زیبا ترین دره های جهان

در سراسر جهان دره های مختلفی وجود دارد که هر کدام زیبایی مختص به خود را به رخ می کشند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با زیباترین دره های جهان آشنا کنیم.

دره ی بلاید ریور در آفریقای جنوبی

زیبا ترین دره های جهان
یکی از زیباترین دره های جهان، دره ی بلاید ریور در آفریقای جنوبی در پومالانگا می باشد. این دره با طول ۲۵ کیلومتر و عمق تقریبی ۷۵۰ متر، به عنوان یکی از بزرگترین دره های سبز شناخته شده است. بلندترین نقطه ی این دره به نام ماری اسکوپ است که دارای ۱۹۹۴ متر ارتفاع و پایین ترین نقطه ی آن ۵۶۰ متر بالاتر از سطخ دریا است. انبوه درختان سرسبز، صخره های سنگی سرخ رنگ و آبشارهای فوق العاده در کنار هم چشم اندازی زیبایی را به نمایش گذاشته اند و این دره را به زیباترین دره های جهان تبدیل کرده اند. گردشگران زیادی سالانه به این نقطه سفر می کنند و از تفریحاتی از جمله بالون سواری، قایق سواری، ماهیگیری، اسب سواری و دوچرخه سواری نهایت لذت را می برند و لحظات به یاد ماندنی از این سفر باشکوه را در خاطرات خود ثبت می کنند.

دره ی چارین در قزاقستان

زیبا ترین دره های جهان
دره ی چارین بر روی رودخانه ی چارین در قزاقستان واقع شده است. وسعت این دره ۸۰ کیلومتر است و در فاصله ی ۲۰۰ کیلومتری از مرز چین قرار گرفته است. پس از خارج شدن از شهر آلماتی، دره ی چارین کم کم خود را رونمایی می کند و چشم انداز زیبایش شما را شگفت زده خواهد کرد. معروف ترین نقطه در این دره، دره ی قلعه ها می باشد. وقتی از بالای این دره به پایین نگاه می کنید با صحنه ای بسیار گیرا و جذاب رو به رو خواهید شد. به خصوص زمانی که خورشید غروب می کند و رنگ دیوارهای دره به یک باره تغییر می کند. اگر شما از جمله کسانی هستید که به کمپین و چادر زنی در دل طبیعت علاقمند هستید، پایین این دره بهترین گزینه برای مستقر شدن می باشد. گردشگران می توانند در طبیعت زیبا و دلنواز این دره به جیپ سواری و قایق سواری در آب های خروشان بپردازند.

دره ی آنتلوپ کنیون در امریکا

زیبا ترین دره های جهان
دره ی آنتلوپ کنیون در آریزونای ایالات متحده ی امریکا در محدوده ی دریاچه ی پاول قرار گرفته است. این دره ی شگفت انگیز به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم شده است. در بخش بالایی آب از میان صخره ها می گذرد و نور خورشید از لا به لای شکاف ها به داخل می تابد و زیبایی این بخش را دوچندان می کند. بخش بالایی گردشگران زیادی را برای عکاسی به سوی خود جذب کرده است. بخش پایینی گرچه به زیبایی بخش بالایی نیست اما دره های بی نظیری دارد که برای کسانی که به دنبال مکانی آرام و ماجراجویی هستند، بهترین انتخاب می باشد.

دره ی کوپر در مکزیک

زیبا ترین دره های جهان
دره ی کوپر مجموعه ای از شش دره ی جدا از هم است که در جنوب غربی ایالت چیهوهوا در مکزیک قرار گرفته است. این دره از نظر وسعت و عمق بزرگتر از دره ی کنیون در آریزونا می باشد. دره ی کوپر در اثر جریان شش رودخانه که از سمت غرب می آیند، تشکیل شده است و همگی به خلیج کالفرینا می ریزند. دره ی کوپر پوشیده از درختان کاج و بلوط است که در میان این درختان، رستوران ها و اقامتگاه هایی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. گردشگران می توانند در این دره به تفریحاتی از جمله دوچرخه سواری، اسب سواری و دره نوردی بپردازند.

دره ی ماتکا در مقدونیه

زیبا ترین دره های جهان
در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اسکوپیه (پایتخت مقدونیه) دره ای به نام ماتکا وجود دارد. وسعت این دره حدود ۵ هزار هکتار می باشد که یکی از زیباترین جاذبه های مقدونیه محسوب می شود. در این دره غارهای زیادی وجود دارد که طولانی ترین آن ها به ۱۷۶ متر و کوچک ترین آن ها به ۲۰ متر می رسد. در دره‌ی ماتکا چندین صومعه‌ ی قرون‌ وسطایی با نقاشی های دیواری خیره‌ کننده به چشم می‌ خورد که دسترسی به بعضی از آن ‌ها تنها از طریق دریاچه‌ ی ماتکا و با قایق امکان‌ پذیر است. گردشگران می توانند در این دره به تفریحاتی از جمله کوه نوردی، طبیعت گردی، قایق رانی، صخره نوردی و غار نوردی بپردازند.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *