غنی از مواد مغذی بوده و در رفع چین و چروک ها موثر است.
  • روغن نارگیل: از ویژگی های خاص این روغن می توان به داشتن اسید چرب بالا و جذب سریع آن اشاره کرد. در نتیجه بسیار سریع تر از سایر روش ها اثر خود را نشان می دهد. فقط کافی است چند قطره از روغن نارگیل گرم را به مدت نیم ساعت و هر روز روی پوست خود ماساژ دهید.
  • شیر و عسل: این ترکیب نیز مواد مفیدی برای پوست داشته و ماساژ آن بر روی پوست می تواند به چاقی صورت کمک کند.
  • روغن هسته میوه درخت شی: این روغن با عنوان شی باتر شناخته می شود و ترکیبات بسیار مفیدی برای سلامت و شادابی پوست دارد. از ویژگی های این روغن می توان به ویتامین ای بالای آن اشاره کرد. ماساژ پنج دقیقه ای شی باتر بر روی گونه ها، آنها را برجسته تر خواهد کرد.

ماسک های چاقی: ماسک های مختلفی برای چاقی صورت وجود دارد که یک مورد از آنها ماسک بذر شمبلیله است. این بذر حاوی انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان هاست. به دلیل همین ترکیبات غنی، منبع خوبی برای از بین بردن چروک ها، سفت شدن پوست و رفع تیرگی آن است. برای ایجاد این ماسک، بذر شنبلیله را یک شب در آب خیس کرده و آن را به شکل خمیر درآورید. سپس خمیر را روی پوست قرار داده تا خشک شود. بعد از خشک شدن آن را جدا و شستشو دهید. در طی خشک شدن، تمامی مواد مفید جذب پوست خواهد شد. قرار دادن خیار له یا رنده شده نیز به مرور زمان پوست را محکم، شاداب و پرتر خواهد کرد.

ورزش صورت: همانگونه که برای پرورش ماهیچه های بدن نیاز به ورزش داریم، برای صورت نیز همین اصل برقرار است. برای حجیم شدن ماهیچه های صورت و چاق شدن آن ورزش های خاصی وجود دارد که در ادامه چند نمونه از آنها معرفی شده است. برای نتیجه گیری بهتر، توصیه می شود این حرکات، روزانه و در سه دوره سه تایی انجام شود.

  • ورزش اول: ابتدا نفس عمیقی کشیده و هوا را درون دهان حبس کنید. البته بشکلی که فشار هوا به سمت بالا باشد نه پایین. با این کار طی مدت ۴۰ الی ۵۰ ثانیه، عضلات گونه کشیده و به مرور حجیم می شوند.
  • ورزش دوم: وقتی لبخند می زنید، ماهیچه ها را به مدت پنج ثانیه با دست نگه دارید و سپس رها کنید.
  • ورزش سوم: لب بالا و پایین خود را طوری به داخل بکشید که شبیه ماهی شود. سپس گوشه لب ها را یک بار به سمت چپ و یک بار به سمت راست ببرید. این کار را به شکلی انجام دهید که عضلات گونه کشیده شوند. سپس صورت را به حالت ریلکس برگردانید.
  • ورزش چهارم: یوگای صورت نیز برای چنین مواردی پیشنهاد می شود. در این حالت، یک دقیقه با انگشت اشاره، گونه خود را از روی استخوانش ماساژ دهید. سپس محل ماساژ را به کنار سوراخ های بینی و لولای فک تغییر دهید و همین کار را در آن نواحی نیز انجام دهید. انجام یوگای صورت علاوه بر چاق تر کردن صورت، موجب شادابی و رفع چین و چروک ها هم می شود.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *