زیباترین جنگل های جهان

از تمام نقاط زیبایی که به آن سفر می کنید، شاید هیچ کدام زیبا تر و انرژی بخش تر از جنگل ها نباشند. فضای سرسبز و زیبای جنگل هر گردشگری را به سوی خود می کشاند به خصوص اگر دوست دار طبیعت و هوای تازه با مناظر زیبا باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با زیباترین جنگل های جهان آشنا کنیم.

جنگل بامبو در ژاپن

زیباترین جنگل های جهان
جنگل بامبو در شمال غربی در منطقه ی کیوتو در کشور ژاپن قرار گرفته است. مساحت این جنگل به ۱۶ کیلومتر می رسد که سرتاسر آن را انبوه درختان بامبو پوشانده است و آن را به جنگلی زیبا تبدیل کرده است. درختان قد برافرشته ی بامبو یکی از بی نظیرترین تصاویری است که نگاه گردشگران را به خود معطوف می کند. بامبو به ندرت در دیگر نقاط جهان یافت می شود، بنابراین می توان گفت این جنگل یکی از منحصر به فرد ترین جنگل های جهان شناخته شده است. طول درخت بامبو پس از کاشت به ۱۰ متر می رسد و پس از آن رشد عرضی خود را آغاز می کند. از این درخت برای ساخت انواع محصولات خانگی از قبیل سبد، صندوق و حصیر و… نیز استفاده می‌شود. این درخت فواید دیگری هم برای مناطق زلزله خیز دارد، چون ریشه‌های این درختان در زیر خاک به یکدیگر تنیده و مانع حرکت خاک هنگام تکان‌های زمین می‌شود. در میان درختان بامبو مسیری رویایی برای گردشگران در نظر گرفته شده است که آن ها را به انتهای جنگل می کشاند. اما زیبایی این جنگل تنها با درختان بامبو به پایان نمی رسد، صدایی که باد هنگام وزیدن در این جنگل به وجود می آورد، بسیار زیبا و آرامش بخش است.

جنگل آمازون در برزیل

زیباترین جنگل های جهان
یکی از معروف ترین جنگل هایی که بارها نامش به گوشتان خورده است، جنگل آمازون می باشد. این جنگل در شمال امریکای جنوبی می باشد و بیشتر آن در خاک برزیل جای گرفته است. مساحت آن به ۵.۵ میلیون کیلومتر مربع می رسد که پوشیده از درختان و گیاهان متنوع و دارای بیش از هزار گونه موجودات مختلف است. در میان این جنگل رودخانه ای می گذرد که زیبایی این منطقه را دوچندان می کند. طول این رودخانه به ۷ هزار کیلومتر می رسد که از امریکای جنوبی شروع شده و پس از طی یک مسیر پر پیچ وخم خود را به سمت شرق و اقیانوس اطلس رسانده است. دهانه ای این رودخانه بسیار بزرگ است به طوری که کشتی ها قادر به حرکت در آن هستند. از دیگر شگفتی های این جنگل وجود میلیون ها نفر از قبایل بومی می باشد که در دل جنگل آمازون زندگی می کنند و هیچ گونه ارتباطی با دنیای بیرون ندارند.

جنگل سیاه در آلمان

زیباترین جنگل های جهان
در جنوب غربی آلمان یکی از معروف ترین جنگل های اروپا با درختان کهن و کوه های بزرگش خود را به نمایش گذاشته است. نام این جنگل از درختان بزرگ و کهن سالش، که آسمان جنگل را پوشانده و مانع ورود نور خورشید از میان شاخه ها می شود، برگرفته شده است. یکی از معروف ترین مسیرهای جنگل، تیمبرلند نام گرفته است. تیمبرلند مسیری مارپیچی است که از میان درختان می گذرد. این مسیر پوشیده از برگ های قرمز صنوبر است که زیبایی محصور کننده ای را به این جنگل بخشیده است. از دیگر زیبایی های این جنگل، وجود رودخانه های متعددی است که از میان جنگل می گذرند. یکی از زیباترین دریاچه ها در این جنگل، دریاچه ی تیستیه است و کهن ترین آن ها دریاچه ی موملسی و همچنین بزرگترین آن ها فلدسه نام گرفته است. اما رفتن به جنگل سیاه تنها به طبیعت گردی خلاصه نمی شود، در اطراف این جنگل موزه ای روباز قرار گرفته است که زندگی کشاورزان منطقه را در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی به نمایش گذاشته است.

جنگل مسی در مالزی

زیباترین جنگل های جهان
جنگل مسی در ارتفاعات کامرون و در کشور مالزی قرار گرفته است. این جنگل پوشیده از گیاهان گوشت خوار و گل های ارکیده ی زیبا در خزه های سبز اسفنجی می باشد. گردشگران زیادی سالانه راهی پر پیچ و خم در دل جنگل را طی می کنند و از میان مزارع سبز چای به سمت کوه های مه آلود مالزی می روند و از آن جا به تماشای چشم انداز زیبای شهر می نشینند.

نویسنده: آرزو حسینی

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *