خطرناک ترین رودخانه های جهان

رودخانه ها علاوه بر زیبایی و سایر فوایدی که دارند، می توانند از مرگبارترین جاذبه های طبیعی نیز باشند. تاکنون گردشگران زیادی قربانی خشم و طغیان رودخانه ها شده اند، اما عده ای دیگر از نعمت های بی کران آن لذت برده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از خطرناک ترین رودخانه ها در جهان آشنا کنیم.

رود نیل

خطرناک ترین رودخانه های جهان
رود نیل به عنوان یکی از بزرگترین رودخانه های جهان شناخته شده است که طول آن به ۶۸۵۳ کیلومتر می رسد. این رود در شمال شرقی آفریقا واقع شده است که از مصر، سودان و اوگاندا می گذرد و در نهایت به دریای مدیترانه می ریزد. شنا کردن در رود نیل یکی از لذت بخش ترین تفریحات است، اما باید گفت این رود پر فشار حتی شناگران ماهر هم قربانی خود کرده است. بنابراین است برای شنا در این رود از بومیان آن منطقه کمک بگیرید تا این تجربه ی لذت بخش را از دست ندهید. اما در این آب پر فشار موجودات خطرناکی از جمله عنکبوت های سمی و تمساح های غول پیکر به چشم می خورد که تاکنون باعث مرگ چندین گردشگر شده است.

رودخانه ی آمازون

خطرناک ترین رودخانه های جهان
رودخانه ی آمازون از نظر طول و عرض به عنوان بزرگترین رود جهان شناخته شده است. طول این رودخانه حدود ۶۹۹۲ کیلومتر می باشد و عرض آن به ۵۵ کیلومتر می رشد. آب این رودخانه بسیار گرم است و زیستگاه جانوران ناشناخته گوناگونی است که ممکن است هر لحظه ربانی را به کام خود بکشاند. در اطراف این رودخانه ی پر پیچ وخم پوشیده از درختان سرسبز است که زیستگاه حیوانات وحشی می باشد. همچنین محل زندگی مارهای افعی است که نام آن حتما تاکنون به گوشتان خورده است.

رودخانه ی کنگو

خطرناک ترین رودخانه های جهان
این رودخانه پس از رود نیل بزرگترین رودخانه در جهان محسوب می شود که طول ان به ۴۷۰۰ کیلومتر می رسد. رودخانه ی کنگو پس از گذر از چند کشور به اقیانوس اطلس می ریزد. مسیر این رودخانه ی پر پیچ وخم پوشیده از درختچه ها و گیاهان انبوهی است که اجازه ی ورود نور آفتاب به سطح آب را نمی دهد. همچنین در این مسیر پر از آبشارهای کوچک و صخره های بزرگ است که گذر آن را غیرممکن کرده و آن را به رودخانه ای خطرناک تبدیل کرده است. این رودخانه علاوه مناظر زیبایی که دارد، زیستگاه خطرناک ترین جانوران هم می باشد.

رودخانه ی یانگ تسه

خطرناک ترین رودخانه های جهان
رودخانه ی یانگ تسه با طول ۶۳۰۰ کیلومتر به عنوان سومین رودخانه ی طولانی و بزرگترین رود چین شناخته شده است. این رود از ۱۱ شهر عبور می کند که از میان آن ها میتوان به بندر شانگهای، استان های هونان و یونان، سرزمین تبت و سیخوان اشاره کرد. در سال ۱۹۵۴ با بارش شدید باران بسیاری از این شهرها به زیر آب رفتن و این سیل باعث کشته شدن ۳۰ هزار نفر شد. اما به دور از این معایب این رودخانه منظره ای زیبا دارد که گردشگران زیادی را تاکنون به سوی خود کشانده است. چشم اندازها و مناظر زیبای این رودخانه یکی از بی نظیرترین مناظر چین است و از لحاظ فرهنگی برای این کشور بسیار حائز اهمیت است.

رودخانه ی پارانا

خطرناک ترین رودخانه های جهان
این رودخانه ی بزرگ دومین رود بزرگ در امریکای جنوبی می باشد که طول آن ۴۸۸۰ می رسد. این رودخانه به این دلیل خطرناک است که باعث ایجاد سیل می شود و خسارات جانی و مالی بسیاری وارد می کند.

رودخانه ی اورینوکو

خطرناک ترین رودخانه های جهان
این رودخانه در امریکای جنوبی واقع شده است و طول آن به ۲۱۴۰ کیلومتر می رسد که از چند کشور مختلف می گذرد. در مسیر این رود پر از آبشار و مسیر های خروشان و تند است که باعث دشوار شدن حرکت در این رود می شود. همچنین این رودخانه سالانه باعث ایجاد سیل می شود و خسارات زیادی را به ارمغان می آورد.

رودخانه ی میسی سیپی

خطرناک ترین رودخانه های جهان
این رودخانه بزرگترین رود در امریکای شمالی است که طول آن به ۳۷۳۴ کیلومتر می رسد و مناطق مختلفی عبور می کند. رودخانه ی میسی سیپی دارای گونه های مختلف حیوانات آبی می باشد که بسیار خطرناک هستند. اما خطرناک ترین قسمت این رودخانه، غیر قابل پیش بینی بودن جریان آب آن است که گاهی خروشان و جریان آب بسیار خشن و گاهی بسیار آرام است.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *