معرفی فیلم کتاب سبز

۱۳۰ دقیقه زیبا را با این کتاب سبز تجربه کنید گرین بوک فیلمی اثرگذار است فیلمی است کمدی-درام که توجه منتقدین را به خود جلب کرده براساس واقعیت ساخته شده است کتاب سبز یکی از ۱۰ فیلم برتر در سال نامیده شد چون توانست داستانی زیبا را روایت کند که به خوبی ساخته شده بو د همه چیز به خوبی در کنار یکدیگر قرار گرفته بود همچنین برای بهترین فیلم جایزه هیئت ملی بازبینی را دریافت کرد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال را دریافت کرده است. اسکار بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت همچنین بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی در اسکار شناخته شد.

تلاش های بسیاری در دنیا در جهت رفع تبعیض نژادی صورت گرفته است که منجر به وضع قوانین مختلف برای برابری نژادی گردیده است در این میان فرهنگ مردم همیشه از این تغییرات حمایت نکرده و تا سال ها سفید پوستان به طرق مختلف به آزار و اذیت سیاه پوستان ادامه می دادند و می خواستند احساس برتری داشته باشند green book داستان آشنایی و کار کردن یک سفید پوست برای یک هنرمند پیانیست سیاه پوست است و روایت سختی های زندگی یک سیاهپوست از جمله راه ندادن سیاهپوستان در هتل ها و رستوران های سفید پوستان است تبعیض ها نه تنها نژادی بلکه جنسیتی و دینی رفته رفته در دنیای امروز کمرنگ می شوند اما هیچوقت تلاش های صورت گرفته برای آن نباید فراموش شود و باید بدانیم همیشه برای ایجاد تغییرات مثبت فرصت هست و این تلاش ها باید ادامه پیدا کند.

داستان از جایی آغاز می شود که یک محافظ که ایتالیایی- آمریکایی است به عنوان راننده برای رساندن یک هنرمند سیاهپوست به تور کنسرتش اسختدام می شود کتاب سبز دفترچه ای است که نام هتل ها ، رستوران ها و مکانهایی که برای اقامت و تفریح سیاهپوستان مناسب است در آن نوشته شده است و تونی لیپ باید دکتر دان شرلی را به این مکان ها ببرد تا مشکلی در میان سفید پوستان برای او ایجاد نشود در این میان راننده یعنی تونی لیپ شیفته هنر و شخصیت دکتر شیرلی می شود و دوستی آن ها شکل می گیرد. این فیلم تقابل دو شخصیت کاملا متفاوت در سفرشان را نشان می دهد یک هنرمند تنها و یک انسان شوخ و خوش مشرب که نقطه مقابل یکدیگرند و نشان دهنده تاثیرات مثبت این افراد بر یکدیگر است فیلم این نکته را گوشزد می کند که همزیستی انسان هایی متفاوت از نژادهای مختلف چقدر تاثیرگذار و زیبا است.

کارگردان فیلم پیتر فارلی است و نیک واللونگا، برایان هیز کوری و پیتر فارلی این فیلم نامه زیبا را نگاشته اند. بازیگرانی از جمله ویگو مورتنسن، ماهرشالا علی، لیندا کاردلیانی و اقبال طبا در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

گرین بوک فیلمی الهام بخش است و ایستادگی در برابر قوانین محدود کننده را می آموزد و اعتقادات و تعصبات شما را به چالش می کشد، این داستان جذاب با دیالوگ های زیبا و بازی درخشان بازیگرانی چون ماهرشالا علی به خوبی به اجرا در آمده است که دیدن آن را به شما توصیه می کنیم.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *