بزرگترین غارهای جهان

غارها گنجینه های زیرزمینی هستند که زیبایی های زیادی را درون خود نهفته اند. اما همواره ماجراجویان زیادی هستند که در حال عبور از دالان های زیر زمینی تاریک و وحشتناک هستند، افرادی که می کوشند رمز و رازهای تونل های تاریک زیر زمینی را کشف کنند. امروزه غارهای شناخته شده ی زیادی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را برای بازدید به سوی خود می کشانند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با بزرگترین غارها در جهان آشنا کنیم.

غار سون دونگ در ویتنام

بزرگترین غارهای جهان
ویتنام یکی از کشورهایی است که دارای چشم اندازهای زیبا و شگفت انگیزی است و اغلب کسانی که به دنبال ماجراجویی در دل طبیعت هستند به این کشور سفر می کنند. یکی از جاذبه های طبیعی این کشور، بزرگترین غار جهان است که در خود جای داده است. این غار در کوانگ بن ویتنام واقع شده است که در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ توسط بومیان منطقه شناخته شد. ارتفاع این غار ۱۵۰ متر و عرض آن به ۲۰ متر می رسد. بزرگترین دهلیز غار سون دونگ بیش از ۵ کیلومتر طول و ۲۰۰ متر ارتفاع و ۱۵۰ متر عرض دارد که با در نظر گرفتن چنین ابعادی میتوان گفت این غار از نظر بزرگی، حتی از غار گوزن در مالزی پیشی گرفته است. از زیبایی های شگفت انگیز این غار، گذر رودخانه ای خروشان از میان آن است. صد متر بالاتر از کف غار، قطره های آب از میان شکاف ها می چکند و از حفره های صخره های آن نور خورشید به داخل می تابد. سالانه تورهای ۵ روزه ای برای سفر به این غار در نظر گرفته شده است که تنها ۱۰ نفر در ماه های فوریه تا آگوست می توانند در این تور شرکت کنند. برای رسیدن به این غار باید مسافتی را از میان جنگل های سرسبز و رودخانه ها عبور کرد تا به ورودی غار رسید. این ماجراجویی را هرگز در جایی دیگر تجربه نخواهید کرد.

غار هاریسون در جزیره ی بار بادوس

بزرگترین غارهای جهان
غار هاریسون یکی از بزرگترین مجموعه غارهایی است که در میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته است. فرسایش طبیعی صخره های آهکی غار در طی صدها هزار سال جلوه ی شگفت انگیزی به غار بخشیده است و باعث به وجود آمدن تونل های تو در تو و راهرو های زیادی شده است. این غار به دلیل دسترسی راحتی که دارد سالانه تعداد زیادی غارنورد آماتور را به سوی خود می کشاند که تنها با استفاده از تراموا می توانند در این راهرو های زیبا حرکت کنند و از تماشای استالاکتیت ها و استالاگمیت ها با اشکال مختلف که بر اثر حرکت آب در غار پدید آمده اند لذت ببرند.

غار کنگو در آفریقا

بزرگترین غارهای جهان
غار کنگو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعت زیر زمینی در کیپ غربی در آفریقای جنوبی واقع شده است. این غار یکی از سهل الوصول ترین غارهای قاره ی آفریقا می باشد که به دلیل تامین امنیت گردشگران و گردش آسان در غار، مسیرهای پیچیده و سخت غار را با استفاده از چراغ های متعددی روشن کرده اند. از زیبایی ها و مشخصه های اصلی این غار می توان به استالاگمیت ها ی بزرگ و تونل های بزرگ آن اشاره کرد. سالانه گردشگران زیادی برای تماشای این زیبایی ها به آفریقای جنوبی می روند. برای گردشگرانی که تمایل به گشت و گذار بیشتر و صخره نوردی دارند، تورهای پیشرفته تری برگزار می شود.

غار ماموت در امریکا

بزرگترین غارهای جهان
غار ماموت که قدمتی ۲۰۰ میلیون ساله دارد به عنوان طولانی ترین غار دنیا شناخته شده است. طول این غار به ۶۳۰ کیلومتر می رسد و در پارک ملی غار ماموت، در ایالت کنتانی قرار گرفته است. این پارک که برای محافظت از این غار بنیان گذاری شده است در ۲۷ اکتبر ۱۹۸۱ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. غار ماموت ۲ برابر غار زیرزمینی sacactun در مکزیک است. این غار طی سال های زیادی با روی هم قرار گرفتن لایه های آهکی ساخته شده است که استحکام بالایی دارد. ماجراجویان هر ساله با کشف مسیرهای جدید، به طول این غار افزوده اند. از زیبایی های شگفت اگیز درون غار می توان به ستون های غول پیگر عمودی با ارتفاع ۵۸ متر یا حفره هایی به عمق ۳۲ متر اشاره کرد. همچنین با ماجراجویی در این غار شاهد کریستال های سفید گچی که راهرو ها و اتاق های غار را تزئین کرده اند رو به رو خواهید شد. از دیگر زیبایی های آن وجود چشمه های آب در ارتفاعات این غار می باشد که پس از جاری شدن، دوباره به زمین فرو می روند.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *