معروف ترین چشمه ها در جهان

چشمه های آب گرم در سراسر دنیا به دلیل زیبایی و خواص درمانی که دارند، به عنوان یکی از منحصر به فردترین جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. این چشمه ها که از زمین می جوشند برای درمان و تسکین جسم و روح بسیار مفید هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با شگفت انگیزترین چشمه های آب گرم جهان آشنا کنیم.

چشمه های آب گرم پاموک کاله در ترکیه

معروف ترین چشمه ها در جهان
پاموک کاله یکی از زیباترین نقاط گردشگری ترکیه می باشد که در منطقه ی دریای اژه و در رودخانه ی مندرس واقع شده است و در بیشتر مواقع سال آب و هوایی مرطوب دارد. این چشمه در استان دنیزلی در جنوب غرب ترکیه در نزدیکی دریای مدیترانه است. این چشمه به دلیل چشم انداز زیبایش و رنگ سفید رسوباتش به قلعه ی سفید پنبه ای معروف شده است. این منطقه دارای ۱۷ چشمه ی آب گرم طبیعی است که دمای آب آن به ۳۵ درجه سانتی گراد می رسد. این چشمه ها بر اثر فعالیت های آتش نشانی در زیر زمین به وجود آمده است که در بالای کوه در ارتفاع ۱۰۰ متری به زمین می ریزد و در شیب های پایین تر سرعتش کاهش پیدا می کند و باعث ایجاد رسوبات سفید رنگ می شود و زیبایی منحصر به فردی به این منطقه می دهد. سالانه گردشگران زیادی به این منطقه رویایی سفر می کنند.

چشمه های آرنال در کاستاریکا

معروف ترین چشمه ها در جهان
آتشفشان آرنال در کشور کاستاریکا قرار دارد که همچنان فعال است. آرنال در مکانی قرار گرفته است که مناسب کوه نوردی می باشد که پس از یک کوه نوردی سبک به دهانه ی آتشفشان نزدیک می شوید. در اطراف این آتشفشان می توانید چشمه های آب گرم، رود های زیبا و آبشار لافورتونا را ببینید که همگی به زیبایی این منطقه افزوده اند. دمای طبیعی چشمه های آب گرم در این منطقه از ۲۵ تا ۵۰ درجه متغیر است که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند.

چشمه های بلولاگون در ایسلند

معروف ترین چشمه ها در جهان
بلولاگون ایسلند یکی از معروف ترین و پر بازدیدترین جاذبه های این کشور می باشد که با دیدن آن شگفت زده خواهید شد. دریاچه ی آبی رنگ که در گرینداویک در جنوب غربی ایسلند قرار گرفته است. این دریاچه مرکز آب درمانی بسیار محبوب است که دمای آب آن مناسب حمام و بین ۳۷ تا ۳۹ درجه ی سانتی گراد می باشد. آب های آن سرشار از سیلیس و گوگرد است که به انواع بیماری ها کمک می کند. برخلاف آنچه که به نظر می رسد، این چشمه طبیعی نیست و ساخت دست انسان است که توانسته از ویژگی های طبیعی کف زمین استفاده کند و به صورت کاملا طبیعی چشمه های آب گرم را طراحی کند. آب در این دریاچه هر ۴۸ ساعت یک بار تجدید می شود و شما می توانید در هر فصلی به این منطقه بروید و در این فضای زیبا و رویایی شنا کنید.

چشمه های تسرونویا در ژاپن

معروف ترین چشمه ها در جهان
کشور ژاپن سرشار از چشمه های آب گرم است و با داشتن بیش از ۳۰۰۰ چشمه ی طبیعی آب گرم، یکی از مقاصد گردشگری برای درمان بیماری با آب گرم می باشد. بسیاری از این چشمه ها در مهمانخانه های کوچکی قرار دارند که در زبان ژاپنی به ریوکانز شهرت دارند. چشمه های آب گرم تسرونویا هم از این قائده مستثنی نیست. این چشمه های طبیعی حدود ۳۵۰ سال عمر دارند که شامل استخرهای سرپوشیده و روباز هستند.

چشمه های باث در انگلیس

معروف ترین چشمه ها در جهان
این منطقه از زمان قدیم تاکنون به عنوان مرکز چشمه های آب گرم طبیعی شناخته شده است. آب های گرم زیرزمینی که استخرهای باث را پر می کنند از آب های زیر شهر باث سرچشمه می گیرند. در نزدیکی چشمه های آب گرم استخرهایی روی سقف ساخته شده اند که از این ارتفاع می توانید چشم اندازی زیبا از شهر را ببینید و در عین حال از خواص درمانی این چشمه ها بهره ببرید.

چشمه های سانتورنیا در ایتالیا


این چشمه های آب گرم از زمان قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند. بنا به افسانه ای این حوضچه های آب گرم توسط رعدهایی که ژوپتر هنگام خشمش به سمت زحل پرتاپ کرده است ایجاد شده است. دمای آب در این منطقه ۳۷ درجه سانتی گراد می رسد که برای هر فصلی مناسب هستند و غنی از مواد معدنی مفید می باشد.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *