مسافرت و گردش خود را با رعایت این موارد دلپذیرتر کنید

اگر عاشق سفر و طبیعت گردی هستید؛
اگر با پیش آمدن کوچک ترین فرصت، مقدمات مسافرت و گردش خود را فراهم می کنید؛
اگر می خواهید سفری خوب، مطمئن و جذاب داشته باشید و خاطره ای خوش برای شما به یادگار بماند؛

خواندن این مقاله را برای شما توصیه می کنم. این مقاله به معرفی نکاتی پرداخته که با رعایت آنها می توانید سفر خود را شیرین تر کرده و بیش از پیش از آن لذت ببرید.

انتخاب یک کوله مناسب: یکی از ضروری ترین وسایل سفر، کوله پشتی یا چمدان است. از ویژگی های مورد نیاز برای یک کوله سفر، می توان به ضد آب بودن، ایمنی و گنجایش بالای آن اشاره کرد. کوله سفر، علاوه بر حجم مشخص به جیب های بیشتری نیاز دارد. با این کار نگهداری از وسایل کوچک مثل شارژر، گوشی، دوربین و …، راحت تر صورت گرفته و دسترسی به آنها نیز راحت تر است. البته بر اساس نوع سفر، کوله ها شکل ظاهری متفاوتی دارند و در زمان انتخاب باید به هدف خود نیز توجه داشته باشیم. به عنوان مثال طبیعت گردی، کوهنوردی، سنگ نوردی، غار نوردی و … هر کدام کوله مخصوص خود را دارند. اما در زمان خرید با کیفیت ترین کوله را انتخاب کنید و اطمینان داشته باشید که از انتخاب کوله با کیفیت هرگز پشیمان نخواهید شد.

استفاده از تکنولوژی: امروزه علم و تکنولوژی در صنایع مختلف وارد شده است. صنعت سفر و گردشگری، نیز از پیشرفت علم و ورود تکنولوژی مستثنی نیست و از این طریق رونق زیادی پیدا کرده است. برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی برای مسافران و گردشگران در کشورهای مختلف طراحی شده است. در این زمینه، برنامه های مختلفی از جمله راهنمای مسیر، هتل ها، رستوران ها، کافه ها و بیمارستان ها، جاذبه های گردشگری، نقشه خوان، دسترسی به راه ها و سیستم حمل و نقل، بررسی وضعیت آب و هوایی، مترجم و … وجود دارد. قبل از حرکت این برنامه ها را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کرده و از خدمات آنها بهره ببرید.

ارتباط داشتن با مردم محلی: به هر منطقه ای که سفر می کنید، سعی کنید با افراد محلی ارتباط داشته باشید. افراد محلی بیشترین اطلاعات درباره تاریخچه، جاذبه های طبیعی و تاریخی و رسم و رسوم مردم آن منطقه دارند. همچنین هر منطقه بازارچه¬های محلی خاص خود را دارد که محصولات مردم آنجا را می فروشند. در این صورت می توانید خرید خود را از این بازارچه ها انجام دهید. بهترین کار استفاده از یک راهنمای محلی برای بازدید از جاذبه هاست. در این صورت از بابت گم شدن یا حادثه دیدن، خطری شما را تهدید نخواهد کرد. گاهی گذراندن یک شب در اقامتگاه افراد محلی، بهترین خاطره سفر شما را رقم خواهد زد. سعی کنید قبل از سفر به هر جا، درباره رسم و رسوم و آداب زندگی آنها مطالعه کنید. قطعا این کار فواید زیادی برای شما خواهد داشت.

دقت در انتخاب هتل: محل هتل، تاثیر زیادی در رضایت شما از سفر دارد. بنابراین قبل از انتخاب درباره آن کمی پرس و جو کنید. علاوه بر قیمت بهتر است مواردی مثل دسترسی به رستوران ها، کافه ها، راه ها، سیستم حمل و نقل و میزان شلوغی اطراف هتل را نیز در نظر بگیرید. معمولا هتل های اطراف دانشگاه ها، مکان های بسیار مناسبی هستند. در این مکان ها، معمولا قیمت ها مناسب بوده و علاوه بر امکانات خوب و امنیت بالا، محیطی پر شوری دارند. در نتیجه احساس خستگی و کمبود نخواهید داشت.

قبل از سفر، پول خود را به واحد پولی کشور مقصد تبدیل کنید: یکی از نکاتی که قبل از سفر باید انجام دهید، تهیه پول رایج کشور مقصد است. در اکثر موارد، بهتر است پول خود را به دلار تبدیل کنید. پس از ورود به کشور مقصد، می توانید به بانک مراجعه کرده و واحد پولی رایج آن کشور را تهیه کنید. البته این در حالی است که شما قصد سفر داشته باشید. اگر راهنمای سفر داشته باشید، مسئولیت این کار بر عهده او خواهد بود. لازم به ذکر است که از تبدیل پول خود در فرودگاه خودداری کنید.

سعی کنید سحرخیز باشید: اگر برای دیدن مکان های تاریخی یا طبیعی، منطقه ای را برای سفر انتخاب کرده اید، بهتر است سحرخیز باشید و صبح اول وقت را برای بازدید خود انتخاب کنید. در این زمان، اماکن خلوت تر بوده و فرصت بیشتری برای شناخت اطراف فراهم است. البته هوای پاک و عالی و نور بسیار خوب برای عکاسی را نیز می توان به مزایای سحرخیزی اضافه کرد.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • خانه
  • گردشگری
  • مسافرت و گردش خود را با رعایت این موارد دلپذیرتر کنید