طراحی وب سایت چیست؟

با رشد روز افزون تکنولوژی، فضای مجازی به عضو جدایی نا پذیر زندگی جوامع مختلف مبدل شده است. بنابراین روز به روز نیاز به شغل طراحی وب سایت افزوده می شود. تولید وب از جمله فعالیت های تخصصی اما به یادگیری آسان است. با آموزش طراحی وب سایت می توان کسب و کار مطمئن و خودمحوری به وجود آورد.

وب سایت چیست؟
پیش از اینکه به طراحی سایت بپردازیم؛ تعریف مختصری از وب ارائه می دهیم. وب سایت، فضای محدودی از اینترنت است که تعدادی از صفحات را دربرگرفته و این صفحات دارای موضوع مشترک هستند. یک وب سایت، مجموعه اطلاعاتی در زمینه ای خاص را نگهداری کرده و در زمان لازم در اختیار کاربران قرار می دهد.

اولین وب سایت چگونه متولد شد؟
تنها ۲۶ سال از تولد اولین وب سایت می گذرد؛ اما میلیارها میلیارد صفحه و وب سایت در فضای اینترنت یافت می شود. اولین وب سایت توسط تیم برنزلی توسعه یافت و در ۶ آگوست ۱۹۹۱ بر شبکه ی وب قرار گرفت. این سایت هنوز هم در دسترس است و به نوعی مادر همه ی وب سایت ها به شمار می رود.
جالب است بدانید که این وب سایت های اولیه تنها برای معرفی خودشان شروع به کار کردند. یعنی وب سایت هایی برای معرفی وب سایت و نحوه ی کارکرد آن. بنابراین از علائم و نماد های بسیار ساده ای تشکیل شده اند. درواقع سایت نخستین فاقد طراحی و دیزاین مناسب بود.با گذشت زمان، مرورگر های مختلفی قدم به عرصه ی ظهور گذاشتند. مرورگر ها فضای اینترنت را از حالت خشک ابتدایی خارج کرده و به آن رنگ و لعاب بخشیدند. با پیدایش مایکروسافت، طراحی و کاربرد صفحات وب به مراتب راحت تر شد. در سال ۲۰۰۰ با ظهور internet explorer انقلابی عظیم در طراحی سایت به وجود آمد؛ چراکه او اولین مرورگری بود که تصاویر موجود را با وضوح بسیار بالایی نمایش می داد.

طراحی وب سایت چیست؟
Web design به معنی ایجاد یک پایگاه اینترنتی برای به اشتراک گذاشتن خدمات، محصولات، نوشته ها ، اطلاعات و آموزش و… است. طراحی وب سایت از شاخه ها و لایه های بسیاری تشکیل شده مانند: طراحی صفحات و لایه سازی، تولید محتوا، طراحی گرافیکی صفحات و… . تولید یک وب سایت قدرتمند، نیازمند گذارندن همه ی این مراحل به صورت حرفه ای است.
درواقع با طراحی سایت، برنامه ریزی مخصوصی بر روی تمامی فایل ها، تصاویر و المان های آن صورت می گیرد.این برنامه از زبان های نشانه ای برای ایجاد یک ساختار کمک می گیرد تا صفحات وب در اکثر مرورگرها قابل مشاهده باشد. طراحان سایت در بیشتر مواقع از زبان hdml برای طراحی استفاده می کنند.

یک طراح سایت چه می کند؟

در طراحی یک صفحه به دو گروه نیازمندیم.

  • گروه back_end که در ایجاد ساختار اصلی وب، نقش اساسی دارند. آن ها ساختار کلی صفحه را کد نویسی می کنند و وظیفه ی رهبری عملکرد سایت را بر عهده دارند. این کد ها و هسته ی اصلی سایت از دید بازدیدکننده ها مخفی هستند و تنها اعضای گروه به آن دسترسی دارند.
  •  گروه front_end که وظیفه ی طراحی سایت در بخش دیداری را بر عهده دارند. اقدامات این گروه توسط کاربران دیده می شود و همه ی آنچه که از وب سایت های مختلف مشاهده می کنیم؛ حاصل کار این گروه است. در انجام بخش دیداری سایت، دیزاین آن نقش مهمی دارد. بنابراین در این مرحله، یک گرافیست به کمک گروه می آید.

برای یک طراحی سایت حرفه ای به چه مشاغلی نیازمندیم؟
همانطور که پیش از این ذکر شد؛ در طراحی وب سایت از گروه های مختلف با توانایی های متفاوتی استفاده می شود. افراد زیادی برای موفقیت یک سایت دخیل هستند و بدون کمک آن ها وب سایت به سود دهی نمی رسد. یک سایت جذاب و پر بازدید نقش مهمی در ایجاد یک کسب و کار آنلاین ایفا می کند.

مشاغلی که در طراحی وب سایت نقش کلیدی دارند مانند:

  • گرافیست: نمای زیبای سایت شما در جذب مخاطب تاثیر بسزایی دارد. یک گرافیست با طراحی زیبای دکمه ها، اوگو و لی اوت، فضای زیبایی برای ارائه ی خدمات شما فراهم می کند.
  • کارشناس تواید محتوا: او کسی است که مطالب سایت شمارا از نظر قوانین سئو بررسی می کند. محتوای مناسب و کاربرد هوشمندانه ی کلمات از عواملی است که ترافیک سایت شمارا افزایش داده و تضمین کننده ی حضور صفحه ی شما در بالاترین رده های گوگل است.
  • کارشناس دیجیتال مارکتینگ: این فرد برای امر بازاریابی به کمک شما می آید. با داشتن یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تکنیک های جذب مخاطب و بازاریابی آنلاین برای سایت شما اجرا شده و بازدید صفحات افزایش می یابد.
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *