شماره مجازی چیست؟

چگونه می توان بدون خرید سیمکارت، از شماره تلفن سایر کشورها استفاده کرد؟ سیمکارت یا شماره مجازی چه کاربردهایی دارد؟ شماره مجازی چگونه ساخته می شود؟ برای پاسخ به این سوالات و سایر ابهامات موجود در رابطه با شماره های مجازی خواندن این مطلب را از دست ندهید.

شماره مجازی چیست؟
شماره مجازی عبارتست از یک شماره تلفن غیرحقیقی که عملکردی مشابه شماره حقیقی دارد. به عبارتی تمامی امکانات شماره تلفن حقیقی برای شماره مجازی نیز صدق می کند؛ به همین دلیل به آن سیمکارت مجازی نیز گفته می شود. از جمله امکانات این نوع سیمکارت می توان به دریافت و برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک و فعال سازی اکانت ها در برنامه ها و سایت های مختلف، اشاره کرد. همانگونه که از نام این شماره برمی آید، مجازی بوده و نیاز به خرید سیمکارت ندارد. برای دسترسی به این شماره ها فقط کافیست به برنامه ها و سایت های ارائه دهنده این خدمات مراجعه و ثبت نام کنید.

چگونه می توانم یک شماره مجازی داشته باشم؟
برنامه ها و سایت های مختلفی در رابطه با واگذاری شماره های مجازی فعال هستند که می توان به آنها مراجعه و یا بر روی گوشی خود نصب کرد. برای شروع کار و پس از ورود به این آدرس ها، ابتدا ثبت نام و اکانت خود را فعال کنید. سپس شماره مورد نظر در اختیار شما قرار می گیرد. البته لازمه دستیابی به این شماره وارد کردن شماره حقیقی و کد ارسال شده به سیمکارت شماست. به این ترتیب می توانید چندین شماره مجازی به نام خود ثبت کرده و از خدمات بیشمار آنها استفاده کنید.

برای اطلاع از وب سایت ها و برنامه های ارائه دهتده خدمات سیمکارت یا شماره های مجازی، می توان با یک جستجوی ساده به موارد مختلفی دست پیدا کرد. اما معروف ترین برنامه های مرتبط با این خدمات شامل موارد زیر می باشند:

  •  Smart call
  • Textnow
  • Talk2
  • ESIAtalk
  • و …

شماره مجازی چه کاربردها و مضراتی دارد؟
حفظ حریم خصوصی
برنامه های مختلفی در شبکه مجازی وجود دارد، که برای فعال سازی نیازمند ورود شماره تماس است. بسیاری از افراد به دلایل مختلف، تمایلی به وارد کردن شماره های حقیقی خود در این برنامه ها ندارند. این وضعیت در برنامه هایی که شماره تماس فرد در معرض دید سایر کاربران قرار می گیرد (از جمله وایبر)، بیشتر اهمیت پیدا می کند. به کمک شماره مجازی و بدون وارد کردن شماره حقیقی می توان این برنامه ها را با حفظ حریم خصوصی فعال کرد.
البته با استفاده از این نوع شماره ها خطر سرقت اطلاعات و کلاهبرداری نیز بیشتر می شود. به همین دلیل، توصیه می شود برای فعالسازی برنامه های پیام رسان و … که اطلاعات شخصی و محرمانه و حتی مالی شما را در خود ثبت می کنند، از شماره های مجازی استفاده نکنید. زیرا علاوه بر شما افراد دیگری نیز به این شماره مجازی دسترسی داشته و می توانند به اطلاعات شما دست یابند. سیمکارت حقیقی برای فعال سازی این برنامه ها، بهترین انتخاب است.

داشتن چندین اکانت
ممکن است افراد تمایل داشته باشند برای حضور در انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسانی از جمله تلگرام، فیس بوک، وایبر، اینستاگرام، واتس آپ، ایمو و …، بیش از یک اکانت داشته باشند. از مشکلات این کار می توان به خرید چندین سیمکارت و نگهداری از آنها اشاره کرد. استفاده از سیمکارت مجازی در این موارد مشکلات مذکور را از بین برده و هزینه ها را کاهش می دهد.

در بسیاری از موارد فعالسازی چندین اکانت برای افزایش ممبر و عضوگیری بیشتر کانال ها انجام می شود. این در حالی است که بسیاری از برنامه های بزرگ و مطرح از جمله فیس بوک و تلگرام، این شماره ها را شناسایی و مسدود می کنند و دلیل این کار را مقابله با اعضای غیرحقیقی عنوان می کنند.

تماس و ارسال پیامک به سایر کشورها
تعرفه برقراری تماس با سایر کشورها بسیار بالاست و می تواند هزینه زیادی را به افراد تحمیل کند. برای حل این مشکل می توان از شماره های مجازی کشورهای مختلف استفاده کرد. کاربران در زمان ثبت نام می توانند شماره تلفن کشورهای مختلف را درخواست کنند. اما اغلب برنامه ها در زمینه شماره آمریکا و کانادا فعالیت دارند. به این ترتیب می توان با سیمکارت مجازی سایر کشورها اقدام به برقراری تماس (صوتی یا تصویری) و ارسال پیامک نمود.
لازم به ذکر است که مبنای عملکرد این سیمکارت ها اینترنت است و باید در زمان استفاده آنلاین باشید. این در حالی است که سیمکارت های حقیقی بر مبنای مخابرات عمل می کنند و لزوماً به اینترنت نیاز ندارند. ثبت نام برای درخواست این شماره ها کاملا رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد. البته شماره های مجازی ثبت شده موقتی هستند و ممکن است بعد از گذشت مدتی غیرفعال شوند. هر شماره مجازی، تاریخ انقضای مشخصی دارد که باید قبل از اتمام و با صرف هزینه آنها را دائمی کرده یا برای شماره جدید اقدام کنید.

لازم به ذکر است که تماس و ارسال پیامک با استفاده از سیمکارت مجازی رایگان نیست؛ اما در مقایسه با شماره های حقیقی هزینه های کمتری دارد. به همین منظور می توانید اکانت خود را به میزان مورد نظر شارژ و اقدام به تماس کنید. البته اگر هدف شما از تهیه سیمکارت مجازی تماس و ارسال پیامک نیست، می توانید بدون شارژ کردن از خدمات آن استفاده کنید.

پنهان کردن هویت
ممکن است شما با حفظ هویت و مکان زندگی، قصد مکاتبه یا تماس با افراد یا شرکت هایی را داشته باشید. در این موارد استفاده از شماره مجازی کمک شایانی به شما خواهد کرد. بسیاری از شرکت ها نیز از شماره های مختلف مجازی برای انجام کارهای خود استفاده می کنند.

رفع محدودیت دسترسی به سایت ها یا برنامه های خاص
بسیاری از سایت ها یا برنامه ها به دلیل تحریم از ارائه خدمات خود به ساکنان کشور ایران خودداری می کنند. به همین دلیل شماره تلفن ایران در این سایت ها قابل قبول نیست. در صورت نیاز می توانید از شماره مجازی کشورهای مجاز استفاده کرده و اکانت خود را در این سایت ها یا برنامه ها فعال کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *