آلمان و آبشارهای زیبایش

آلمان یکی از جالب ترین و زیباترین کشورهای اروپا به حساب می آید. مطالب جالب زیادی در مورد آلمان وجود دارد که بسیاری از مردم از آن غافل هستند. آلمان جمعیتی حدود ۸۱ میلیون نفر دارد و این کشور با وسعت ۱۳۷۸۴۷ مترمربع، هفتمین کشور از نظر وسعت در اروپا محسوب میگردد. حدود یک سوم این کشورهنوز پوشیده از جنگل¬ است. پایتخت این کشور، برلین، ۹ برابر بزرگتر از پاریس است. برلین بیشتر از شهر وین دارای پل می¬باشد. فرهنگ درخت کریسمس از این کشور به دست آمده است. آلمان بیش از ۴۰۰ باغ وحش دارد. یک قانون جالب در این کشور این است که اگر یک زندانی برای فرار از زندان انجام دهد، هیچ مجازاتی نخواهد شد، زیرا این یک غریزه بنیادین است که آزادی را دوست دارد. سه رنگ سفید سیاه و سفید قرمز پرچم فعلی آلمان پیشرفت قابل توجهی در دست داشته و با رویدادهای تاریخی روبرو است. در اواسط قرن نوزدهم، این رنگها نشان دهنده تلاش برای متحد کردن دولتهای آلمان بود. در سال ۱۹۱۹، سه رنگ به پرچم رسمی جمهوری وایمار(Weimar Republic) تبدیل شد. با این حال، زمانی که هیتلر قدرت را در سال ۱۹۳۳ به دست آورد، آن را لغو و جایگزین swastika نازی شد. بلافاصله پس از شکست در جنگ جهانی دوم، سه حلقه به عنوان پرچم آلمان مدرن دوباره پذیرفته شد. پرچم شرق آلمان کمی با نماد کمونیسم (communism) در وسط آن متفاوت بود. با این وجود، پس از اتحاد این دو کشور، آن را لغو کردند و نقش پرچم ملی آلمان متحد توسط پرچم جمهوری فدرال آلمان بر جای گذاشته شد.

آلمان یکی از بزگترین و مشهور‌ترین کشور‌های توریستی اروپاست. این کشور با شهرهای بزرگی همچون برلین (Berlin)، مونیخ(Munich)، هامبورگ (Hamburg) و کلن(Cologne) و با جاذبه‌های متنوعی همچون قصرها، موزه‌ها، سایت‌های تاریخی، غذاهای محلی، به برترین مقصد گردشگری در اروپا بدل شده است. اما بسیاری از مردم چیزی در مورد آبشارهای زیبای این کشور نمی‌دانند. برخی از آبشارها که در منطقه‌ی بایرن (Bayern) واقع شده‌اند، یکی از زیباترین آبشارهای این کشورهستند.

پنج آبشار بزرگ آلمان

آبشارتبرگر(Triberger Waterfall)

آبشارتبرگر

این آبشار یکی از بلندترین و با ارتفاع ترین آبشارهای آلمان است. این آبشار در منطقه‌ی تربگر، که منطقه‌ی اصلی برای جستجوی آبشار‌ها محسوب می‌شود، قرار دارد. آبشار برگ بک (Burgbach) که نزدیک به این آبشارواقع شده است بیشتر فتوژیک است اما هنوز هم در بین معروف ترین آنها نیست. آبشار برگ بک (Burgbach) به شدت از ارتفاع ۳۲ متری در یک جنگل تاریک فرو می‌ریزد. رود Gutach از وسط جنگل تاریک(سیاه) و از روی صخره هایی که به طور طبیعی به شکل پلکانی شده اند میگذرد و این آبشار زیبا را به وجود می آورد. دراین مکان هتل‌ها و رستوران‌های مقرون به صرفه وجود دارد که برای گردشگران عالی هستند.

آبشار Todtnauer

• آبشار Todtnauer

در وسط منطقه توریستی Todtnau، بین استراحتگاه تعطیلات Todtnauberg و Afterste ، آبشار Todtnauبا ارتفاع ۹۷ متری، که یکی از بلند ترین آبشارها در آلمان حساب می‌ایداز کوه Stübenwasen با ارتفاع ۱۳۸۶ مترپایین می آیند.
چشم انداز این آبشار از پایین بسیار شگفت انگیز است و شما را به وجد خواهد آورد. شما به راحتی می توانید در امتداد این آبشار به راحتی پیاده روی کنید. آبشار کاملا طبیعی تحت حفاظت بنیادی از سال ۱۹۸۷ بوده است. این یکی از ۱۰ زیباترین بناهای تاریخی در آلمان است. بیش از ۴۰۰،۰۰۰ بازدید کننده هرساله برای دیدن این منظره منحصر به فرد طبیعی می آیند. در شب های زمستانی سرد، آبشار به شکل عجیب و غریب به مانند یخچال ها بزرگ می شود.

آبشار سامه ‌هالدر SOMERHALDER

آبشار سامه ‌هالدر

پارک ملی هارز که در مرز سه استان و در مرکز این کشور واقع شده است، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های کشور آلمان برای طبیعت دوستان محسوب می‌شود. این پارک به عنوان پارک جنگلی شناخته شده و به دو قسمت تقسیم می‌شود: قسمت پایین که پوشیده از درختان برگ ریز و قسمت بالایی که با درختان مخروطی و کاج‌ها پوشیده شده است. هارز (Harz)یک رشته کوه با طول ۱۱۰کیلومتر و وسعت ۳۰۴۰کیلومتر است. بروکین (Broken) با ارتفاع ۱۱۴۲متر، یکی از مرتفع ترین قله های این رشته کوه است. آبشار سامه هالدر محبوب ترین و مرتفع ترین آبشار در این منطقه است. ارتفاع این آبشار ۶۴متر است. این منطقه مهیج ترین مناظر را دارد. شهر مهمی در اطراف این منطقه نیست. نزدیک ترین فرودگاه ها در شهر های برلین، هامبرگ، هانوور و فرانکفورت هستند که گردشگران میتوانند از طریق اتوبوس یا ماشین های اجاره ای به این منطقه بیایند.

آبشار روتباخ Berchtesgadener Alpen

آبشار روتباخ

اگر به دنبال زیبا ترین آبشار در آلمان هستید، آلپ که در هر زمانی حالت زمستانی دارد را به شما پیشنهاد میکنیم. آلپ آلمانی به دوقسمت تقسیم شده است که قسمت غربی آن به Baden Wurttemberg مشهور است و قسمت شرقی به بایرن(Byern) معروف است .در قسمت غربی این رشته کوه مناطقی مثل Allgau(allgauer Alpen) ,Chiemgau(chiemgauer Alpen) , و پارک ملی Berchtesgaden را خواهید یافت که بهترین آبشار ها را دارا هستند. گردشگران می توانند از طریق خطوط راه آهن که در شهر های آلپ هستند به این مناطق زیسبا سفر کنند.

آبشار Geroldsauer

آبشار Geroldsauer

این آبشار در قلب Baden-Baden واقع شده است. این آبشار به خاطر دسترسی آسان و زیبایی غیر قابل وصفش به خوبی شناخته شده است. درجاده ی منتهی به این مکان دو رستوران خیلی خوب برای پذیرایی از گردشگران وجود دارد. زمانی که به فاصله تقریبا ۵۰ متری این منطقه می رسیم، می توان منظره ی شگفت انگیز این آبشار را دید. بهترین زمان برای بازدید این آبشار صبح زود و قبل از غروب خورشید است.
این منطقه از طریق خطوط راه آهن و هوایی به مناطق دیگر متصل است و سفر به این مکان را بسار راحت میسر می سازد.

آلمان سالیانه گردشگران بساری را به خود جذب میکند در حالی که بسیاری از آنان از وجود چنین آبشارهای زیبای بی خبر هستند . بسیاری از گردشگران آبشار روتباخ را به خوبی می شناسند . این آبشار به دلیل دارا بودن محیطی زیبا به مانند جواهری طبیعی در آلمان به شمار می آید.
تاریخ آلمان پیچیده است به خصوص در مورد پرچم این کشور که تحولات زیادی به خود دیده است.

نویسنده: مرضیه هاشم پور

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *