برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، رعایت چه مواردی الزامی است؟

شروع و راه اندازی یک کسب و کار جدید می تواند اهداف مختلفی داشته باشد؛ از اهداف اقتصادی گرفته تا اجتماعی. همه کسب و کارها با نیت رسیدن به موفقیت پایه گذاری می شوند. اما باید گفت که همه آنها به پیروزی نمی رسند و حتی می توانند خسارات زیادی به افراد وارد کنند. شروع هر کسب و کار جدید اگر بر اساس معیارهایی صورت گیرد و برخی نکات در رابطه با آن رعایت شود، میزان موفقیت به شکل چشمگیری افزایش می یابد. این مقاله به معرفی همین نکات ساده که به راحتی از کنار آنها عبور می کنید، اختصاص داده شده است. امید که با رعایت آنها به جایگاه آرمانی خود در کار برسید.

موفقیت در کسب و کار

هدف: مشخص کردن اهداف کوتاه و بلند مدت، اولین کاری است که باید انجام شود و تاثیر زیادی در ادامه راه خواهد داشت. در صورت انجام این کار میزان استرس و اضطراب کار به میزان زیادی کم می شود. در واقع با این عمل، شما یک نقشه را برای خود ایجاد می کنید که طبق آن حرکت خواهید کرد. این نقشه را روی کاغذ پیاده کرده و همیشه مقابل دیدتان قرار دهید. محقق شدن اهداف کوچک نوید دهنده پیروزی است و می تواند اعتماد به نفس شما را بیشتر کند.

موفقیت در کسب و کار

یادگیری: شما هرچقدر هم که در کارتان دانا و خبره هستید، نباید یادگیری را متوقف کنید. در روز، مدت کوتاهی را برای ارتقای سطح دانش خود اختصاص دهید. در هر لحظه در جهان مقالات و کتاب های زیادی در زمینه های مختلف منتشر می شود. می توانید در زمینه کسب و کار خود و با پرداخت هزینه های جزئی، مجلات جدید را خریداری کرده و دانش خود را به روز کنید. اینترنت، بستر مناسبی است که شما از طریق آن می توانید با مدیران کارهای مشابه کار خود در سرایر جهان تعامل داشته و از نظرات آنها بهره ببرید. این فرصت ها را از دست ندهید. خواندن کتاب ها و مجلات فقط مختص کار نیست. خواندن کتاب های انگیزشی و سرگذشت موفقیت شرکت های بزرگ جهان می تواند راه گشای مسیر شما در رسیدن به هدفتان شود.

موفقیت در کسب و کار

تلاش: یکی از مهم ترین و اصلی ترین پیش نیاز موفقیت، تلاش و سخت کوشی است. بدون وجود این عنصر، رسیدن به موفقیت غیر ممکن خواهد بود. یک فرد با هوش معمولی اگر این عنصر را داشته باشد به جایگاهی بالا خواهد رسید. اما این نکته برای فرد باهوش بدون تلاش برعکس است. سخت کوشی به مرور ویژگی های مثبت دیگری در فرد ایجاد می کند که عبارتند از منظم بودن، اعتماد به نفس، ثابت قدم بودن، صبوری و مبارزه طلبی.

مسئولیت پذیری: از ابتدا باید خود را در برابر هر تصمیمی که می گیریم، مسئول و پاسخگو بدانیم. انداختن تقصیرها به گردن سایر افراد در زمان گرفتن تصمیم اشتباه، رویه افراد موفق نیست. بهتر است به جای این کار، نواقص و ایرادات کار را بررسی کرده و سعی کنید آن را برطرف کنید. مشورت با افراد کاردان و باتجربه در این موارد را فراموش نکنید. همیشه نظرات چند نفر را جویا شده و پس از بررسی آنها بهترین تصمیم را اخذ کنید. معمولا ابتدای کار مشکلات جزئی رخ می دهد و نحوه برخورد صحیح شما و قبول مسئولیت اشتباهات، زمینه ساز موفقیت های بعدی است.

کار گروهی: هیچ کسب و کار بزرگی در جهان وجود ندارد که با تلاش یک نفر به ثمر نشسته باشد. همییشه پشت ایده های بزرگ و خوب، یک گروه شایسته قرار دارد. به همین دلیل از همان ابتدا سعی کنید کار خود را گروهی پیش ببرید. البته برای انتخاب اعضای گروه باید دقت زیادی به خرج دهید. افراد مأیوس و ناامید، تببل و بی مسئولیت نباید در گروه شما جایگاهی داشته باشند. سعی کنید از افراد شایسته و تغییر پذیر استفاده کنید که برای تحقق اهداف شما تعهد داشته باشند. رابطه صمیمی بین اعضای گروه نیز اهمیت زیادی دارد و باید جایگزین حس رقابت منفی شود.

موفقیت در کسب و کار

درآمد: هر کاری برای کسب درآمد به شکل واقعی به مدتی زمان نیاز دارد. نباید انتظار داشت که از همان ابتدا درامدهای فوق العاده داشته باشیم. ممکن است همین موضوع شما را وسوسه کند که برای داشتن درامد بالاتر در ابتدا کاری انجام دهید با ریسک بالا. این کار به هیچ وجه توصیه نمی شود و طمع می تواند سرمایه شما را با خطر نابودی مواجه کند. نکته مهم دیگر که در رابطه با درامد اهمیت دارد، نوشتن تمامی هزینه های صورت گرفته و جمع بندی آنها در پایان هر روز است. با این کار، در پایان ماه می توانید یک دید کلی نسبت به هزینه ها پیدا کرده و شرایط را بهتر مدیریت کنید. هر ماه مبلغ کمی از درآمد خود را پس انداز کنید. این مبلغ بعدها می تواند برای توسعه کار و یا خریداری کردن ابزار جدید مورد استفاده قرار گیرد.

موفقیت در کسب و کار

یادداشت کارها: سعی کنید همیشه قبل از خواب، کاهایی که نیاز است روز آینده انجام دهید را بنویسید. نوشتن کارها و تیک زدن آنها پس از انجام، حس بسیار خوب و شیرینی در شخص ایجاد کرده و او را به انجام سایر کارها ترغیب می کند. دلیل این حس خوب و انگیزه بیشتر، ترشح بیشتر هورمون اندورفین در بدن فرد است که با انجام کارها و تیک زدن اتفاق می افتد. اگر تمام افراد گروه این کار را انجام دهند، انگیزه آنها در کار بسیار زیاد شده و پیشرفت کار عالی خواهد شد.

موفقیت در کسب و کار

سلامتی روح و جسم: برای موفقیت در کار به سلامت جسمی و روحی و ارتباط موثر و درست این دو با هم نیاز داریم. شاید باور نکنید اما خواب کافی، یکی از پیش نیازهای موفق بودن افراد است. درستی این جمله تاکنون بارها و بارها توسط مدیران شرکت ها بر روی کارمندان آنها آزمایش شده است. فرد موفق به جسم سالم نیاز دارد و خواب و استراحت کافی اولین نیاز برای سالم بودن بدن است. در کنار خواب کافی، تغذیه مناسب نیز اهمیت دارد. قرار داشتن ورزش و تفریحات کافی در برنامه ریزی های صورت گرفته، تاثیر زیادی در باز شدن ذهن و گرفتن تصمیمات درست دارد. ورزش صحیح علاوه بر اماده کردن بدن فواید دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • کم شدن استرس و اضطراب
  • مقاوم شدن بدن در برابر فشارهای روانی
  • بالا رفتن اعتماد به نفس
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • کسب و کار
  • برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار، رعایت چه مواردی الزامی است؟